4 jarige shadi @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:50

superleuke pony!
goed nu serieus commentaar :o
ik begrijp dat je pony prachtig is, maar kijk dan eerst een halfuurtje voordat je gaat rijden uitgebreid naar hem en vertrouw erop dat ie tijdens het rijden nog net zo mooi is :D je hele houding zou er namelijk een stuk op vooruit gaan als je wat rechterop gaat zitten. dan ga je je handen meer dragen, komt er een mooie knik in je ellbogen, wordt je beenligging wat netter en trek je je rug niet zo hol. met een betere houding akn je de bewegingen ook beter opvangen en sturen.
als je er moeite mee hebt, dan heb ik twee tips die bij mij heel goed werken.
tip 1: laat je niet overhalen om achterover te gaan zitten, want dan ga je snel overcompenseren en juist heel ver achterover leunen. das ook niet de bedoeling, ga juist rechter zitten, doe alsof er een touwtje van jouw hoofd naar het plafond/wolkendek loopt dat jouw recht omhoog trekt. niet krampachtig proberen op te stijgen uit het zadel :+ het gewoon als een geheugensteuntje houden.
tip 2: kantel je bekken een beetje. dan span je namelijk je buikspieren en ga je vanzelf rechter zitten, je rug zal ook een stuk rechter worden.

succes en als je even denkt dat het niet lukt, kijk dan nog even naar foto 4, de hogeschool oefeningen zitten er al in :Y) :D

Mellanii

Re: 4 jarige shadi @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:39

Wauw ziet er super uit!! :D
Vergleken met je vorige topics, ben je echt heel erg vooruitgegaan!! :)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:49

Mooie combi :D
Nog wat werken aan ellebogen plooien en beetje meer achterover zitten, maar verder ziet het er best goed uit! Nog veel succes samen :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 14:57

Mellanii schreef:
Wauw ziet er super uit!! :D
Vergleken met je vorige topics, ben je echt heel erg vooruitgegaan!! :)

bedankt :D we hebben ook heeeeeel veel gelest en getraint :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 14:58

JusticeWH schreef:
Mooie combi :D
Nog wat werken aan ellebogen plooien en beetje meer achterover zitten, maar verder ziet het er best goed uit! Nog veel succes samen :D

bedankt :D ik had vandaag wedstrijd (voor allebij de 2e echte) en het ging heel goed :) we hadden niet zo heel veel punten (169 :+ ) maar daar kan je de eerste paar wedstrijden toch nog niet echt op rekenen :) hij heeft zich keurig gedragen en ik ben heel trots op wat we nu al bereikt hebben na zo'n korte tijd *D

AnnEclips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:29

Erg leuke combi! Maar let goed op je houding, een paar zitlessen nemen misschien?
Jullie komen er wel!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:49

Leuke pony lijkt mij. Fijn dat je er plezier mee hebt.
Als je het mij vraagt, zou ik je eens met iets kortere beugels willen zien. Dan is het misschien makkelijker voor je om in balans in het zadel te blijven zitten en beter in te werken met je kuit. Je onderbeen lijkt nu een beetje krachteloos het lijkt zo dat je toch probeert in te werken en dat dan met je hak probeert, waardoor je je tenen naar buiten draait. Hoe beter je in kunt werken met je kuit en jij in het zadel kunt blijven zitten (achterover), hoe makkelijk je hem nageeflijk kunt rijden. Succes. ;)

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:54

Ik heb het idee dat je je pony naar beneden wil duwen, waardoor je houding daar ten koste van is.
Probeer lekker te gaan zitten, ellebogen goed ik een knik te houden en naast je zij. Handen wel op 1 hoogte houden. En om je tenen denken.
Verder is het een kwestie van trainen. Komt goed, succes!

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:26

aggggg!! jullie zijn echt schatiig samen !

jullie moeten wel veel leren! maar jullie halsstrekken ziet er echt goed uit!
let op dat je goed achterover,rechtop en diep in je zadel zit.!
houd je handen boven de hals en zorg dat je benen op hun plaats blijven.

suc6 ermee!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 18:53

dankjewel iedereen voor de tips en de leuke reacties :D :D