Nelson KWPN, Klaar genoeg voor de B??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Nelson KWPN, Klaar genoeg voor de B??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:48

Zeker B klaar!! :D
Beugels kunnen volgens mij een gaatje langer... maar als je het zo fijn vind, lekker laten!!

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:55

Ik vind dat je er wel klaar voor bent . Je ziet niet op de foto's dat ie vervelend doet ik vind dat je hem netjes rijdt

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:18

bedankt,
ik hoop dat hij ook zo mag lopen in de dressuurproeven hihi dan ziet de jury ook niet dat hij vervelend is hihi,

maarja jury's zien alles wat ze niet moeten zien haha :P
nee grapje, :D ik heb er echt zin in, kan ik zoveel van leren met die wedstrijden, zo kom je stapje voor stapje toch verder waar ik dan heen wil, en met de punten kan ik zien waar ik aan moet werken :D

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:55

ik vind je handen ook prima hoor!! ...

als ik jou was ...zou ik gewoon lekker gaan starten!! ... komt vast goed... en als het niet goed gaat....Oefeninf baard kunst :D

heel plezier met je paardje...ziet er echt errgggg leuk uit!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 06:53

Als dit het constante beeld is kun je wel gaan starten, als dit de betere momenten zijn zou ik nog even verder oefenen. Hij loopt nog wel erg laag en op de voorhand, het ziet er soms een beetje hangerig uit.
Bij de halthoudfoto's zijn je handen idd te hoog, omdat jouw paard nog niet in oprichting loopt. Jouw handen moeten idd een rechte lijn vormen tussen bit en elleboog. Je wilt een paard niet liften aan de voorkant, maar achter eronder zetten met je been.
Bij het rijden zelf is de hoogte goed, maar zou ik in de proef je handen minder breed zetten. Voor de training is dat niet zo erg, maar in de proef horen ze echt bij elkaar.
Leuk dat je probeert een paardje van die leeftijd toch nog te verbeteren, hou ons op de hoogte van de vooruitgang!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:02

Heb mensen slechter zien rijden in de B, dus ga ervoor zou ik zeggen.
Leuk setje wat het paard aan heeft!!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:26

Urielle schreef:
Als dit het constante beeld is kun je wel gaan starten, als dit de betere momenten zijn zou ik nog even verder oefenen. Hij loopt nog wel erg laag en op de voorhand, het ziet er soms een beetje hangerig uit.
Bij de halthoudfoto's zijn je handen idd te hoog, omdat jouw paard nog niet in oprichting loopt. Jouw handen moeten idd een rechte lijn vormen tussen bit en elleboog. Je wilt een paard niet liften aan de voorkant, maar achter eronder zetten met je been.
Bij het rijden zelf is de hoogte goed, maar zou ik in de proef je handen minder breed zetten. Voor de training is dat niet zo erg, maar in de proef horen ze echt bij elkaar.
Leuk dat je probeert een paardje van die leeftijd toch nog te verbeteren, hou ons op de hoogte van de vooruitgang!

harstikke bedankt voor je reactie,
heb hem een paar keer doorgelezen en een paar keer met de foto's vergeleken, maar je hebt gelijk, hij loopt in de stap vooral op de voorhand, en laag ook, maar in de B is dat toch niet zo'n ramp? :o
Hij loopt jammer genoeg niet constant zo, het was echt een goed moment en zijn goede dag, normaal is het een heel ander beeld, al heb ik daar nog geen foto's van,
ik zal aan mijn handen gaan werken, ik ga zo naar de paarden en met hem trainen en ga vandaag alleen maar aan mijn houding werken hihi, :P, mezelf er steeds op wijzen, dan komt het snel genoeg weer goed :D
ik zal jullie zeker op de hoogte houden, ik heb zaterdag ook mijn eerste priveles van een andere instructeur :D, mijn vorige was gestopt ivm ander werk, hihi,

alleen:Urielle
wat bedoel je prescies met: omdat jouw paard nog niet in oprichting loopt, :o, sorry misschien lees of zie ik het verkeerd, maar kan er niet zo goed uit halen wat je ermee bedoelt, :o,

thnx

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:58

Nou, als je paard in oprichting loopt komt zijn front hoger en kun je je hand dus ook hoger gaan plaatsen. Zodra je paard nog dieper ingesteld is, wil je de lijn op een geheel houden en moet je hand dus ook wel lager, anders maak je zelf een 'blokkade' in je verbinding.

Een paard mag in de B nog best in lagere lijn lopen, maar moet wel ogen alsof hij op eigen benen loopt en dat is op de foto's nog niet altijd het geval.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:18

zeker weten!
alleen erop letten dat je die achterhand ook meeneemt, want dat is ook belangrijk. Dus veel snelle overgangen maken, paar pasjes vooruit en dan weer terug.
maar het komt vast wel goed, want jullie zijn een erg leuk stel :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:11

Leuk paardje en jullie zijn een mooi stel.
Lekker in de B beginnen en de rest komt vanzelf wel.
Heel veel succes

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:14

Op foto 6 en 7 vind ik het er hangerig uitzien. Een tip is om tempowisselingen te rijden, zodat hij vanachter aan het werk moet blijven waardoor hij vanvoor minder gaat hangen. Zeker niet willen oplossen met je handen naar boven te verplaatsen want dan wordt het enkel erger. Op je houding heb ik weinig of niets aan te merken. Bij de standfoto's vind ik je hielen wel een tikkeltje te laag, maar niet dat het mij enorm stoort.

Ik wens jullie heel veel succes in het B! +:)+

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:49

Erg mooie foto patricia! :D
ziet der erg netjes uit!
nou heel veel commetaar is al gezegt!
Succes verder, goed trainen en je komt der vanzelf.
en je kan altijd een paar wedstrijdjes proberen, is goed voor de ervaring! :)
Succes meid, je komt der wel :)

twinkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:06

Jij kunt echt wel een B proefje rijden hoor! Ziet er netjes en gecontroleerd uit.
Zou alsje begint wel oefenen met opgericht rijden, zodat je straks klaar bent voor het L!

succes!

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:13

Gewoon gaan lessen en dan je startkaart aanvragen!

De B kom je zo wel door.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:30

Ermee wachten zou ik vrij zonde vinden. Gewoon doen, niet mee
wachten. Je krijgt positief commentaar, zit netjes, je paard loopt
voor zover je het op de foto's kan zien ontspannen. Verder de details, maar dat leer je met de tijd zoals ieder van ons. veel geluk!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 11:20

bedankt voor alle positief commentaar hihi,
ik heb gisteren priveles gehad, de eerste keer van die man, en hij heeft gelijk mijn beugels omgedraaid en mijn getoverd van dressuurmiep na jockey hihi nee grapje hij gelijk super veel gaatjes korter, maar ging lekker hij liep lekker en heb zelfs met hem 70 cm gesprongen ( eerder niet gedurft door de verhalen van de eigenaar, en hij super sterk is, ben ik bang hem te verliezen en te verknallen) maar ging lekker, kwam steeds mooi uit,
maar mijn slechte dingen van vroeger kwamen wel weer ophoog hihi, holle rug, handen naar beneden drukken,
maar ik probeer er gauw aan te werken,
met dressuur heeft hij mij ook verder geholpen, ( hij kende Nelson al erg goed dus winst zijn manier van doen en rijden ) dus ik ga proberen op die manier van hem ook zo los te rijden, en volgens mij is hij dan veel sneller los,
maar we proberen uit,
erg bedankt voor alles !!!!!