Express_7 schreef:hallo iedereen.
ik heb sinds begin deze week een paard gekocht, een vos volbloed van 1.65m.
nu heb ik een probleempje
hij loopt met zijn neus omhoog, ik krijg hem niet omlaag. heb een rekker aangedaan, maar toen ik eropkroop, ging hij gewoon liggen, en ik eronder met men benen, niet ergs ze, hij kwam terug recht, en toen weer neer, kdenk uit paniek voor die rekker. toen ik die rekker afdeed, kon ik er gewoon op en voorruit gaan, maar die neus bleef vooruit en omhoog. het is een paardje van 7 jaar, enkel steeplestage gelopen en renkoersen, al de eerste geweest, dus voor dressuur nog niet geleerd, stond al een maandje stil.
hoe kan ik dat oplossen, hioj heeft wel een gevoelige mond, nu rij ik ermee met een gewone trens, maar als ik beetje met de buitenteugelk speel en been geef om naar beneden te lopen, klomt hij trager of still, denk dat hij te gevoelig is. wat kan ik allemaal doen ?de rekker aan het zadel bevestigen in plaatse van de singel dat hij niet meer zoveel span,t ofzo ? iemand een tip voor men bit of ik moet verlichteren ofzo ?
dank U
Of heel veel begeleiding krijgen of het paard en jezelf een plezier doen en het paard verkopen. Dit ga jij in je eentje met de hulp van bokt niet op kunnen lossen.