Haha, ik ben het totaal niet met haar eens.
clarence schreef:ik geloof dat als een paard z'n spieren niet iedere dag gebruikt--misschien alleen maar op zondag--dan kan ie niet compleet geconditioneerd zijn."
Denkt ze dat je niet kunt rijden zonder te springen? Zoals ik zei; er zijn tig manieren om die spieren te trainen.
clarence schreef:Het idee is om de paarden mentaal alert te houden, "er kan altijd een sprong om de hoek staan," en fysiek fit. Als ze alleen op zondag springen dan voelen ze zich maandag alsof ze door een trein zijn overreden. Springen vraagt meer van de achterhand en stretcht de voorbenen, schouders en de spieren aan de voorkant.
Ik denk niet dat ze mentaal alert blijven van elke dag springen, zou juist beter zijn als ze bv buitenritten maakte of wat dan ook, elke dag springen wordt ook snel een sleur.
En als een paard goede spieren heeft opgebouwd en de rest van de week normaal gereden wordt dan voelt ie zich echt niet overreden op maandag hoor. Toevallig weet ik dat oa Marc Houtzager ook vrijwel alleen op concoursen springt, thuis wordt alleen gesprongen als er iets niet goed ging of als er een nieuw paard is en de paarden daar voelen zich echt niet overreden op maandag