Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
phormicola schreef:Hoe meer jij je ontspand, hoe nageeflijker je paard gaat lopen. Vergeet niet dat het paard de spiegel is van de ruiter.
Verder zit het met je benen wel goed, je zit is stabiel, je been hulpen kunnen wel wat minder overduidelijk. Het probleem zit 'm vooral in je bovenlichaam zoals je zelf al aangaf. Probeer te visualizeren dat er een touwtje vanaf je navel helemaal naar je kruin loop en er daar uit komt, iemand van bovenaf trekt daar aan. Dat wil zeggen, zoals je benen naar beneden 'groeien', zo 'groeit' je bovenlichaam naar boven, met je navel (ongeveer) als zwaartepunt.
Als je het leuk vind om vaker clinics te gaan doen dan kan ik je aanbevelen om eens een centered riding cursus te gaan doen. Gezien je houding zul je daar veel uit kunnen halen.

Tamor07 schreef:Ook ik ga mee met het bovenstaande commentaar.
Eerlijk gezegt vind ik de foto op je profiel toen je hem net had, beter als deze. Niet verkeerd bedoeld hoor! Ook niet dat deze heel slecht zijn. Alleen het ziet er daar veel ontspannender uit, ik vind hem nu zo strak in de hals lijken. Het lijkt daar een heel ander paard.

Toch wens ik je veel succes voor de toekomst!