Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liedje89 schreef:Heb je trouwens geen instructie die hiermee ervaring heeft. Wat bit vind ik het idee van bianca vos ook nog wel iets. (dan rij je immers niet de hele tijd met een scherpe inwerking, hoewel het voor jou mischien wel even wennen is met twee sets teugels)
) hoe rij je dan deftig met 2 sets teugels? Suzan_bobar schreef:Danger bit is leuk, maar werkt echt niet als een dubbel gebroken bit, het wordt zo snel een stang achtige,..
Evelyne79 schreef:nee hoor, als het al snel een stang zou worden gaat die meteen weer los op het moment dat het paard op het bit knabbelt. tenzij jij de druk op de teugels groter houdt natuurlijk.
ik heb er bijna een jaar mee gereden en ik heb er Devon een stuk rustiger mee gekregen, als hij de sokken erin zette had ik hem eerder terug of ik kon het voorkomen dat hij ging. met het enkelgebroken bitje knalde hij gewoon door.
nu heb ik er al een hele tijd een dubbelgebroken bitje in en heb ik nog steeds de vruchten van het dangerbit doordat we samen hebben kunnen leren met het dangerbit werkt het voor ons nu ook met een gebroken bit.
even antwoord op de vraag of het voor onervaren ruiters geschikt is........
ik ben zelf een recreatieruiter ommenabij B-niveau. Devon was het eerste paard wat ik ingereden heb dus erg ervaren was/ben ik ook niet.
we hobbelen lekker samen, menig ruiter had Devon wellicht inmiddels tot bv M niveau gereden, ik niet, ik heb daar de ambitie en kwaliteiten niet voor![]()
Toen we wat meer naar het nagevelijk rijden gingen rijden merkte ik dat de werking van de "stang" wel vaker optrad, dat is dan ook het moment geweest dat ik overgestapt ben naar het dubbelgebroken watertrensje wat ik er nu in heb hangen.
de prijs van het dangerbit ligt ongeveer rond €50,-
als je in de buurt woont zou je die van mij anders wel een keer mogen proberen, ligt eraan welke maat je natuurlijk ook nodig zult hebben.

Dan doe je er een aan de 'gewone' ringen dan rij je op trens en een teugel aan de ringen voor het hefboom effect
Citaat:Maar Jodi een hack is toch ook best scherp lukt het daar niet gewoon mee dan? (Wat versta jij dan onder een heel scherp/gemeen bit?)
jodi schreef:Citaat:Maar Jodi een hack is toch ook best scherp lukt het daar niet gewoon mee dan? (Wat versta jij dan onder een heel scherp/gemeen bit?)
Een hack met korte scharen werkt meestal goed in noodgevallen,maar een enkel paard loopt er doorheen.Zo scherp is het nu ook weer niet.
Ik heb een pelham in de kast liggen....
Ik zie het als noodoplossing voor een 'heropvoeding' Citaat:dat lijkt me idd wel wat!
is het duur? en kan een minder ervaren ruiter er ook mee rijden?