Haflinger Maggy krijgt het onder de knie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:54

Hoi!
ik wilde even zeggen dat ik het goed vindt dat je stelling vraagt dmv derde teugelwerking, dus je binnehand een stuk naar binnen plaatsen. Je rijdt op een erg groen paard en ik ben het dus absoluut eens met hoe je de stelling vraagt.
je moet er alleen op letten dat je je buitenhand dan niet over ed nek plaatst.
veel succes en plezier

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:33

Ziet er netjes uit voor 4 maand ohz! Leuke haf ook! Ik vind wel dat je op veel foto's te streng bent met je binnenhand. Je kunt stelling en buiging vragen, maar het is ook belangrijk om daarna te ontspannen :)
Succes verder, en goed oefenen voor de onderlinge wedstrijd, spannend!

Flurk

Re: Haflinger Maggy krijgt het onder de knie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:27

Hoi,
leuke foto's maar je zou een gaatje langer kunnen zitten.
Je zit zo te zien op een dressuurzadel maar hebt de beenligging van een veelzijdigheidszadel. en je ZWEEP gooi die direct weg en koop een andere. Het uiteinde is kaal de bekleding is eraf en stel dat je hem gebruikt dan kan de huid van de pony erin vast raken en zo bezeer je hem vreselijk. Een zweep hoort aan het einde een leertje of een touwtje te hebben.
Ga verder gewoon lekker zo door en plaats nog een paar foto's zodat we verschil kunnen zien

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 15:31

Flurk schreef:
Hoi,
Je zit zo te zien op een dressuurzadel maar hebt de beenligging van een veelzijdigheidszadel. en je ZWEEP gooi die direct weg en koop een andere. Het uiteinde is kaal de bekleding is eraf en stel dat je hem gebruikt dan kan de huid van de pony erin vast raken en zo bezeer je hem vreselijk. Een zweep hoort aan het einde een leertje of een touwtje te hebben.
Ga verder gewoon lekker zo door en plaats nog een paar foto's zodat we verschil kunnen zien

We hadden de verkeerde zweep gepakt, er zijn zeker betere. Wist niet dat het zoveel kon veroorzaken, komt voormekaar: die gaat weg!
Voor mijn gevoel zijn de beugels al erg lang, maar dat komt meer omdat het een relatief klein paardje is. Het voelt al heel gauw heel lang. Maar ik zal de laatste gaatjes ook gaan benutten. :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:33

Avalon_ schreef:
Flurk schreef:
Hoi,

We hadden de verkeerde zweep gepakt, er zijn zeker betere. Wist niet dat het zoveel kon veroorzaken, komt voormekaar: die gaat weg!
Voor mijn gevoel zijn de beugels al erg lang, maar dat komt meer omdat het een relatief klein paardje is. Het voelt al heel gauw heel lang. Maar ik zal de laatste gaatjes ook gaan benutten. :)

veel plezier verder
enne over die zweep die gaat op een gegeven moment splijten en dan krijg je de ellende die ik hier omschreef ik overdreef wat om je er bewust vanb te maken maar het zijn wel echt gemene dingen als ze stuk zijn

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:36

ik vind dat je je handen soms veel te streng hebt dan is je pony later heel sterk

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:27

leuke pony, joh!
maar, probeer er inderdaad op te letten dat je je tenen naar binnen houdt en je hakken laag.
succes! :D

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:06

leuk !

Let vooral op dat je je tenen niet naar buiten steekt , en misschien helpt het als je je beugels 1 gaatje langer maakt :D

Succces! :D

hanneloreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:09

heel goed voor 4 maanden
schouders naar achter en dan ga je vanzelf voor je beginnen kijken

marie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:53

Wat een leuke haflinger zeg :D
Commentaar is al gegeven dus dat hoeft vast niet meer,
verder vindt ik het er opzich al netjes uitzien

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:47

en hoe ging je wedstrijd ?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 16:31

Suprice_Iris schreef:

Deze is onverwacht verzet naar 29 november, dus dan gaan we in de herkansing.

Daar ben ik ook wel blij om trouwens, want zoals ik al vermeld heb ging het niet zo lekker toen we de foto's maakten.
Ik raakte de controle wat kwijt, wanneer ik haar reed en zo begon ze zich te verzetten.
We lossen dit nou op een fijne manier op, en ze begint weer steeds lekkerder te lopen. We gaan rustig aan door, en kijken hoe het de 29ste vergaat.

Leuk dat je eraan gedacht hebt! :D

Luucz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:58

ziet er netjes uit! Ik zou wel mn tenen meer naar binnen draaien, maar daar heb ik zelf ook vaak moeite mee :P jullie zijn een leuk stel samen! ;)

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:48

Probeer je handen rechtop te houden, en niet te streng worden met 1 hand, iets meer op ontspanning ;)
Wanneer je paard loslaat moet je meegeven. Mooie manen heeft ie zeg!

Succes!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:40

Avalon_ schreef:
Suprice_Iris schreef:

Deze is onverwacht verzet naar 29 november, dus dan gaan we in de herkansing.

Daar ben ik ook wel blij om trouwens, want zoals ik al vermeld heb ging het niet zo lekker toen we de foto's maakten.
Ik raakte de controle wat kwijt, wanneer ik haar reed en zo begon ze zich te verzetten.
We lossen dit nou op een fijne manier op, en ze begint weer steeds lekkerder te lopen. We gaan rustig aan door, en kijken hoe het de 29ste vergaat.

Leuk dat je eraan gedacht hebt! :D

Okee, nou beter voor jou dan ;)

Veel suc6 dan hé !!

shanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:55

Ziet er goed uit!
Probeer alleen je hakken uit te drukken en je tenen naar binnen te draaien :)
Verder ziet t er goed uit:)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:57

Probeer je handen goed te ontspannen, touwtrekken win je niet. Je paardje houdt vast in zijn kaak en jij geeft druk. Haal je hand liever een keertje door (niet naar beneden maar elleboog langs je lichaam) en geef dan je hand weer mee. Goed contact houden op beide teugels (evenveel anders rijdt je hem teugelkreupel). Verder goed actief houden en handen tillen. Lekker indraaien in slangenvoltes en niet teveel op de hoefslag hangen. Verder lekker schakelen in de overgangen en nu al consequent zijn. weg is weg terug is terug. Middendraf lekker actief en in elke gang niet hard maar actief. Dus je paard niet uit elkaar laten vallen of onder je uit laten lopen, goed rijden op je zit en met je benen. Geen losse teugels maar wel contact geen druk. Ze zal, als ze goed actief loopt en haar achterhand er lekker onder komt, jouw hand vanzelf opzoeken en nageeflijk lopen. Dan zul je belangrijke spieren zien groeien en loopt ze heerlijk in balans over haar rug. Ze gebruikt nu de onderste halsspier teveel en er is geen verbinding met de schoftspieren. Deze halsspier kan enorm groeien en dat wil je niet hebben want hier zijn ze enorm sterk mee. Het belangrijkst is dat ze goed op haar eigen 4 benen loopt, tussen jouw benen, goed actief.

Goed dat je je bericht plaatst, veel mensen willen je helpen dus hier mijn tips :) Jullie zijn een leuk team, doe het rustig aan stapje voor stapje, dan heb je er profijt van in de toekomst. :)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 18:18

Bedankt voor je tips! Ga er morgen mee aan de slag. Toegevoegd aan het 'to do-lijstje'. ;)

Mijndario_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:40

Prachtige manen (met fake krullen :D) en mooi edel hoofdje.
Let op dat hij niet uit elkaar valt en onder blijft treden.
De andere puntjes zijn al genoemd

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:45

mooie haflinger.. probeer echt je hakken naar buiten te draaien.. opd it moment heb je ze continue aan je paard.. en voelt je paard steeds constante voorwaartse drang.. vooral voor zo'n korte periode onde rhet zadel is het belangrijk dat je ze goed er af houd en alleen been geeft op het moment dat het nodig is..

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:06

Ziet er netjes uit hoor.
Alleen bij die buigfoto zie je goed dat als je de wending inzet je je buitenhand over de hals heentilt, hou die gewoon op de plaats, en laat alleen je binnnenhand wat naar binnen valllen.

succes!

Poekie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:20

handen goed rechtop, schouders naar achteren.
Verder heel netjes!

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:02

Ziet er goed uit! Kijk voor je en oja, je handen;
daar mag maar EEN vuist tussen en geen arm :+

Je bent op de goede weg! :D