Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ThaGirl schreef:chevax schreef:Of men denkt dat paarden zoveel sterker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Als jij met iemand achterop fietst, zul je dat puur fysiek gezien prima kunnen en nog redelijk op tempo ook. Maar vind je het zelf niet fijner fietsen zonder nog een extra gewicht achterop? Dat iets kán, wil niet automatisch zeggen dat fíjn is.
Dan kan je maar beter helemaal niet meer op je paard gaan rijden. Want als je náast je fiets loopt is dit ook een stuk minder belastent voor de banden dan wanneer je er op zit..

ThaGirl schreef:chevax schreef:Of men denkt dat paarden zoveel sterker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Als jij met iemand achterop fietst, zul je dat puur fysiek gezien prima kunnen en nog redelijk op tempo ook. Maar vind je het zelf niet fijner fietsen zonder nog een extra gewicht achterop? Dat iets kán, wil niet automatisch zeggen dat fíjn is.
Dan kan je maar beter helemaal niet meer op je paard gaan rijden. Want als je náast je fiets loopt is dit ook een stuk minder belastent voor de banden dan wanneer je er op zit..

LYSANNO schreef:Ja.. voltige paarden hebben ook soms een heel uur 2 kids op hun. Zélfs 3 kinderen soms.
De pony die ik rijdt krijgt heel af en toe een persoon d'r bij. Niet meer dan 10 min. Rustig stapje. Volgens mij doet iedereen het wel een keer, nouja.. iedereen niet. Ik ken in mijn omgeving niemand die het nog nooit heeft gedaan. Come on, lol met je knol! Maar, ik stop dr mee.. k wissel wel met m'n vriendin!
Ik wil natuurlijk niet dat ie iets aan z'n rug krijgt.
En bij trekpaarden kan het ook niet?
Don_Zhivago schreef:ik zou het niet doen, je heb dan teveel druk op de lendenen. een paardenrug is daar niet voor gebouwd..

ellepel schreef:whaha,wij gingen vroeger wel met zijn drietjes op een paard zitten.
of met 2 meiden op een shetje, lagen er dan natuurlijk ook net zo snel weer naast![]()
kan best , een paard is beresterk en je kunt best es uit de gein er met 2 personen op gaan zitten.
als het paard het niet fijn vind laat het dat echt wel merken hoor!
ik zag trouwens in de BIT van vorige maand geloof ik zelfs een paardenzadel voor 2 personen staan!

Blijheid schreef:Don_Zhivago schreef:ik zou het niet doen, je heb dan teveel druk op de lendenen. een paardenrug is daar niet voor gebouwd..
Klopt
Je zit dan boven op de nieren, en dat is niet erg comfortabel voor de pony.
Voltige vind ik echt anders omdat mensen er dan op en af springen, steeds bewegen en niet 10 minuten op één plek blijven zitten.
Schimmelfan schreef:Als je pony er plezier in heeft en het gebeurd niet te vaak waarom dan niet?
Wij deden het vroeger ook hoor... zelfs met zijn drieën op een hele dikke haflinger. Pony vond het helemaal niet erg.
LYSANNO schreef:Blijheid schreef:Klopt
Je zit dan boven op de nieren, en dat is niet erg comfortabel voor de pony.
Voltige vind ik echt anders omdat mensen er dan op en af springen, steeds bewegen en niet 10 minuten op één plek blijven zitten.
Helemaal niet. Top niveau voltige 's meestal een half uur met z'n tweeën op 't paard en af en toe komen d'r mensen bij op. Meestal blijven d'r wel twee op zitten hoor. Ik had een keer een demostratie gezien op youtube en daar waren 2 kinderen telkis de begelijding op 't paard, die zaten d'r de heletijd op.. Dít vind ik verkeerde dan wat ik doe.
Bizzybijtje schreef:Schimmelfan schreef:Als je pony er plezier in heeft en het gebeurd niet te vaak waarom dan niet?
Wij deden het vroeger ook hoor... zelfs met zijn drieën op een hele dikke haflinger. Pony vond het helemaal niet erg.
Omdat de achterste persoon sowieso zo'n beetje op de nieren zit kán het niet fijn zijn voor een pony.......
Met zijn drieën vind ik al helemaal not done