fresco schreef:Op zich kan ik daar niet zoveel mee, want het is mijn woord tegen het hare (in dat geval) en het paard zou onregelmatig kunnen geworden zijn in de tussentijd voor er de tweede proef gereden werd.
Maar welke stappen kan u ondernemen als jury, in uw geval behalve de ruiter de proef ontzeggen?
Sorry, het is me even ontgaan wat uw werk is?
Is dit een grapje of een serieuze vraag?
Wat is uw visie op het hele rijden, met name dressuur?
Ik zie het hele rijden en zo ook de dressuur, als een ondergaande paardensport. Door de onwetende onnozelheid van de mens, door zijn trots en ego niet te kunnen en willen leren. De moderne ruiiter vindt zich zelf te modern van het oude te leren en laat staan de oudjes. De geschiedenis is vergeten en niet belangrijk, omdat theorie niet belangrijk is. En de praktijk wel zonder de theorie kan, er zijn toch meer wegen naar Rome. Het is te zien overal in de paardensport, dressuur, springen, endurance, western en ga zo maar door. En de parasieten maken daar misbruik van ten koste van de paarden, ruiters en paardensport. De onwetende onnozele ruiters blijven daar maar in trappen, omdat ze dom worden gehouden en zichzelf voor de gek houden.
Trekt u naar een bepaalde trainingsvorm of doet u uw eigen ding?
Mijn eigen ding doe ik niet, wat zou mijn eigen ding dan moeten zijn? Nee ik ben een moderne klassieke dressuur ruiter, met de oude opvoeding.