goed nu serieus commentaar
ik begrijp dat je pony prachtig is, maar kijk dan eerst een halfuurtje voordat je gaat rijden uitgebreid naar hem en vertrouw erop dat ie tijdens het rijden nog net zo mooi is
je hele houding zou er namelijk een stuk op vooruit gaan als je wat rechterop gaat zitten. dan ga je je handen meer dragen, komt er een mooie knik in je ellbogen, wordt je beenligging wat netter en trek je je rug niet zo hol. met een betere houding akn je de bewegingen ook beter opvangen en sturen.als je er moeite mee hebt, dan heb ik twee tips die bij mij heel goed werken.
tip 1: laat je niet overhalen om achterover te gaan zitten, want dan ga je snel overcompenseren en juist heel ver achterover leunen. das ook niet de bedoeling, ga juist rechter zitten, doe alsof er een touwtje van jouw hoofd naar het plafond/wolkendek loopt dat jouw recht omhoog trekt. niet krampachtig proberen op te stijgen uit het zadel
het gewoon als een geheugensteuntje houden.tip 2: kantel je bekken een beetje. dan span je namelijk je buikspieren en ga je vanzelf rechter zitten, je rug zal ook een stuk rechter worden.
succes en als je even denkt dat het niet lukt, kijk dan nog even naar foto 4, de hogeschool oefeningen zitten er al in