Neckrope, hoe werkt dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Friso_lover

Re: Neckrope, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 09:59

Oke, bedankt allemaal :) ik zal vanmiddag ermee aan de slag in de bak! Ik zal alle tips in mijn gedachten houden en er zoveel mogelijk proberen te doen :j

Op dat forum van Optomingloos rijden zal ik ook nog even rond snuffelen :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:42

Huertecilla schreef:
@FayaHempke:

_O-

Huertecilla schreef:
niets mis met de reactie van Lotje.
Sterker nog; het is voor een deel haar plícht!
Ze promoot het optomingloze rijden en dat maakt dat ze een stuk verantwoordelijkheid daarvoor op zich neemt.

Ik zeg op zich ook niet dat er iets mis is met haar reactie, maar de manier waarop is vaak zo apart :)
En ik wil niks weer omhoog brengen....alleen daar is al genoeg mee gezegd denk ik ;)
vooral slaande op de zin: "gr van de enige die bewezen heeft zó ook daadwerkelijk te kunnen rijden...."
vind ik heel flauw, omdat juist díé enige óók prima bewezen heeft dat het ook bij haar goed mis kan gaan, en nu doet alsof alleen zíj het zo goed zou kunnen. Vind ik flauwe reacties.

Verder heeft ze zéker goede punten, helemaal mee eens! Maar die kunnen toch ook wel anders gebracht worden denk ik dan altijd maar..
Leuk ander topic ook!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:31

FahyaFemke schreef:
Leuk ander topic ook!

..en vooral een topic wat bewijst dat er al optomingsloos rijden bestond voor Lotje eraan begon ;)
Lotje schiet met haar enthousiasme voor haar eigen recente ervaringen het doel van optomingsloos rijden voorbij.

Het hele punt is en blijft dat optomingsloos rijden een geweldig stuk 'gereedschap' is om ONDER GECONTROLEERDE omstandigheden aan communicatievaardigeheid te werken en NIET om zo in de openbare ruimte te rijden. De uitzondering bevestigt de regel. De regel is dat men niet bij benadering voldoende kwali-tijd investeert als virtuele optoming.
Het gaat om het vergaren van kennis/kunden/vaardigheid, niet om het kunstje laten zien :)*
Promoten is gewoon heel onverstandig want optomingsloos zonder solide basis van VEEL kwali-tijd is een potentiële nachtmerrie.

Als je het veilig betrouwbaar hebt verankerd in jouw persoonlijke pakket aan kennis/kunde/vaardigheid dan is dat van JOU. Een geweldig persóónlijk pakket. Geniet ervan.
Het is volstrekt onnodig om daar voor je eigen ego reclame voor te maken. Ik begrijp ook in het geheel de behoefte niet om er wedstrijden in te rijden. Je hébt al een geschenk: geníet er gewoon van met jouw paard(en). Klaar.

Lees de laatste reactie, bijna 2,5 jaar terug alweer, op [HK] 'Optomingsloos' rijden

hc (instructeur boodschappendressuur: optomingsloos ;) )

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 01:23

ach ja, hoge bomen....

Ik heb nooit beweerd het optomingsloos uitgevonden te hebben hoor. Ik heb alleen nagedacht en het willen delen.

Maar ik ben wel de enige Nederlands kampioen zo, en volgend jaar ga ik het proberen op het Europees kampioenschap... En wie gaat mij dat nadoen? Kijk, in de bak kan iedereen wel optomingsloos rijden, maar wie ooit een PTV op het hoogste niveau voor zijn kiezen gehad heeft, zwijgt hier braaf... Of wie in Koblenz de bergen moet trotseren en geen stuur ter beschikking heeft?
En dat het met dressuur nu één keer niet zo goed is gegaan, want mis ging er helemaal niks, zegt mij enkel dat ik gewoon alles een keer probeer...
Afgelopen zondag ging het super in de barrel race en de pole bending, nog zoiets... Het is gewoon erg leuk om zonder hoofdstel te winnen van mensen met hoofdstel, stangen, sleurmartelwerktuigen etc. En eerlijk is eerlijk, mijn paard loopt gewoon beter zonder. In de NK-PTV heb ik mijn PTV record met maar liefst 30% verbeterd. Dat liegt er niet om denk ik. Hij is enthousiast, door zijn verantwoording is ie veel minder schijterig en de helft van de tijd heb ik het idee dat alles vanzelf gaat. Ik kijk waar ik heen wil en meneer is al die kant op, zonder aarzelen, zonder discussie, tis gewoon gaaf!!!

Maar mijn reactie was wel gemeend en eerlijk. Dat ik bot overkom, dat hoort zo. Anders had ik ook wel een vanillenaam uitgezocht... En ik wil iedereen graag helpen hoor, maar niet via Bokt! Je kunt me bereiken via mijn emailadres wat op de site staat en ik ben eigenlijk heel aardig, hahaha.

gr van Lotje en nu reageer ik niet meer..... dan blijft het leuk : - )))

FahyaFemke

Re: Neckrope, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:44

ik geloof dat je aardig bent hoor cb :j haha
maar vond t wel een typische reactie zo, maar dat ligt misschien aan bokt?? al is je site ook een béétje op die manier geschreven hoor ;)
super dat je ook EK gaat doen, ben benieuwd komt vast goed!

haha boodschappendressuur, das ook leuk :j
maar ik begrijp je stukje.