Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ikke_sanne schreef:Wat ik lees uit jouw startpost is dat ze de hele les heeft lopen galopperen? Als je een goede instructrice hebt zal ze je oefeningen geven en helpen zodat ze rustiger wordt en écht met haar kunt rijden, en niet alleen bezig bent met armspieren en spierpijn kweken....
Mijn advies is wanneer ze zo druk is alleen gaan stappen inderdaad, veel figuren rijden, lekker afleiden. Niet vergeten dat je niet alleen boos moet worden als ze niet luistert, maar ook zeker belonen wanneer ze het goed doet, voor veel paarden is dit de motivatie om door te gaan en goed te lopen. Werkt ook bij mijn moeders draver
Don_Zhivago schreef:gezien het hele verhaal denk ik dat ze gewoon in paniek was van al die andere paarden..
rij je in je eigen bak vaak alleen??
voordat je weer in groepsles gaat zal ik eerst dat op gaan bouwen mocht dat het geval zijn... zodat ze kan wennen aan andere paarden om zich heen..
Mocht ze gaan rennen zet haar dan NIET op een kleine volte.. als je een paard op volle snelheid op een volte zet is de kans vrij groot dat ze dr kogels verdraaid...
zowiezo zou ik haar tanden na laten kijken als dit langer geleden is dan een jaar, zoiets hoor preventief 1 x per jaar. misschien zitten er toch wat haakjes en dan heb je dat zowiezo uitgesloten
succes