Diablo en ik bij Laurens van Lieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 02:05

Hoe meer jij je ontspand, hoe nageeflijker je paard gaat lopen. Vergeet niet dat het paard de spiegel is van de ruiter.
Verder zit het met je benen wel goed, je zit is stabiel, je been hulpen kunnen wel wat minder overduidelijk. Het probleem zit 'm vooral in je bovenlichaam zoals je zelf al aangaf. Probeer te visualizeren dat er een touwtje vanaf je navel helemaal naar je kruin loop en er daar uit komt, iemand van bovenaf trekt daar aan. Dat wil zeggen, zoals je benen naar beneden 'groeien', zo 'groeit' je bovenlichaam naar boven, met je navel (ongeveer) als zwaartepunt.
Als je het leuk vind om vaker clinics te gaan doen dan kan ik je aanbevelen om eens een centered riding cursus te gaan doen. Gezien je houding zul je daar veel uit kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:53

phormicola schreef:
Hoe meer jij je ontspand, hoe nageeflijker je paard gaat lopen. Vergeet niet dat het paard de spiegel is van de ruiter.
Verder zit het met je benen wel goed, je zit is stabiel, je been hulpen kunnen wel wat minder overduidelijk. Het probleem zit 'm vooral in je bovenlichaam zoals je zelf al aangaf. Probeer te visualizeren dat er een touwtje vanaf je navel helemaal naar je kruin loop en er daar uit komt, iemand van bovenaf trekt daar aan. Dat wil zeggen, zoals je benen naar beneden 'groeien', zo 'groeit' je bovenlichaam naar boven, met je navel (ongeveer) als zwaartepunt.
Als je het leuk vind om vaker clinics te gaan doen dan kan ik je aanbevelen om eens een centered riding cursus te gaan doen. Gezien je houding zul je daar veel uit kunnen halen.

Over dat ontspannen heb je helemaal gelijk in. Omdat hij best sterk is ben ik snel geneigd om hem van voren op te pakken terwijl dat als ik mn handen ontspan en hem voorwaarts rijdt, hij veel makkelijker nageeft.
Zo'n centered riding cursus, kun je me daar meer info over geven?

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:42

Als ik deze foto's zie, zie ik geen M1 paard, maar eerder een L1 paard die te vroeg is gepromoveerd.. sorry.
Ik zou m nog helemaal niet oprichten, als ie voor jou een beetje 'duikt' vind ik het er veel fijner uitzien dan als
hij zn hoofd omhoog heeft, wat ik niet kan noemen 'opgericht'.

Verder zou ik eerst goed trainen voor je wedstrijden (in het M) gaat rijden.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:20

Ik ga mee met bovenstaand commentaar, ik zie idd ook geen M1 paard, sorry. De paar foto's waar jij zegt dat hij duikt zien er ontspannen en minder hangerig uit. De foto's geven het beeld dat hij erg hangt en zwaar is, maar als jij zegt dat dat niet zo is, geloof ik dat.
Je hebt goed les en ik wens je veel succes met je M1-debuut straks en oefen lekker zo door! Ik vind jullie een leuke combinatie! :)

Ook ik zie een stijgende lijn in je foto's, super!

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:44

Ook ik ga mee met het bovenstaande commentaar.

Eerlijk gezegt vind ik de foto op je profiel toen je hem net had, beter als deze. Niet verkeerd bedoeld hoor! Ook niet dat deze heel slecht zijn. Alleen het ziet er daar veel ontspannender uit, ik vind hem nu zo strak in de hals lijken. Het lijkt daar een heel ander paard.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:10

Tamor07 schreef:
Ook ik ga mee met het bovenstaande commentaar.

Eerlijk gezegt vind ik de foto op je profiel toen je hem net had, beter als deze. Niet verkeerd bedoeld hoor! Ook niet dat deze heel slecht zijn. Alleen het ziet er daar veel ontspannender uit, ik vind hem nu zo strak in de hals lijken. Het lijkt daar een heel ander paard.

Dat wilde ik ook opmerken, op de foto dat je hem net had zit hij vele malen mooier in zijn bespiering, is daar een rede misschien voor?
Hij heeft een ielere nek gekregen en ziet er strak uit in de bovenlijn, maar wat ook vertekend is het buikje van hem, die is goed rond :D
Verder is wel te zien dat je echt je best doet met dit paard en er zitten mooie stukjes tussen, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik het nog niet M waardig eruit vind zien :o Toch wens ik je veel succes voor de toekomst! :)

Anoniem

Re: Diablo en ik bij Laurens van Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:17

De foto in mijn profiel vertekend een beetje. Hij ziet er nog steeds opperbest uit, al is ie nu idd iets te dik. De foto in mijn profiel is gemaakt toen ik hem net had, dit was een mazzelshot want hij liep liever met zijn hoofd hoog in de lucht en als hij nagevelijk was, ging hij snel hangen.
Ik vind ons ook nog niet M-waardig, dus dat klopt wel.

Wat ik nog wel wilde zeggen is dat hij tijdens deze dag heel fijn aanvoelde en Laurens was erg tevreden over hoe hij liep. Qua aanleuning had hij weinig op te merken.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:57

Ik zou hem eerst wat af laten vallen. Een te dik mens kan zich ook niet ideaal bewegen zo ook een te dik paard niet.
Verder zou ik proberen dat hij meer ontspannen loopt. Hij loopt nu te weinig vanuit achteren.

Anoniem

Re: Diablo en ik bij Laurens van Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:25

Hij is inmiddels al aardig afgevallen :)
Binnenkort plaats ik weer rijfoto's aangezien hij snel vooruit gaat!