hoe ziet jou trainings week eruit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Re: hoe ziet jou trainings week eruit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:50

Jeetje, ik heb echt niet vantevoren geplant wat ik wil doen. :o

meestal rijd ik 2 dagen in de week. soms 3. de rest wandelen we (merendeel in draf ;) ) of laat ik haar lekker grazen aan de hand (erg nuttig als ze in de wei staat, maar toch is ze me altijd erg dankbaar, en tijdens het grazen aan de longeerlijn doe ik `onbewust` toch ook veel grondwerk in de zin van haar zo sturen dat ze niet op de lijn stapt ;)

rijden doen we eigenlijk altijd buiten, maar wil nu iig 1 keer in de week dressuurmatig gaan rijden. rest lekker recreatief in het bos :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:44

Mijn weekindeling is bijna altijd hetzelfde, qua werkdagen voor de paarden. Ik wissel wel veel af in het werk. Ik train voornamelijk dressuurmatig, de ene dag alleen de basis de andere dag meer proefgericht. Ik rijd maximaal 4 tot 5 keer per week. Wanneer ik het weekend wedstrijd heb rijd ik de dag ervoor niet. 1 tot 2 dagen in de week hebben ze bij mij vrij. Dan komen ze lekker los buiten om zichzelf uit te leven.
Verder longeer ik gemiddeld 1 x per week met de dubbele longe.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:52

Ma; Vrij of longeren met bijzet.
Di; Longeren met bijzet.
Wo; Les.
Do; Basis rijden dus alleen lang laag met ontspanning.
Vr; Vrij.
Za; Rijden wat meer opgepakt.
Zo; Longeren met bijzet of rijden.

Voordat ik ga rijden longeer ik ongeveer 15minuten zonder bijzet zodat de ergste energie eruit is.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:16

Mijn paard staat 24/7 op de wei, ook in de winter. Ik rijd minimaal 2x per week in het bos (als het langer licht is vaak 3x per week), 2 dagen heeft hij vrij en de rest van de week werk ik met hem in de bak. Dat is vaak werken aan de hand gecombineerd met rijden/longeren. Ook freestyle ik af en toe.

Mijn pony is pas 3,5 jaar en die longeer ik 4x per week kort, of ik ga met hem wandelen. Verder staat hij 24/7 bij mijn paard op de wei.

Helaas heb ik nu zelf een blessure en staan de paarden op rust (maar dus wel in de wei).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:18

Dit ligt geheel aan school, weer en hoe de bak er uit ziet. En ook aan het seizoen. Ik plan het ook eigenlijk niet in.
We doen gewoon waar we zin in hebben. Ik probeer eigenlijk elke week wel 3/4x te rijden. Maar dit kan echt verschillen. Het liefst doe ik elke dag wat met d'r, verschilt van buitenrijden tot longeren en tot serieus dressuren.
Ze is natuurlijk wel 1/2x in de week vrij, omdat het voor haar ook leuk moet blijven.

Overigens heb ik de beschikking tot 2 eigen paardjes, met de ene rij ik veel buiten eens inde zoveel tijd rijden we wat in de bak. En met andere rij ik meer in de bak en daar rij ik af entoe een buitenritje mee! :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:38

Elke dag gewoon een uur of langer de polder in :)
Soms een dinsdagje vrij.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:02

Femke en Emma:
Maandag: Longeren door Nataly en binnekort eens per 4 weken les van Esther Liano.
Dinsdag: Vrij dagje
Woensdag: drie kwartier tot een uur trainen onder het zadel.
Donderdag: Idem
Vrijdag: Idem
Zaterdag: Half uur privé les
Zondag: drie kwartier tot een uur trainen onder het zadel.

Nataly en Jeltje:
Maandag: Uurtje rijden
Dinsdag: Vrij
Woensdag: Vrij
Donderdag: Longeren
Vrijdag:Vrij
Zaterdag: Uurtje rijden
Zondag: Half uurtje privé les

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:52

Het verschild enorm bij mij
ik eb namelijk periodes dat ik geen vervoer heb(en dus niet naar een bak kan en niet naar les) of het weer niet meezit
dan rij ik zo een week of meer niet

maar ik ga gemiddeld uit van:
maandag: les
dinsdag: vrij
woensdag: lange buitenrit
donderdag: vrij
vrijdag: vrij
zaterdag: korte buitenrit of springen
zondag: vrij

de buitenritten zijn voor mij ook training(endurance)
paard staat 24/7 buiten

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:58

Hier kijken we per week naar de planning. Is het paard op wedstrijd geweest, word er even rustig aan gedaan (vrij/longe) en moet het paard op wedstrijd wat meer rijden voor de training.
De meeste paarden zijn hier jong en worden dus ongeveer 4 keer gereden en 2 keer longe en 1x per week vrij.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:26

ik heb deze week wel een plening gemaakt want het is VAKANTIE en tijd voor minou(19 jaarige NF merrie met heel veel pit)

Maandag: wandelen en poetsen
Dinsdag: Les
Woensdag: hoefsmid en losgooien/ poetsen
Donderdag: rijden
Vrijdag: longeren of logooie
Zaterdag: rijden
Zondag: springwedstrijd

Zo ziet het er een beetje uit ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:04

Ik rij op het moment mijn 4 jarige zo'n 4x in de week, waarvan ik hem 1 keertje in de week meeneem naar les.
We trainen dan ongeveer een uurtje. Daarnaast word hij ook nog 1 keer gelongeerd met bijzet, een halfuurtje meestal.
Vaak neem ik hem in het weekend nog wel eens mee op buitenrit of wedstrijd natuurlijk :)
Laatst bijgewerkt door Jeanneee_ op 22-10-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:08

mijn paarden lopen over het algemeen 6 dagen in de week, waarvan 1 keer springen, 1 keer wedstrijd (soms) en minimaal 1 keer buitenrit en als het weer het toelaat nog 1 keer rijden in het weiland. Longeren doe ik maar zelden, voor het ene paard is dat niet zo goed ivm oude blessure en de andere word er alleen maar loei sterk van ;)

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:47

Ik rijd mijn verzorg paardje 5 dagen in de week, de andere 2 dagen staat ie nu op het land, en in de winter wordt hij eventjes in de paddock gezet!

Maandag: rust
Dinsdag: 3 kwartier pittige dressuur les
Woensdag: 20 min. Licht dressuur werk, bij mooi weer buiten uitstappen.
Donderdag rust
Vrijdag: Dressuur training
Zaterdag: Dressuur training
Zondag: springen, buitenrit of longeren, hangt van het weer af..

Dit was het zo ongeveer!