Pony inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delirious

Re: Pony inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:49

Hm ik weet niet. Met goede begeleiding.. en als ze durft en bereid is om er iedere dag op te gaan. Persoonlijk zou ik het aan iemand anders overlaten.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:53

Ik zou het niet doen. Ik heb het zelf wel gedaan toen ik pas 2 jaar op een paard zat, en het ging goed en ik heb er meer dan ooit van geleerd, maar achteraf gezien had ik het nooit gedaan.
Er kan zóveel fout gaan!
Ikzelf had maar heel af en toe een beetje begeleiding en verder ben ik samen met een vriendin gewoon aan mijn lot overgelaten. Achteraf vind ik het echt een wonder dat het goed is gegaan..!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:09

Ik heb ook al pony`s ingereden toen ik nog niet zo lang reed. Ook een beetje naief natuurlijk. Maar met iemand naast je die goed weet wat hij of zij doet, is het zeker geen onmogelijkheid.
Ik heb door de jaren heen heel wat paardjes zadelmak gemaakt of doorgereden. Nu ben ik met mijn arabiertje bezig. Mijn eerste eigen paardje. Hierbij heb ik gelukkig hulp van een heel ervaren ruiter.
Ik denk dat als ze vooraf genoeg basisgrondwerk doet, stemhulpen aanleert, dat het heel vlotjes kan gaan. Als je een vertrouwensband hebt opgeboud dan weet je meer wat je aan elkaar hebt. Maar dan nog is het natuurlijk voor een jonkie heel eng. Goede begeleiding is daarom ook nodig.

Hoewel ik moet zeggen dat die ruiter die mij helpt, zijn paarden altijd helemaal los laat staan met wennen aan gewicht en er op gaan zitten. Fenomenaal om te zien hoe hij binnen relatief korte tijd zomaar op een jong paard zit zonder dat er iets aan de hand was. Daar heb ik veel van bijgeleerd!!

Danielle

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:28

heejj , ja ik vindt wel dat ze te weingi rij-ervaring heeft , ikzelf rij ook 6jaar ik moest een pony inrijden , dat is niet goed gelukt , ik heb er wel veel van geleerd , ik verloor snel me geduld , maar nou rijd er iemandt op die 25jaar rijd en dat gaat super ,