Dressuur met een paard dat springen veel leuker vindt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Dressuur met een paard dat springen veel leuker vindt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:05

Mijn mening is dat je zelf als ruiter het gedrag van je paard beinvloed.
Heb jij een hekel aan dressuur straal je dit uit en gaat je paard het ook minder leuk vinden.
Bij ons op stal wordt met de springers bijna evenveel dressuur gereden als met de dressuurpaarden.
Geen 1 van die paarden heeft een hekel aan dressuur.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:09

Nee, dat klopt, mijn paard heeft geen hekel aan dressuur en doet goed haar best, maar als we gaan springen; WOW!! Dan is het één en al actie, de oren erop en erover; je kunt niet naar de hindernis kijken of daar ga je al en no way dat ze er ooit omheen gaat. :D Tsjah... dan toch maar mijn bibberende knietjes bijeen rapen en zo nu en dan eens lekker met haar gaan springen. (Toch?)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:27

Ik ben er zo één.
Ik heb een geweldig springpaard, stopt nooit, ontzettend veel inzet, super gefokt (centurion montfort x cor de la bryere) en ik rij er M1 dressuur mee.
Daarnaast spring ik 1 keer in de week, maar dan wel alleen in de les. Ik kan zelf namelijk niet goed springen en doe dit puur voor het plezier van het paard.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:39

Goh het lijk wel alsof je mijn profiel gequote hebt..

Mijn paard vindt het springen geweldig, ik ben niet zo een held, dus doen we geregeld wat kleine sprongetjes.. Paard blij en dat durf ik nog wel..

tjelle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:45

mijn merrie haat dressuur! ( het is rot maar t' mot) springen en in het bos is echt haar hobby!

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:25

Ja mijn paard vind springen ook leuker, maar dat kan je natuurlijk niet van het gestel van het paard verwachten. Ik denk wel dat je het voor zij nafwisseling'eens voor hem springen.

delirious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:39

tjelle123 schreef:
mijn merrie haat dressuur! ( het is rot maar t' mot) springen en in het bos is echt haar hobby!

Haha zelfde hier.
Probeer het beste er maar van te maken. Maar ze is zó sloom met dressuur, zit echt geen pit in.. Met springen en cross leeft ze helemaal op!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:48

ik weet niet ik zoek altijd paarden die passen bij wat ik leuk vind :)

Ik heb niks met springen, zal ook geen paard kopen die graag springt :)