Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marijkedam schreef:upperlady schreef:zeker een hele zware bak. Het is moeilijk te oordelen van een paar (vrij onduidelijke) fotos. Ik zou tog les nemen en een instructeur om raad vragen. Verder is het een goed iets dat ze de ondspanning wel opzoekt, al vind ik haar ook nogal traag ogen. Ik kan het mis hebben hoor. Maar probeer het van voor naar achter op te lossen en veel met je zit, been en gewicht werken. Heb je les, overigens?
Neem aan dat je bedoeld, van achter naar voor?
Goofke schreef:Op de foto's zie ik je steeds met losse teugels rijden. Zorg er idd eerst voor dat je een goede verbinding met haar mond hebt zonder dat het trekken wordt. Daarna kun je veel voltes en overgangen rijden waardoor je nog een betere verbinding krijgt en kunt proberen haar hoofd naar beneden te rijden zoals hier ook al eerder gezegt werd.
Maar het aller beste is om een vast iemand te vinden die je kan helpen. Wij zien een paar foto's wat erg moeilijk te beoordelen is. Iemand anders leert jullie in het 'eggie' kennen en dat werkt veel beter!
Succes
Bolzak23 schreef:HAls strekken doe je ook met verbinding. Je hebt bij dressuur en springen in feite nooit een losse teugel. HEt is echt zaak dat je leert om contact op de teugel te krijgen. Je wilt weten hoe je dit paard nagevelijk kan rijden, dat kan dus alleen met contact! WIl je met losse teugel gaan rijden, dan moet je gaan westernrijden.
Wat het probleem is met Nance, is dat ze heel makkelijk je hand op zoekt en ze heerlijk ontspannen is, totdat ze een vogel (ofzo) ziet, en de aandacht dan volkomen bij die vogel is. Niet bij Sara. Zo ken ik wel meer paardjes.
Ambrasoft schreef:Hee, daar hebben we Nance en Saartje!
hee, jongens, Nance is niet zo'n eenvoudig paard!Wat het probleem is met Nance, is dat ze heel makkelijk je hand op zoekt en ze heerlijk ontspannen is, totdat ze een vogel (ofzo) ziet, en de aandacht dan volkomen bij die vogel is. Niet bij Sara. Zo ken ik wel meer paardjes.
Liefje, het is helemaal niet slecht! Er is alleen veel training nodig! En als je je instructie hebt, dan gaat dat gewoon lukken!
Plaats anders een x een filmpje. Dan ga ik mee om te filmen.
x
xSaarSaar schreef:Ambrasoft schreef:Hee, daar hebben we Nance en Saartje!
hee, jongens, Nance is niet zo'n eenvoudig paard!Wat het probleem is met Nance, is dat ze heel makkelijk je hand op zoekt en ze heerlijk ontspannen is, totdat ze een vogel (ofzo) ziet, en de aandacht dan volkomen bij die vogel is. Niet bij Sara. Zo ken ik wel meer paardjes.
Liefje, het is helemaal niet slecht! Er is alleen veel training nodig! En als je je instructie hebt, dan gaat dat gewoon lukken!
Plaats anders een x een filmpje. Dan ga ik mee om te filmen.
x
Hahaha klopt liefje, vandaag ging ik haar longeren en toen liep er een koe in het weiland en toen liep ze er zo naar te kijken dat ze bijna tegen het hek aanliep.
Citaat:Hahaha klopt liefje, vandaag ging ik haar longeren en toen liep er een koe in het weiland en toen liep ze er zo naar te kijken dat ze bijna tegen het hek aanliep.
[/quote]
[/quote]
alsof dat nog niet genoeg is gezegd!
,
_Bitje_ schreef:neem een inctructrice![]()
,
je hebt een leuk paardje, maar je houding wil niet,
je paardje loopt onder je uit, omdat jij in die houding
hem niet kan bijelkaar rijden. Je zit in verlichte zit,
en dat noem je iets naar voren..het geeft niet, maar
ik denk echter niet dat je op andere paarden helemaal
perfect rijd.
Mijn verzoek is om een inctructrice te nemen die je elke week
kan helpen met je houding , je word niet in 1 x top ruiter natuurlijk