Stoere 7 jarige ruin M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floshy

Re: Stoere 7 jarige ruin M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:50

Ziet er behoorlijk knap uit hoor ;)
Let op dat je niet te veel naar achter gaat leunen.
Veel succes

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:54

Leuk paard zeg!
Het meeste commentaar is al wel gegeven, maar wat me ook opvalt is dat op bijna elke foto de sporen in zijn buik verdwijnen, lijkt me ook niet heel prettig..

Succes nog!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:54

ten eerste ziet er goed uit.

Ik zie wel dat hij toch wat achter de loodlijn loopt.. Misschien als je je hand iets meer ontspant zal hij misschein iets ontspanner lopen en dus wat meer zijn neusje eruit.
En zoals andere zeggen iets meer naar voren zitten. Maar ik ken het gevoel.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:05

Allereerst wil ik zeggen, fijn commentaar allemaal. Bedankt.
En wat leuk de complimenten over hoe hij eruit ziet.
Ik kan zeker wat met die commentaar. Bedankt ;)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:16

Ik vind dat je paard met een goed achterbeen loopt, op de middendraf & uitgestrekte draf foto's zie je hem mooi onderkomen met zijn achterbeen.
Maar let heel goed op de hoofd-halshouding, op heel wat foto's zie ik toch dat niet het punt tussen de oren het hoogste punt is (wat zou moeten bij oprichting) maar eerder iets verder, een soort van valse knik. Let hier heel goed mee op, waarschijnlijk ontstaat hier dus ook het kantelen omdat hij toch ergens niet ontspant in zijn hals en/of kaak. Geef hem soms ook iets meer lengte zodat hij mooi aan de loodlijn kan lopen of tijdens de uitgestrekte gangen dat zijn neus er iets meer uit kan.

Let zelf heel goed op je houding, goed recht blijven zitten en zelf eerder denken aan lichtjes voorover zitten, vaak zit je mooi recht als je zelf het idee hebt dat je een klein beetje voorover zit. Dat uitzitten van die midden- en uitgestrekte draf, dat leer je echt wel :j

Veel succes nog in elk geval!

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:52

Je leunt echt veels te ver naar achter ;)
Je moet ook wat blijer kijken :}
Je hebt een prachtig beest onder je kont! Wees er trots op :)

Verder ook uitkijken met die teentjes die soms naar buiten wijzen en niet te streng met die handjes he ;)

Verder zien jullie er prachtig uit!!
De Z dat halen jullie wel! ;)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:17

Zo waar heb jij die fotograaf gevonden?? :P Haha..
Mooie foto`s hoor, maar dat kan ook niet anders met een schitterend paard.
Het meeste commentaar is al gezegd. Probeer op je handen te letten je linker hand staat op de meeste foto`s iets hoger. Hier werk je dan ook strenger mee in. Probeer je handen gelijk te houden zodat je de druk op 2 teugels ook gelijk kan houden. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom hij kanteld. Verder probeer je been meer lang te maken en de druk ook op 2 beugels te houden, waardoor je zelf meer in balans kan zitten en je de beweging beter kan volgen ook in de midden of uitgestrekte draf.
Ik denk dat het volgende maand wel de sloot word hoor!!!! ;)

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:22

Het lijkt wel alsof je je evenwicht in de mond van je paard zoekt.
Geen ontspannen gezicht. Verder wel gefeliciteerd met je winstpunten!

Elfjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:50

Je hebt een super mooi paardje onder je kont!
Ik zou wel wat op mijn handen letten. (gelijk, en misschien minder streng?)
En ik vind je wel erg ver naar achter hangen.
dat lijkt me niet zo prettig voor je paard!
Dus probeer (ondanks zijn moeilijke zit) toch rechtop te blijven.
En je been op foto 10 geloof ik viel me op.

Gefeliciteerd met je punten!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:53

Gefeliciteerd hoor met je punten. Let idd zoals gezegd op je houding, die laat echt erg te wensen over (al blijft goed zitten op een paard altijd moeilijk en zeker als hij moeilijk uitzit), zeker voor een M2 combi. Misschien dat zitlessen helpen? Verder nog een tip, let op je handen en de teugels. Die zien er erg ongelijk uit. Lijkt me storend voor je paardje.

Veel suc6 verder, dat Z zal er vast wel komen, toch? ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:57

leuk paardje, erg zonde van de manen waarom trek je ze niet i.p.v. te knippen?

je houding laat heel wat te wensen over, blijf rechtop zitten en zet niet constant die sporen erin.
misschien dat zitles een optie is?

het paard zelf vind ik niet ontspannen lopen, hij kanteld zijn hoofd wat ene teken is dat het paard niet goed op 2 teugels loopt kortom de aanleuning is niet goed. vind hem afentoe ook met een valse knik lopen.
veel gaan oefenen dat die aanleuning beter word dan ziet het totale plaatje er ook beter uit. veel schijnovergangen en veel wisselen in hoofd hals houding.
let erop dat je je handen op gelijke hoogte houd en niet te wijdt zet.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:00

Ik vind het er allemaal niet echt heel ontspannen uitzien eerlijk gezegd. Je paard loopt erg strak en diep en jij zit inderdaad echt teveel naar achteren.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:02

Ik wou eerst niet reageren, maar toch ff de tijd ervoor genomen.
Wat je manen betreft is eigen keuze....maar toch probeer er vlechten in te maken, dit lijkt zo slordig.
Verder hangt je boven lichaam te ver naar achteren, probeer eens om te trainen in verlichte zit.
En probeer je handen ook te openen wanneer je weg rijd
Je houd je handen nu nog gesloten, je rijd weg je bovenlichaam valt naar achteren en daardoor krijg je nog veel druk in de mond.
En waarschijnlijk lijkt het hierdoor niet ontspannen.
Wel vind ik je paard arm bespierd, maar dat is mijn mening
Veel succes verder!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:54

Wat een geweldige gangen heeft je paard zeg.

Als ik je wat tips mag geven. Je paard zou iets meer vanuit de schoft in oprichting mogen lopen. Het lijkt nu op de meeste foto's teveel op de onderhalsspier te lopen, hierdoor kruipt hij ook wat achter de loodlijn. Probeer zo gauw je merkt dat je paard erachter kruipt een ophouding te maken richting zijn oren. Zodat hij zijn halspieren aan de bovenkant weer gaat gebruiken en iets meer over de rug komt. Deze lijkt hij wat weg te drukken, waardoor jij minder makkelijk kunt zitten.

Heel veel succes met je paardje en lekker doortrainen naar het Z.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:01

Ik denk dat de foto's gewoon een beetje ongelukkig zijn genomen, waardoor de negatieve reacties hier zijn gekomen.

Je wordt immers niet voor niks 2e met zoveel punten in het M.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:11

Hoi ,ik sluit me aan bij het al gegeven commentaar,het ziet er erg strak uit en je hangt naar achter ,je ziet dat je je balans uit je arm en lijf haalt,je houdt je been niet mooi op de plek.
probeer meer op je kont te gaan zitten en mee in het tempo van je paard naar je hand toe rijden. als je paard opgericht loopt zie je een steigende lijn van achterhand naar schoft ,sorry die zie ik niet. je paard loopt te diep en verkeerd afgebogen in de hals.
Wel kan ie heel goed bewegen, als jij hem beter meezit loopt ie vast nog beter en krijgt ie vast meer bespiering op plaatsen waar ik het nu nog mis voor een m paard . succes

Hobbespoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:13

Mooi paard...
Op de foto's lijk je hem echt in zijn mond te zitten omdat de mondhoeken ook echt strak staan.
Maar dat is dan maar foto, want zo lijkt het ook dat je je in je zadel houdt met je handen. Je handen lijken niet gedragen.
Het contact lijkt niet licht enz enz enz...

Maar wat mij het meeste opvalt en imo echt een minpunt is, is dat op iedere foto je paard er totaal niet met zijn neus uitkomt. Hij loopt op iedere foto met de neus achter de loodlijn en effectief het hoogste punt niet tussen de oren is (gelijk de ideale oprichting) maar met een valse knik rondloopt.
En dat kan verscheidene oorzaken hebben: of je bent echt te hard in de hand en hangt in de teugels (of je paard hangt in jouw hand, 't is hoe je het bekijkt), of je vraagt in de tussenstukken teveel onderin, of je paard ontloopt het bit door achter de teugel te kruipen en het contact te vermijden en te ontwijken.
In alle mogelijkheden is het enkel maar: schakelen, overgangen, handen toch iets lager instellen (je moet hem niet naar de oprichting tillen maar rijden). Nog meer van achter uit rijden, desnoods in het lichtrijden als je zijn gangen niet kan uitzitten.
Ontwijkt hij jouw contact en kruipt hij achter de teugel kan je lichtjes een fractie enkel je buitenhand opheffen en dan terug zakken.

In mijn ogen: de uitspraak de jury heeft er niks over gezegd en mij zoveel punten gegeven enz....is geen verantwoording van wat er te zien is op de foto's....jury's zijn mensen en er is niks zo subjectief als jureren....
Uit eigen ondervinding met paard A echt ondermaats presteren en toch winstpunten, met paard B echt optimaal lopen en presteren en niet bij de 1ste tien zijn...en dan kan je zeggen: je eigen mening maar 't zal met B niet zo goed geweest zijn, als mijn eigen professionele lesgever en andere prof. mensen zeggen dat B vele beter liep als A enz....van die mensen hun oordeel ga ik uit en vertrouw ik op...
Die van een jury spijtig genoeg vele minder tot niet meer....

Dit is mijn bescheiden mening, ik wil je niet bekritiseren maar ik denk dat je aan die punten moet werken om door te kunnen stappen naar de volgende klassen of je gaat daar in de problemen komen...
En weet dat ook ik fouten maak ;)

MisSBiatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:09

Oeii haha :D wat kijk je boos als je geconcentreerd? bent!!!
Na het comentaar is al gegeven!!
Vind je paard iedergeval een onwijs lekkerding!!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:40

Drunksheep schreef:
Weetje, als je niks met je tips wilt doen, zet dan niks op HAW. Ook ik vind dit geen paard dat opgericht loopt, maar een paard dat een strakke bovenlijn heeft.

Ben het er mee eens vind het totaal geen ontspannen beeld geven.

En misschien valt het alleen mij op maar vind hem ook vrij dun...

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:44

mooi paard, helaas zie ik alleen maar spanning in die hals. Daarbij ben je vrij streng in je hand lijkt het. Maar dat kan een momentopname zijn

voor de rest wens ik je veel succes met naar de Z rijden, maar dat gaat vast lukken ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:50

Hmm, als ik de foto's zie, zou ik er geen winstpunt aan willen geven.
Wat ik zie, is spanning, getrek en sporen in de buik. Ook leun je heel erg achterover.

Werk aan de ontspanning, ik vind dit er echt niet vriendelijk uitzien.

xxHHxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:26

Ik heb zitten schrijven bij je proef!

Echt netjes gereden hoor en een fijn paard volgens mij.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:56

Hoihoi,

Op veel foto's zie ik dat je platte handen hebt. Probeer ze echt rechtop te houden, zodat je duimen het hoogste punt zijn. Zo ben je ook veel flexibeler in je polsen, waardoor je makkelijker een ophouding o.i.d kunt geven. Verder is veel commetaar al gegeven :)

Verder zijn jullie een leuke combi. Succes met oefenen en de wedstrijden ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:58

Oei, op vrijwel iedere foto trek je enorm met vooral je binnenhand... Ik denk dat je hem hierdoor deels zelf in die kanteling trekt. Heb je weleens een osteopaat oid naar hem laten kijken? Misschien worden zijn rugproblemen wel veroorzaakt door scheefheid? (wat het kantelen en protesteren kan verklaren)

Probeer je ellebogen wat meer aan je lichaam te houden en zorg dat je bovenarm in een verticale lijn naar beneden loopt en je onderarm een horizontale lijn. Dan ga je je handen meer dragen waardoor je ook preciezer in kan werken met je handen waardoor je aanleuning veel fijner wordt.

In de schouderbinnenwaarts lijk ik wat lengtebuiging te missen, maar kan het niet heel goed zien.

Op foto 9 kijk je echt super in de richting waar je heen wilt, top! Vraag ik me af, kan je die wending niet puur op je zit en evt. beenhulpen proberen te rijden? Maakt het plaatje zooo veel mooier!

Verder heb je echt een prachtig paard waarbij het achterbeen eens wél fatsoenlijk meekomt (wat ik bij veel paarden mis, vooral in de uitgestrektere gangen) in plaats van dat het voorbeen super grijpt en de achterkant er wat achteraan komt :)

Piwie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:05

Probeer niet zo achter te gaan "hangen", gewoon buikspieren aanspannen in de middendraf.
En probeer op tijd te ontspannen, maar dat kan ik van de foto's niet aflezen of je dat wel of niet doet.
Verder leuk paard ziet er goed uit, maar je moet hem de volgende keer wel invlechten hoor :Y)