Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne. schreef:Wat een leuk IJsje heb jij! Hij zit al flink in zijn vacht! Ik heb zelf les op IJslanders en draf is echt ontzettend belangrijk. Op de IJslanders waar ik op rij, moet je vaak eerst goed nagevelijk hebben voordat ze kunnen draven/galoperen. Dit is ook erg belangrijk voor een goede bespiering en het goed gebruiken van hun rug. Als ze tölten, gooien ze namelijk hun hoofd om hoog en zetten daarmee hun rug op 'slot'. Misschien is dit bij jouw paardje niet zo hoor, dat kan ik natuurlijk niet zien. Ik zou als ik jou was de lange zijdes gewoon flink vaak draven en d'r gewoon de hoeken door 'sleuren'.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat dressuur een goede basis vormt voor het rijden in het algemeen. Maar een instructeur die nog nooit op een natuurtölter heeft gezeten weet er naar mijn mening niet genoeg vanaf om er goed mee om te kunnen gaan. Mijn tip is dan ook een goede instructrice te zoeken die ervaring heeft met IJslanders en eventueel een opleiding voor heeft gedaan. Mijn instructrice geeft ook les aan huis, daarvoor kun je mij PB'en