Bliksem @ privéles part 2 ! (M1)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HRE

Re: Bliksem @ privéles part 2 ! (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:20

Trouwens ivet even buiten dit topic om. heeft tyrone die spiegel gesloopt by wilmer? hy is nu nog verder stuk dan dat hy al was!:P

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:22

Echt heel knap dat je zo bezig bent met het commentaar! Je weet wat eraan mankeert en je probeert daaraan te werken!

Ik vind dit er al veel beter uitzien dan het vorige filmpje! Ik moet zeggen dat je vooral in galop heel rustig bent in je hand en dat je dat ook terug ziet in de aanleuning, echt goed!

Het begin van de galop is echt super, maar naarmate je langer galoppeert valt je pony op de voorhand en draaft hij half met zijn achterhand. Ik los dit op door te schakelen, paar passen vooruit en dan terug zetten.

Tijdens de draf zijn je handen nog onrustig, maar dat probleem kan ook niet tijdens 1 les worden opgelost.. (ik ben er al een tijdje mee bezig om het af te leren:P)

Heel veel succes verder! :D

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 21:24

Dankjewel ! :)
van zo'n reactie word ik weer een beetje blij ;p

Ja we waren wat te lang bezig met een (eentonige) galop,
maar ik had nog een gesprek met wilmer :P
dus vandaar..

Ja draf is idd moeilijker om mijn handen stil te houden :P

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:26

Sporen zijn er om de hulpen wat fijner door te kunnen geven niet om je paard vooruit te schoppen. Je kan zélfs zonder sporen een lui paard actief krijgen (zelfs ik met mijn luie tinker ;) ) dus dat is niets anders dan een slappe verdediging.
Maar waarom aan M1 oefeningen beginnen als de basis er nog niet inzit, niet bij jou en niet bij jouw paard. Van voor af aan beginnen en de basis herhalen en vanuit de basis naar oefeningen toe werken doet wonderen :) .

Het is de bedoeling met licht te beginnen, jouw paard de kans geven daar op te reageren. Geef je hem een schop komt dat uit het niets, geef je hem een lichte beenhulp en daarna de beroemde schop dat heeft hij in iedergeval de kans gehad fase 1 te voelen en daarop te reageren en dan zou de effectieve fase 4 die daarna komt terecht zijn maar zomaar effectief zijn zonder vraag van te voren gesteld te hebben is natuurlijk niet duidelijk.
Ik geef jou toch ook niet een trap voor je kont en vraag daarna pas of je nou eindelijk eens wil gaan lopen? Nee ik vraag het eerst (geef je de kans de vraag te horen en er op te reageren) maar krijg ik dan geen antwoord dan geef ik jou een welverndiende, iedereen doet het, wereldberoemde schop :D heerlijk he!

Steek je kop niet in het zand en leer van je fouten, het is niet erg dat je ze maakt zolang je ze maar in ziet en ze wil verbeteren.

Minjon, als je weet dat je paard af en toe een terugval kan hebben wat betreft het reageren op de hulpen zorg je toch dat je, je zweep niet vergeet? Doe je dat wel heeft je paard nog niet recht op een schop maar eerder jij, dan had je de zweep maar niet moeten vergeten.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:27

Ja maar vergeten is menselijk en een zweep is de ts zeker aan te raden.

En ik bedoel niet te zeggen dat je moet schooppen omdat je met sporen rijdt, ik vind zelfs dat je slome paarden beter zonder spoor kan rijden ;)

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 21:30

Sorry hoor maar jullie doen allemaal of die reactie mij niet boeien !
NATUURLIJK VIND IK DIT NIET LEUK OM TE KRIJGEN !
Ik probeer van mijn fouten te leren, alleen soms is het ook confronterend om zo veel kritiek te krijgen..!
(nou krijg ik natuurlijk reacties van, waarom op je dan een topic)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:34

Ieder paard kan zonder sporen bereden worden en slome paarden zijn makkelijk actief te maken. Het gaat mij om het schoppen, met of zonder sporen het is in mijn ogen gewoon not done. Je kukt effectief zijn maar schoppen is niet effectief, schoppen is onredelijk en waarom? Omdat schoppen te vaak en verkeerd gebruikt wordt. Natuurlijk kan schoppen niet goed gebruikt worden maar wel vervangen worden door een effectieve beenhulp die niets weg heeft van schoppen maar tóch effectief is ;) .

Ivet_Bliksem, als je alleen maar goed commentaar wil, zet dat dan in het vervolg boven aan je post met een dik lettertyp dan zal je van mij (ik neem aan dat ik degene ben je mateloos irriteert?) geen last meer hebben óf je filmpjes voortaan niet meer op bokt zetten.. zet dan iemand langs de bakrand die de hele les niets anders zegt dan, meid wat doe je het toch goed!
Je hebt er veel meer aan dat je met je neus op de feiten gedrukt wordt en het probleem in ziet en er zo iets aan kan veranderen.

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 22:00

Ik heb niet gezegd dat niet ieder paard zonder sporen gereden kan worden.
Alleen als mijn pony er gewend aan is om een na beenhulp een spoorhulp te krijgen is het voor hem ook een verandering ..
Ik heb gezegd dat ik bezig ben met het opbouwen van zonder sporen rijden..
Wat is dan jou probleem nog ?

Ik weet ook wel dat het beter is dat ik met de neus op de feiten word gedrukt,
maar na 1 keer is dat ook wel duidelijk hoor !

Je zoekt alleen maar ruzies op en je kunt mensen hier er onzeker van maken.
je kunt een reactie terugzetten, maar ik luister niet meer naar je.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:05

Ik weet net zo goed als jou dat je hierdoor onzeker wordt maar uiteindelijk maakt het je sterker als je iets doet met de tips die alle andere je geven en ziet dat het werkt bij jullie dan kun je de volgende keer weer een topic openen waar waarschijnlijk meer positieve reacties komen waardoor je weer wat zelfvertrouwen krijgt en ziet dat het wel goed kan komen. Door goed les te nemen bij goede instructie heb je ook geen reden tot onzekerheid, diegene is er namelijk om je te helpen en als je instructie goed genoeg is en jullie goed kan helpen zou iedereen dat zien. Ik zie het helaas niet, sorry.

Volgens miij heb ik meer dan mijn zegje hier wel gedaan :) succes meid.

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:22

Mag ik nog even reageren?
Ik kom net weer kijken namelijk en zie dat er heel wat reacties geplaatst zijn!
Ik wilde nog even reageren op je berichtje aan mij:D
Ik bedoel het ten eerste helemaal niet om je aan te vallen, laat dat even duidelijk zijn;)
Ik zelf rijd nooit met sporen(niet omdat ik er op tegen ben,maar omdat mijn paard prima luisterd naar mijn benen en zo nodig naar mijn zweepje)Veder rijden ik en mijn paardje geen wedstrijden enz...)
Ik had al in mijn reactie gezet onhoud je rijd met sporen, hiermee wilde ik duidelijk maken dat als je een schop geeft dat met sporen heel anders is als dat je zonder sporen rijd.
Ik ben van mening als jou paard voor jou gevoel nog niet goed aan het been is je dat op moet lossen zonder sporen.Nou lees ik dat je thuis altijd zonder sporen rijd dus dat is fijn!
Precies wat al gezegt is sporen zijn er om de hulpen te verfijnen en beter duidelijk te maken.Maar die moet je dus ook pas gebruiken als je paard op jou kuitdruk al goed reageerd.
En dan ben ik misschien een zeikerd maar ik zoek de oorzaak altjd eerst bij mij zelf. Pas als ik zeker weet dat ik hem niet teveel ophoud(in dit geval dan) of tegen zit dan ben ik pas streng,want naar mijn idee moest je bij dat stukje niet te veel tegen houden van voren,maar meer met je zit en daarbij ligte kuitdruk geven(kan het mis hebben).Het ligt vaak aan de de ruiter en niet aan het paard :D
Ik wil je heel veel succes wensen en nogmaals jullie gaan zeker vooruit en er komen doen jullie zeker!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:22

Ten eerste aan 'xmarliez' je hebt het theorieboekje wel goed in je hoofd zitten of niet.

Het rijden ziet er zeker al beter uit dan de vorige keer. Wel ben ik het met de rest eens over je handhouding. Hier mag nog veel meer rust in komen. En als je stelling vraagt, doe dit dan niet door telkens los-vast-los-vast, maar laat pas los wanneer je pony ook los laat en probeer daar een rustige stelling in aan te nemen. En wat betreft je beenhouding deze mag idd ook veel stiller. Als je je pony constant drijft wordt die daar idd immuun voor, probeer echt je benen stil te houden en niet constant te drijven. Waneer die niet reageert dan pas kom je met je been, reageert die daar niet goed op dan verkoop je hem een gigantische schop dat die niet een beetje vooruit gaat, maar een beetje heel veel, zodat het ook echt duidelijk is dat die naar voren heen moet.
Daarnaast zou ik juist wel trainen met sporen, want deze zijn immers ook verplicht wanneer je M1 gaat starten.

Succes en probeer aan een rustige houding te werken, waar je overigens zelf ook wel van bewust bent ;)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:24

WE HEBBEN EEN WINNAAR VOOR EEN POSITIEF BERICHT *\o/*

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:36

Hier een slotje.

Zoals je in de Charter van RT-HAW kunt lezen, is het namelijk niet de bedoeling om meer dan 1 keer per week een topic te openen op RT-HAW. Aangezien je 3 dagen geleden volgend topic geopend hebt: [RT-HAW] Bliksem @ privéles (M1), gaat dit topic op slot.