wedstrijden 27-09 en 04-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Albs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:21

Ik vind dat het meisje het heel goed heeft gedaan.
Sterker nog, dit is absoluut niet haar fout.
Aangezien het niet haar pony is en de eigenaar er bij elke wedstrijd bij is.
Vind ik juist haar verantwoordelijk!
De pony is niet eens een halfjaar onder het zadel, en nooit goed ingereden.
Ik vindt het dan juist schandalig dat je zo pony al wel wedstrijden laat lopen.
De eigenaar had gewoon eerst meer tijd aan de pony moeten besteden om het goed in te laten rijden!
En daarna pas een verzorgster er mee op wedstrijd moet laten gaan.

Volgende keer beter meid!
Al vindt ik dat je al veel vooruitgang heb gemaakt, als ik kijk naar eerdere wedstrijden!
Het blijft altijd spannend, en ik snap dat het dan vervelend is dat het even niet lukt.
Volhouden zo.

s_spikker

Re: wedstrijden 27-09 en 04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:21

Waaruit kan jij opmaken dat deze pony niet goed is ingereden ? Ik zie hem anders bij andere ruiters leuk lopen.
Het is in tegenstelling juist goed voor jonge pony's om ervaring op te doen op vreemd terrein :) hoeveel 3 jarige lopen er wel geen concoursen ? Gaan rijden op vreemd terrein etc.

De pony van mijn zusje is ook jong en onervaren en ook deze gaat overal mee naar toe om te leren.
Mijn nichtje start ook sinds kort met een jonge pony en dit is naar mijn idee geen verkeerde keuzen :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:39

S_Spikkers, ik denk dat we nu wel snappen, dat het bij jouw allemaal niet goed wat dit meisje doet toch??

Kindlief doet haar best :) Prima toch :) De een heeft nou eenmaal meer last van wedstrijdspanning dan de ander...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:41

sspikker albs kent de pony ook die zou eerst van haar worden zodoende weet ze dat hij niet goed is ingereden want dat zou ik doen. wat albs zegt klopt helemaal. tevens is de pony ook in de staak gegaan wat ik gezien hebt tijdens de trainingen. wel ben ik het met jou eens om met een jonge pony op wedstrijd te gaan of op vreemde plaatsen maar niet in het geval van sha en elles

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:43

__PSM__ schreef:
S_Spikkers, ik denk dat we nu wel snappen, dat het bij jouw allemaal niet goed wat dit meisje doet toch??

Kindlief doet haar best :) Prima toch :) De een heeft nou eenmaal meer last van wedstrijdspanning dan de ander...

uhmm ?? ik reageer op iemand anders zijn antwoord :?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:46

Dan alsnog vind ik dat je daar aardig jullie pony in vergelijkt die het geweldig doet, en ookal noem je haar dan niet, dit meisje doet ook haar best... Misschien gaat het nog niet zoals jij het graag zou zien... Laat ik het anders zeggen, naar mijn idee zitten er achter jouw stukjes steeds weer wel ergens een verwijzing ookal schrijf je die niet letterlijk op...

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:49

Dat jij dat dan zo opvat daar kan ik dan ook niets aan doen :)
Ik zeg juist dat ik die pony leuk heb zien lopen met andere ruiters. Dus helemaal nix kwaads over die pony.
En wat is er mis mee dat ik zeg dat juist vreemde dingen goed zijn voor jonge paarden

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:51

Niks, mijn jonge paard gaat ook mee, maar iedere keer komt je nichtje er weer bij, dat die zo goed gaat weten we nu wel. Het topic gaat over dit meisje, en die doet ook haar best... Verderop de lijst van HAW staat een Lestopic, daar zie je ook de pony ook met dit meisje best leuk kan lopen...

Over dat stuk over jonge paarden ben ik wel met je eens hoor :P

Albs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:10

s_spikker schreef:
Waaruit kan jij opmaken dat deze pony niet goed is ingereden ? Ik zie hem anders bij andere ruiters leuk lopen.
Het is in tegenstelling juist goed voor jonge pony's om ervaring op te doen op vreemd terrein :) hoeveel 3 jarige lopen er wel geen concoursen ? Gaan rijden op vreemd terrein etc.

De pony van mijn zusje is ook jong en onervaren en ook deze gaat overal mee naar toe om te leren.
Mijn nichtje start ook sinds kort met een jonge pony en dit is naar mijn idee geen verkeerde keuzen :)

angelpam schreef:
sspikker albs kent de pony ook die zou eerst van haar worden zodoende weet ze dat hij niet goed is ingereden want dat zou ik doen. wat albs zegt klopt helemaal. tevens is de pony ook in de staak gegaan wat ik gezien hebt tijdens de trainingen. wel ben ik het met jou eens om met een jonge pony op wedstrijd te gaan of op vreemde plaatsen maar niet in het geval van sha en elles

Daaruit dus, haha.
Als jij ziet als eigenaar dat het echt niet goed gaat, mischien combinatie ruiter + pony.
Vindt ik het de taak van de eigenaar om dan te zeggen, we doen het eerst een aantal keer thuis.
Goed oefenen, en vind ik niet dat ze toch de pony op wedstrijd moet sturen.
Aangezien het schijnt al meerdere keren is voorgekomen. Los het probleem dan eerst op.
Dat bedoelde ik daarmee dus.
Ik heb over het algemeen niks tegen jonge pony's op vreemd terrein, als dit is met goede begeleiding.
Als je snap wat ik bedoel.
Ik vindt het wel vervelend voor het meisje in kwestie.
Zenuwen + een jonge onervaren pony + zelf mischien iets te onervaren , waardoor ze de pony mischien net niet de goede hulpen kan geven, en het idee heeft dat ze de pony net niet onder controle heeft.
Zorgt voor veel stress. Zeker als je weet dat iedereen je kan zien.

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:52

Ik wil er ook even op reageren, Ik rijd deze pony ook en hij staat perfect aan de hulpen hoor. Dus het inrijden is zeer zekers wel goed gegaan. Elles kent het zelf niet waardoor de pony het dan niet snapt.

Wat bedoel je met we doen het eerst een aantal keer thuis ? thuis op wedstrijd gaat toch niet :+
Elles heeft hier thuis gezegt dat het allemaal heel goed ging en ze graag zondags op wedstrijd wou gaan. Dan vind ze zichzelf er toch aan toe ? Dan moet je ook niet piepen als je het achteraf toch niet kon terwijl je het zelf zo goed vond gaan ,
Ik vind ook niet dat je goed kan leren rijden als je zelf steeds niet luisterd en het gewoon niet doet en comentaar geeft.
Aan de pony zal het niet liggen die doet het prima bij mij :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:56

Bubble_Gum schreef:
Ik wil er ook even op reageren, Ik rijd deze pony ook en hij staat perfect aan de hulpen hoor. Dus het inrijden is zeer zekers wel goed gegaan. Elles kent het zelf niet waardoor de pony het dan niet snapt.

Wat bedoel je met we doen het eerst een aantal keer thuis ? thuis op wedstrijd gaat toch niet :+
Elles heeft hier thuis gezegt dat het allemaal heel goed ging en ze graag zondags op wedstrijd wou gaan. Dan vind ze zichzelf er toch aan toe ? Dan moet je ook niet piepen als je het achteraf toch niet kon terwijl je het zelf zo goed vond gaan ,
Ik vind ook niet dat je goed kan leren rijden als je zelf steeds niet luisterd en het gewoon niet doet en comentaar geeft.

niet liegen :S ik heb nooit bij de wei gezegt dat ik zoooo graag op wedstrijd ging en dat het zooo goed ging ? bij mij deed hij het ook gewoon goed en ik heb ook nooit gezegt dat hij niet aan de hulpen is ? en je hebt me nog nooit in het echt zien rijden dus hoe kom je erbij dat ik nooit luister naar mijn instructrice ? vind je reactie nergens op slaan ;)

Albs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:20

ellesjee schreef:
Bubble_Gum schreef:

niet liegen :S ik heb nooit bij de wei gezegt dat ik zoooo graag op wedstrijd ging en dat het zooo goed ging ? bij mij deed hij het ook gewoon goed en ik heb ook nooit gezegt dat hij niet aan de hulpen is ? en je hebt me nog nooit in het echt zien rijden dus hoe kom je erbij dat ik nooit luister naar mijn instructrice ? vind je reactie nergens op slaan ;)

He bah.
Dit vind ik nou vervelend. Iemand volledig afkraken en de grond in stampen!
En vervolgends zelf zeggen, dat de pony het bij diegene allemaal zo SUPER doet.
We zijn benieuwd naar de foto's dan.
Dan zien we gelijk het grote verschil schijnbaar & kunnen we het goed beoordelen.
Nou meid, je heb juist lef gehad om dan op wedstrijd te gaan.
Je heb je best gedaan. Je heb het commentaar geaccepteerd.
Laat je niet uit de weg slaan hoor, volgende wedstrijd beter!
Gewoon wat les nemen. Proberen te genieten van je wedstrijd, en de je zenuwen de baas proberen te zijn.

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:06

Dat heb je wel gezegt. Je zat zelfs met mijn moeder te praten :S leugenaar !!
Uhm albs die foto's staan al laaaaaang op bokt :+ en zelfs daar zei iedereen het :D
Commentaar accepteerde ze juist niet :S bovendien de instructrise die les hebt gegeven die zei juist dat ik en nog iemand hem beter konden rijden omdat wij het wel konden , En hij anders niets leerde ;) En wij wel deden wat er gevraagd werd.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:09

bubble_gum, waar staan die foto´s dan ik zie ze niet. heb je ze verwijderd? en probeer je zelf maar goed te praten. misschien gaat het bij jou idd beter maar dat wil nog niet zeggen dat elles haar best niet doet.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 11:23

@ bubblegum

wat ik vragen waarom je nu ineens zulke reacties geeft en bij mn vorige topics heel positief en aardig was ? vind het een beetje kinderachtig ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:10

ellesjee schreef:
@ bubblegum

mag ik vragen waarom je nu ineens zulke reacties geeft en bij mn vorige topics heel positief en aardig was ? vind het een beetje kinderachtig ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:10

ipv wat heb ik er even mag van gevraagd

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:28

Bubble_Gum schreef:
Dat heb je wel gezegt. Je zat zelfs met mijn moeder te praten :S leugenaar !!
Uhm albs die foto's staan al laaaaaang op bokt :+ en zelfs daar zei iedereen het :D
Commentaar accepteerde ze juist niet :S bovendien de instructrise die les hebt gegeven die zei juist dat ik en nog iemand hem beter konden rijden omdat wij het wel konden , En hij anders niets leerde ;) En wij wel deden wat er gevraagd werd.

Het zal vast in het begin vast ook niet zo goed zijn gegaan bij jou.
dus ga nou niet doen alsof je een fantatische ruiter bent, want dat zal vast wel anders zijn/geweest ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:32

angelpam schreef:
bubble_gum, waar staan die foto´s dan ik zie ze niet. heb je ze verwijderd? en probeer je zelf maar goed te praten. misschien gaat het bij jou idd beter maar dat wil nog niet zeggen dat elles haar best niet doet.

Alle foto's uit haar topics zijn verwijderd, ze heeft zeker wat te verbergen? :D
Uit de reacties op haar foto's kan ik opmaken dat het helemaal nog niet zo perfect ging;
scheef zitten, steeds kijken of paard wel in een krulletje liep, etc.
Zo te merken heeft bubble_gum nog net zo veel te leren als ieder ander en heeft ze geen enkele
rede om zo uit te halen naar Elles.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:50

Gadsie wat is dit een naar topic geworden.... Iedereen haalt elkaar naar beneden.. Nou ja iedereen... De mensen die dat doen, zullen wel snappen dat ik hun bedoel... Bah bah bah...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:02

inderdaad, ik snap ook niet waarom bubble-gum nu ineens zo reageert want ik kan me niet herinneren dat ik haar iets aan heb gedaan ? beetje raar

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:27

ik denk gewoon om mij jaloers te maken want ik rijd hem nu niet meer en nu rijd zij hem .. kinderachtig vind ik.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:18

ellesjee schreef:
ik denk gewoon om mij jaloers te maken want ik rijd hem nu niet meer en nu rijd zij hem .. kinderachtig vind ik.

En nu? Ga je nu gemini of soraya doen ofzo..? Ga je ook van de ponyclub af..?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:37

En dan hier een slotje. De reden lijkt mij duidelijk.