Egyptisch showhalster!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:12

Jippie schreef:

Je hebt een hele leuke pony alleen zou je niet zeggen dat het een arabier is. Ze heeft geen typisch arabierenhoofd als de paardjes die cassidy heeft geplaatst.

Dat moet je eens naar de andere foto's van haar paard in haar profiel kijken!
Echt wel dat ie een Arabieren hoofdje heeft!!

Grtjs!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:27

Ik vind dat Yen als veulen en jaarling uitstraling en dish had.
Vind haar nu niet zo bijzonder meer als 3 -jarige.

Ik denk wel dat ze net als de andere Basgiertjes het heel leuk als western-arabje gaat doen!

Veel plezier en suc6 met haar!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:43

Ach, die Arabieren die Cassidy geplaatst heeft zijn gewoon andere type Arabieren. Mijn Tica heeft ook het hoofdje er niet voor, maar met wat make-up en een toiletteerbeurtje zien Yen en Tica er ook weer anders uit Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 22:02

Arabsrulezz schreef:
Ik vind dat Yen als veulen en jaarling uitstraling en dish had.
Vind haar nu niet zo bijzonder meer als 3 -jarige.

Ik denk wel dat ze net als de andere Basgiertjes het heel leuk als western-arabje gaat doen!

Veel plezier en suc6 met haar!

Dan moet je haar eens IRL zien!!! Echt wel dat ze behoorlijke dish heeft, maar gewoonn net goed en niet te eng en overdreven! Juist die druipkol doet dat erg mooi uitkomen! En die lange manen maken haar specialer dan andere arabieren vind ik zelf....maar ja....ik ben natuurlijk niet objectief Tong uitsteken Knipoog Het is maar net waar je van houdt....je hebt twee typen arabieren wat mij betreft....de super gelikte smalle snoeten met een onnatuurlijke uitstraling en de lieve mooie koppies zoals Yen en Tica.....Het is net als met perzische katten; je hebt ze met van die overdreven enge platte neuzen, maar ook net mooi met neusjes die minder plat zijn. Smaken verschillen!

Ik weet zeker dat ze zal stralen op de keuring!!! Lovers

Afbeelding

Dish en uitstraling!!!!! Daar STAAT een paard! Knipoog Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Zoooo...iedereen weer overtuigd.... Knipoog Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Franca op 04-05-03 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:16

Ik zal je waarschijnlijk wel zien op de keuring.
Tica vind ik op dit moment ook heel mooi en Yen ook wel maar op het moment niet zo bijzonder,...

Na de keuring kan ik idd een betere mening over haar geven...

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:21

enja dat ze een lief koppie heeft kan ik zkr niet ontkennen Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 22:23

Lachen dat heeft ze zeker! Ik denk ook dat voskleurige paarden beter hun best moeten doen om uit te stralen dan bijvoorbeeld zwarte, bruine of witte paarden. Ik hoor veel van mensen dat ze vossen niet bijzonder vinden. Misschien dat het daar aan ligt...

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:29

Maar toch toen ik in Parijs was, heb ik hele leuke (echt hele leuke ) vossen gezien, een paar waren toevallig van Monogramm (mijn favo'tje). Uiteindelijk doet de kleur er niet toe als het paard veel kwaliteit heeft!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 23:24

Dat is ook waar, maar ik denk wel dat voorkeur voor kleur ertoe doet. En tsja....wat is dan precies kwaliteit? Is daar een algemene stelregel voor of is het uiteindelijk allemaal maar subjectief wat mensen mooi of niet mooi vinden Verward Ik zou op een arabierenkeuring hele andere paarden uitkiezen als favoriet dan sommige andere arabliefhebbers, denk ik.

Toch is het raar....een paard wordt met uitstraling geboren en blijft dat dan toch ook houden! Uitstraling heb je of je hebt het niet......dat raakt een paard niet zomaar kwijt! Ik kan mij niet voorstellen dat Yen haar uitstraling kwijt is hoor.....maar goed.....Arabsrulezz is ook echt de allereerste !!! die Cheyenne niet bijzonder zegt te vinden. Zelfs mensen die normaal niet echt van arabieren houden vinden Cheyenne vaak erg mooi en speciaal!

Arme Cheyenne......ik vertelde het haar net en ze was er gewoon verdrietig van.....mijn kleine meissie.... Huilen Huilen Verdrietig

Tong uitsteken Knipoog

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:27

Ik wil je nou niet beledigen hoor,
maar ik heb geen voorkeur voor kleur.

En ik heb meer paarden gezien hoor die mooi met veel uitstraling zijn geboren en dan niet zo uitgroeien.maar wat youko zij dat het hoofd moet 'uitdrogen' is waar.

En van de zomer als alle vacht eraf is het weer een ander verhaal.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:15

Nou ik ben dus een van die mensen die normaal niet van arbiertjes houd maar Yennie vind ik echt super!! Lovers Kwijl

Het hangt er maar net of hoe je dr fotografeerd, of die dish super opvalt of juist niet, maar ik vind haar koppie echt zo mooi, ik hou wel van "plop" LOL en niet van dat lange fijne met die superdish. Ook vind ik dat Yen zeker wel dish heeft, precies goed juist zo, ik zou het (bij haar iig) niet meer willen zien, dan zou dr koppie minder mooi zijn denk ik.

Yennie is toppie hoor Lovers

Arabsrulezz, ik denk dat het idd gewoon een kwestie van smaak is Lachen

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:22

Hoi Franca,

zucht over het halster heb je gelijk, als de tulip cup was doorgegaan had je daar nog kunnen snuffelen voor een halster.
Heb met interesse de stukjes gelezen over dis en vorm van hoofden maar ik heb ook hier een eigen mening over.
Elke arabier is ten eerste anders, maar ik vind zeker het verschil in hoe je je paard verzorgt.
ik bedoel hiermee te zeggen als je specifiek traint voor shows enzovoort zijn bepaalde punten erg belangrijk voor je arab. Maar zoals mijn arab heb ik voor mezelf, niet voor de fok, niet voor de show maar als buddy en of die nou een super fijn hoofdje heeft of niet uitstraling is bij elke arab aanwezig alleen op ander gebied.

zo zijn er mensen die tegen mij zeggen dat Khassey door de operatie een ander hoofd heeft gekregen, helemaal waar maar qua uitstraling is en blijft het een arabier. Haha! en dat is bij elke arabier naar mijn mening zo.

Groetjes Judith

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:32

Ja,dat klopt het is ook zeker een kwestie van smaak.

Ik ben wel benieuwd wat de jury van haar gaat vinden eigenlijk,...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:44

Och,
de glamour ontbreekt een beetje op de foto's.
Het zou al schelen als de eerste 15 cm manen afgeschoren zouden zijn en de oren ook leeggehaald.
Verder nog een likje olie en je hebt al een andere pony.
Maar ik denk dat jij wel het type bent die het zonde vind om wat van de manen af te halen Haha!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:49

Sjuimpje schreef:
Och,
de glamour ontbreekt een beetje op de foto's.
Het zou al schelen als de eerste 15 cm manen afgeschoren zouden zijn en de oren ook leeggehaald.
Verder nog een likje olie en je hebt al een andere pony.
Maar ik denk dat jij wel het type bent die het zonde vind om wat van de manen af te halen Haha!

Dat is zeker waar,
wanneer je er 20 cm. manen afscheerd er war schminkt enzo is het gelijk heel anders.
Door het scheren van de manen komt de hals ook veel beter uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:02

ik vind dat zo'n stomme regelgeving om er 15 cm af te scheren, als daardoor de hals/hoofd beter uitkomt waarom doen we dat dan niet bij alle rassen?

Ik vind het hele toileteer proces voor arabieren soms echt te ver gaan.

Het blijft een van mijn favo rassen maar dat wel op een normale manier graag.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:07

Ik zie kruisjes ?

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:18

Cowgirl schreef:
ik vind dat zo'n stomme regelgeving om er 15 cm af te scheren, als daardoor de hals/hoofd beter uitkomt waarom doen we dat dan niet bij alle rassen?

Ook weer zo iets de 1 vind het mooi de ander niet.
Ja en de Arabieren vind ik toch weer heel anders als andere .
Veel arab-mensen houden de paarden gewoon voor de pronk zeg maar.
Andere paarden worden merendeels op prestatie gefokt.
(wat nu ook steeds meer bij Arabieren voor gaat komen)

En ja ik vind het vaak mooi getoileteerde Arabieren,
alhoewel sommige soms ook echt te ver gaan.

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:19

CielitoLindo schreef:
Ik zie kruisjes ?

hier doen ze het wel

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:25

Het is geen regeling,
het is gewoon een ondervinding dat het hoofd zo beter uitkomt, de rastypische kenmerken worden zo benadrukt.
Daarom knippen de meeste ook de manen van hun Fjord...

Het is persoonlijk of je ervan houdt of niet, ik geef weinig tot niets om arabieren, ook Cheyenne doet mij niet bijzonder veel.
Maar ik vind het altijd sprekender staan als het eerste stuk manenkam kaal geschoren is. Ik houdt altijd wel van strak.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 12:47

Ja, dat is inderdaad ook een kwestie van smaak. Ik wil Cheyenne juist zo natuurlijk mogelijk houden, dus met lange manen, daar houd ik van. Ze is mooi zoals ze is! Al dat schmink en het overdreven onnatuurlijke vind ik dus weer niet mooi.....en ik vind het ook niet helemaal eerlijk, want dan 'maak' je er een ander paard van als dat hij/ zij eigenlijk is. Gewoon puur natuur is voor mij het mooiste.

Het is echt grappig.....Arabsrulezz vind dat Cheyenne te weinig disch heeft, maar er zijn ook mensen die haar juist een enorme dish vinden hebben. Ik vind zelf dat ze een beschaafde dish heeft, inderdaad niet overdreven , maar wel heel duidelijk zichtbaar! Je voelt hem ook echt.

Wat Sjuimpje zegt over het ontbreken van de glamour op de foto's...HELEMAAL waar en dat is denk ik ook het verschil tussen haar veulenfoto's en de foto's die ik nu van haar maak. ( en ook het verschil met de foto's van Casssidy) Haar veulenfoto's zijn echt door een goede fotograaf gemaakt en ik doe maar wat....ik laat haar ook nooit showen voor foto's, dus misschien dat ze daarom niet dat typische arabische uitstraalt. Ze is gewoon bij mij altijd een heel 'cool' paardje en tsja.....dat zie je dus ook op de foto. Maarrrrrr....ik ga heel binnenkort mijn eigen fotoshowtje met haar maken....ik wil wel even zien hoe mooi en showy ik haar kan maken....een beetje olie....even opjagen en wedden dat het mooi wordt! Even briezen voor de foto Cheyenne!!! Knipoog

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:13

Nou ik ben zeker benieuwd naar de show en glamour fotoos! Knipoog

Ik vind haar hoofd gewoon geen type hebben,
zze heeft heus wel een ''deukje'''maar ik vind haar hoofd wat pony,wat propperig.
Vind ik van haar vader ook,
een mooie hengst maar ook een beetje pony,propperig.

En ja dat ze puur natuur is,
ik ken zat paarden die puur natuur ook veel uitstraling hebben.

Nou genoeg gezeurd,
jouw Yen vind ik de uitstraling enzo ontbreken wat ik juist heel belangrijk vind bij een Arab.

Maar als jij blij met haar bent is dat goed?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 13:24

Tuurlijk! En het merendeel van de mensen vind haar wel erg mooi, dus dat is toch fijn! *LOL* Ieder paard heeft uitstraling, alleen bij de ene arab is dat een 'showy' ( mooi mooi) uitstraling en weer bij de andere meer een sportieve uitstraling en bij Cheyenne is het een 'lieve' (lief mooi) uitstraling. Ik vind Cheyenne zelf ook niet echt 'showy', maar gewoon heel lieflijk mooi! Een beetje een lief klein prinsesje. Daar houd ik wel van. Knipoog En haar bouw en beenwerk is verder heel correct en dat is toch eigenlijk nog belangrijker. Ik denk dat het een prima sportpaardje zal worden (idd zeer geschikt voor western door haar koele karakter...zit id familie *LOL* ) die nog knap is ook! En haar karakter is uiteindelijk het allerbelangrijkste en ze is echt waar VRESELIJK lief en knuffelig. Een echt vriendinnetje. Van mij mag ze haar pure 'indianenlook' gewoon houden, dus manen knippen.....van mijn leven niet! Tong uitsteken En ik ga haar showen omdat IK trots op haar ben en dat mag iedereen weten! Zou kunnen dat de jury haar propperig vind hoor...ben benieuwd!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:42

Franca niets van aantrekken hoor Yen is jouw kanjer en dat is wat belangrijk is... of ze nu wel of geen superdish heeft... niet iedereen vindt een superdish mooi hoor Knipoog zoveel mensen zoveel smaken.

Yen staat inderdaad op de foto's een beetje te dutten, viel mij ook op en ik denk dat daardoor dat halster ook een beetje vreemd uitkomt. Ze heeft een schattig koppie en is natuurlijk nog een kleuter en moet nog volwassen worden. Naar mijn mening heeft iedere arabier uitstraling en dat heeft Yen ook maar op deze foto staat ze gewoon een beetje te suffen. Ik ben benieuwd naar de foto's dat ze lekker door de bak heenscheurd Knipoog Er zijn trouwens veel verschillende type arabieren... het ligt er ook maar net aan hoe ze gefokt zijn. De egyptische zijn weer fijner dan de russische. Mijn Omar is 50% Crabbet en 50% puur Egyptisch en heeft geen super dish maar wel veel uitstraling en veel mensen die niet van arabieren houden vinden Omar erg mooi. Ik hoor vaak dat Omar een uitstraling heeft van 'I'm the king of the world' Haha! Persoonlijk hou ik ook niet van die super wipneuzen. Ik vind Yen precies goed Lovers en ja je eigen paard is natuurlijk altijd het mooist Knipoog Haha!

De manen hoef je trouwens ook voor de show niet perse af te sheren hoor.. ik zie ook vaak dat (achter de oren) een stuk heel strak worden ingevlochten! Ik zou persoonlijk ook de manen er niet afscheren. Ik vind trouwens niet dat arabieren alleen maar showpaarden zijn. Het zijn veelzijdige paarden die in iedere tak van de sport goed kunnen presteren. Helaas zijn er nog te vaak vooroordelen over de arabier en wil de jury vaak een ander type paard zien.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:58

Cowgirl schreef:

Het is inderdaad geen regelgeving. De hals komt hierdoor beter uit, dat dat niet gebeurd bij elk ras is omdat de hals van een arabisch volbloed nu eenmaal anders hoort te zijn dan die van een fjord of KWPN-er. Bij arabieren moet de hals lang en gewelfd zijn.

Uiteraard staat het iederen vrij om de alles naturel te laten maar als je op een show wilt scoren is het wel verstandig om de rastypische kenmerken beter uit te laten komen door scheren, schmink e.d. Hier word het paard immers op beoordeeld.