Aaron (Haflinger) @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bjornborg1

Re: Aaron (Haflinger) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:30

Mooie haf, je rijdt best netjes, en hij springt ook wel aardig.
Op enkele foto´s begint ie een beetje achter de loodlijn te lopen, let er op dat je niet te veel vraagt

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:36

purny schreef:
Ouwe schreef:
Sorry dat ik het zeg, mar je zit echt als een zoutzak op je paard. Ja mag je handen meer dragen, beugels een gaatje langer, je benen vanuit je heupen langer maken, je rug rechtop, schouders ontspannen en je hoofd rechtop, niet naar beneden kijken.

Als je je houding verbetert, zul je zien dat je paard daar positief op zal reageren. Je hebt een leuk paardje!

Net als TS aangeeft, ze heeft problemen m.n. klachten in schouders en afwijking aan haar benen! Eerst iets beter lezen a.u.b. Ik vind het er netjes uitzien alleen kijk je bij sommige foto's naar beneden?

Dat stukje in de beginpost is er pas later bij ge-edit.
Dus toen zei dat schreef stond dat er nog niet bij ;)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 21:43

Dat klopt!
Ik moet inderdaad me kin iets meer omhoog doen en goed voor me kijken. Dat is nog wel eens een probleem bij mij. Maar in een proef kan ik niet anders want dan moet ik goed op letten waar ik heen ga. Zal binnenkort wel even een filmpje maken van een proef. Dan zal ik die ubloaden en laten zien.
Bedankt voor de tips!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:07

Ziet er best goed uit hoor! Mijn haf heeft ook de neiging om snel te diep te lopen, dus daar moet je wel echt goed op letten. Verder is het hierboven al geschreven, je mag best "trotser" op je paardje zitten. Ik vind je benen op de meeste foto's echt niet heel erg storend. Op 1 foto lijkt het alsof je je benen opgetrokken hebt. Ik heb al gelezen dat je dit niet anders kan. Maar hou er wel rekening mee dat als je start, je hier commentaar op kan krijgen. Misschien kan je via de KNHS uitzoeken of je hier een soort opmerking op je startkaart over kan krijgen ofzo?? Zou jammer zijn als je hier punten door zou mislopen.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:48

Britty schreef:
Ziet er best goed uit hoor! Mijn haf heeft ook de neiging om snel te diep te lopen, dus daar moet je wel echt goed op letten. Verder is het hierboven al geschreven, je mag best "trotser" op je paardje zitten. Ik vind je benen op de meeste foto's echt niet heel erg storend. Op 1 foto lijkt het alsof je je benen opgetrokken hebt. Ik heb al gelezen dat je dit niet anders kan. Maar hou er wel rekening mee dat als je start, je hier commentaar op kan krijgen. Misschien kan je via de KNHS uitzoeken of je hier een soort opmerking op je startkaart over kan krijgen ofzo?? Zou jammer zijn als je hier punten door zou mislopen.

Denk niet dat de KNHS daar zo makkelijk uitzonderingen voor maakt, dan zou iedereen met z'n afwijkingetjes komen en wat moet de jury dan? Moet de jury dan alles maar goed keuren omdat iemand een afwijking hebt? Bij de gehandicapten sport oke, maar bij de normale sport zal dit echt niet snel gebeuren denk ik

En als je er hard genoeg aan blijft werken komt het vanzelf wel...
Ik heb geef ook een meisje les waarvan haar ene been langer is dan haar andere, scheve heup etc.
In het begin was haar houding ook een ramp, maar nu gaat ze steeds netter zitten en liggen haar benen ook vaak al netjes.
Haak hakken uitdrukken vind ze wel erg moeilijk maar ze probeert het toch steeds waardoor het steeds beter gaat.
Ik denk dus dat het gewoon een punt is van aanleren oefenen en het trainen van je spieren... Misschien zouden droogoefeningen ook helpen voor je houding liz, bijvoorbeeld met je tenen op de traptrede staan en dan telkens naar beneden zakken en weer omhoog (om je kuiten uit te rekken, heb ik ook een tijd gedaan, helpt erg goed om je hakken beter uit te drukken). Misschien kan je adviezen vragen aan een fysio? Weet natuurlijk niet wat voor afwijking je hebt en of dat vast is ;)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:27

Als je een afwijking aan je benen hebt waardoor je je hakken niet kan uitdrukken en je been niet mooi langs je paard heen kan laten hangen, vind ik het niet slim om met sporen te rijden. Dan prik je je paard dus onnodig. Verder vind ik hem heel gespannen ogen, hij drukt zijn rug weg, heeft een zwakke achterhand en hij loopt te diep/valse knik waarbij hij zijn nek, eigenlijk zijn hele bovenlijn, gigantisch vast houd. Hij loopt totaal niet los door zijn lijf. Ik zou niet gaan starten, zeker niet officieel, want dan kom je jezelf flink tegen.. Ik spreek uit ervaring ;)

Ik zou eerst eens aan de ontspanning en lossigheid door 't lijf werken. Train hem hierin eerst vanaf de grond, bijv met behulp van de dubbele longe of een pessoatuig. Dat kan al een heleboel schelen. Rijd hem lekker lang en laag, voorwaarts neerwaarts. Vooral dat voorwaartse is heel belangrijk. Rijd hem naar je hand toe en laat hem je hand opzoeken. Als je hem dan vanuit 't achterbeen mooi naar voren kan rijden waardoor hij zakt, en hij daar blijft, zou ik pas aan wedstrijden gaan denken. Maar dat is misschien persoonlijk :)

En het aller belangrijkste.. Zorg voor een goede instructrice die iedere week langs de kant staat om je te helpen :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:51

Leuke haflinger :j . Startklaar kun je vanaf foto's niet beoordelen, maar de B is niet voor niks een beginnersklasse ;) . Je krijgt dan ook feed-back en je hebt weer punten om mee te gaan trainen. Ik weet niet of je les hebt, maar dan kan je lesgever jou vast vertellen of je startklaar bent

Buiten je schouders en benen om, kun je toch netter zitten. Ik vind je vanuit je bekken en onderrug "krom" zitten, minder achterop je bibs zitten en je onderrug niet naar achteren kantelen. Trotser gaan zitten dus. Een beetje zoals je ook op de stafoto zit.

En meer lengte in de hals geven. Ik vind dat je hem te kort/strak houd, je handen zitten ook te ver naar achteren. Op de tweede foto lijken je handen meer toe te geven, ziet er beter uit.
De kunst van een paard dat zich sterk maakt is om daar niet in mee te gaan, niet gaan terug trekken dus en zeker niet vast houden. Veel wendingen, binnenstelling vragen en handen durven ontspannen en werken met ophoudingen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:55

Ik heb het een beetje halfhalf doorgelezen,
heb veel dezelfde dingen gelezen.
Vind het er mooi uitzien, een korte nek kan je gewoon niets aan doen, bouw is bouw ;) Dan lijkt het inderdaad
meteen een beetje opgekropt, maar wat spanning is d'r wel. Je vermeld dat je een afwijking hebt, dus waarom sporen? :)
Verders vind ik het wél startklaar, wat trotser zitten proberen en de spanning wat laten wegvagen,
een ontspannen paard ziet er toch vele malen leuker uit dan een (wat) gespannen paard :)

Kortom: ziet er goed uit, natuurlijk zijn er nog verbeterpunten, maar dat kan dus verbeterd worden! :D

Michelle96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:15

prachtige haf !

ik vind dat je je handen tedicht bij je hebt,
ze mogen wel wat meer richtig schoft.
maar dat is mijn mening he? ;)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:51

Ziet er goed uit hoor Liz!
Misschien als Aarom er goed door heen loopt qua aanleuning dat je hem iets meer kan loslaten.
Het ziet hier af en toe iets te 'knikkerig' uit.
En als je hem iets meer loslaat gaat hij waarschijk iets meer zijn hals dragen.

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:55

Hey,
dat is toch de ponyclub in schoorl? :D
Maar je hebt zelf eigenlijk al alle punten aangegeven waar je aan moet werken ;)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:06

Wat een mooi beest zeg :+:
Alles is waarschijnlijk al gezegd, maarja :P

Rechterop proberen te zitten (geen holle rug maken, dat doe ik altijd wel :o ), schouders naar achter.
Ik ben benieuwd naar de galopfoto's :)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:02

Bedankt!
Ik ga er allemaal hard aan werken, en dan zal ik over tijdje weer foto's maken en dan ben ik benieuwd of er verbetering in zit! =)