paard hangt op bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:58

Maar dat was vorig jaar. In een jaar tijd kan er veel gebeurd zijn met je paard. Zo kan je paard vast hebben gelegen in de stal en er wervels wat scheef zitten, of door verkeerde training kan ze erg scheef zijn.
Toch nog een keer na laten kijken en de dierenarts uitleggen wat de klachten zijn. Er is geen enkel paard wat zomaar gemeen doet tegen zijn baasje. Er is altijd een oorzaak en vaak is dat pijn.

Paarden kunnen niet praten en zullen ons op een andere manier moet vertellen dat ze pijn hebben.
Meestal doen ze dat fluisterent (nukkig, anders zijn) en een goede baas zal zijn paard dan verstaan. Ik ben bang dat jouw paard al heel erg aan het schreeuwen (bokken, steigeren en in verzet) is maar dat je hem nog niet verstaat...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:59

als je een vraag stelt aan bokt zou het wel zo handig zijn om gewoon naar de tips te luisteren en niet over alles zeggen dat het niet werkt ;)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:01

Hij kan pas iets vastpakken zolang jij het vast houd anders is het niet vastpakken :+

Binnen een jaar kan er héél veel veranderen laat hem eens nakijken door een pro en.. neem eens wat vaker goedbedoelt advies aan.

Edit na het lezen van het profiel snap ik het paard wel een beetje...
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 18-10-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:02

>;)

Opties:
1. Zoek een andere instructie (of waarschijnlijk manege aangezien er andere ruiters op het paard rijden)
2. Haal aub al die hulpteugels en wat je dan ook niet eraan/in zijn mond hangt eraf.
3. Ga een ander paard rijden...
4. Luisteren naar de tips die hier gegeven worden.
5. Teugels losgooien, moet hij op zijn eigen benen lopen en kán hij dus niet hangen.

Ik zou zeggen, keus genoeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:03

samj1 schreef:
als hij bokt word hij gestraft mag hij een halve hoefslag extra werken weet hij trouwens heel goed

Dat begrijpen ze echt niet hoor...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:03

sorry maar jij lijkt me nou niet echt een vriendelijke ruiter als ik het zo allemaal lees
verder neem advies aan jou paard geeft ongelooflijk duidelijk aan dat er iets aan de hand is
drwars wezen (neee daar is een paard simpelweg te dom voor om iets expres te doen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:04

Bizzybijtje schreef:
samj1 schreef:
als hij bokt word hij gestraft mag hij een halve hoefslag extra werken weet hij trouwens heel goed

Of wel, hoe meer pijn ik heb hoe langer ik door moet wandelen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:05

x_Rebecca schreef:
Bizzybijtje schreef:

Of wel, hoe meer pijn ik heb hoe langer ik door moet wandelen. :')

Kan ook :j

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:06

x_Rebecca schreef:
samj1 schreef:

Of wel, hoe meer pijn ik heb hoe langer ik door moet wandelen. :')[/quote]

tja zo kun je het ook zien natuurlijk he hahahah

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:06

Ik heb het ook gehad.
Het paard gaat op het bit hangen, dus aan mijn armen. Wat ik moest doen is mijn teugels 'los' maken, dus echt los laten, de druk eraf gooien, en benen geven. Als je je teugels losgooit, valt zijn hoofd en kan hij niet hangen. Zo lang jij hem maar geen hangsteun geeft :+
Luister naar de tips, dat is toch echt de waarheid. En aangezien een paard niet liegen kan, ligt het probleem altijd bij de ruiter.
Succes!

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:09

een ander paard berijden kan niet hijs mijn paard en er schelt helemaal niets kwa gezondheid hoor paard is kerngezond,komt puur door de gogue

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:10

samj1 schreef:
een ander paard berijden kan niet hijs mijn paard en er schelt helemaal niets kwa gezondheid hoor paard is kerngezond,komt puur door de gogue

Oh oke :j
Dan weten we dat gelijk ook.
Kun je ook les gaan geven, denk dat ik nog veel van je kan leren :)

mang

samj1 schreef:

haal hem er dan af ?

x_Rebecca

Zonder gogue kon je hem niet rijden en nu is alles de schuld van dat ding?
Je weet niet helemaal wat je wil geloof ik..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:11

danhaal je die weg sow what dat hij bokt steigerd sorry maaar begin nu echt boos te worden

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:11

samj1 schreef:

Weetje, je hebt helemaal gelijk, veel plezier ermee, als je in het Z start zet je dan nog eens wat foto's neer?

Heel veel succes met je paard! :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:12

wopkelover schreef:
danhaal je die weg sow what dat hij bokt steigerd sorry maaar begin nu echt boos te worden

idd ik vind het ook nogal irritand hoe hij heel de tijd reageert en alle schuld op dat arme paard steekt :n

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:12

Ach joh, laat maar. TS komt zichzelf nog wel tegen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:13

x_Rebecca schreef:
Zonder gogue kon je hem niet rijden en nu is alles de schuld van dat ding?
Je weet niet helemaal wat je wil geloof ik..

Volgens mij bedoelt ie dat het paard kerngezond is door de gogue.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:13

hafjelinger schreef:
Ach joh, laat maar. TS komt zichzelf nog wel tegen ;)

jaa daswaar, vind het alleen zo zielig voor t paard

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:14

haal dat akelige bit uit zijn mond die een normaal trensje in en leer rijden als je goed rijd heb je die hulp middelen helemaal niet nodig
en sow what dat hij dan bokt of steigerd dat moet je hem maar afleren als je zelf ontspannen bent kan het beest zelf ook ontspannen

sorry maar wordt hier een beetje moe van

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:15

heb daar ervaring mee maar hij heeft me met dat steigeren al een zadel gekost dus de gogue eraf halen is geen idee liever dat hij hangt dan steigerd ps ik rij met een gewoon bustrensje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:15

wopkelover schreef:
haal dat akelige bit uit zijn mond die een normaal trensje in en leer rijden als je goed rijd heb je die hulp middelen helemaal niet nodig
en sow what dat hij dan bokt of steigerd dat moet je hem maar afleren als je zelf ontspannen bent kan het beest zelf ook ontspannen

sorry maar wordt hier een beetje moe van

Gogue is geen bit maar een hulpteugel ;)

Bedenk me opeens dat het vakantie is.... misschien de verklaring voor dit topic :D ?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:15

Ik volg dit even, heb hier ook nog wel eens last van terwijl zn achterhand er goed onder zit.. Rij veel overgangen, maar blijft toch wat hangen.

Teugels losgooien ga ik even proberen. Dit voor heel even, een rondje of wat langer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:16

samj1 schreef:
heb daar ervaring mee maar hij heeft me met dat steigeren al een zadel gekost dus de gogue eraf halen is geen idee liever dat hij hangt dan steigerd ps ik rij met een gewoon bustrensje

Heb je ook al een ostheopaat o.i.d. laten komen om te kijken of hij niks mankeert aan zijn rug? Aan zijn tanden? Weet ik veel waaraan?