Paard 3 maanden niet gebruikt, probleem?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 10:55

Nee, dat bedoelt Betteke vast niet, het kan soms beter zijn een ervaren en onverschrokken ruiter in te zetten toch?! En Coentjuh, 'gebruiken' is hier gewoon een uitdrukking. Natuurlijk is er wel verschil tussen mijn auto en mijn paard, werp een blik in onze auto en je weet direct wat ik bedoel! :-)
Vandaag weer gereden, hij had weer ouderwets de turbo aan en liep ook al weer veel rechter. Moest me echt beheersen om na 20 min. af te stappen, willen morgen allebei natuurlijk niet krom lopen van de spierpijn, maar het ging weer heerlijk! Ben erg blij.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:55

Voor mij ook fijn om dit te horen want ik stap er morgen weer na 3 maanden verplichte (operatie aan arm) rust op :D

nancytw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:11

je zou idd eerst kunnen longeren.. en mss vragen of iemand er eerst op wil zitten.. kan die beter vallen dan jij met je pas geopareerde knie :)..

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 08:27

Hee Laurae, eerst even goed moe longeren en dan ook maar kalm aan beginnen denk ik? Heb gisteren ook weer heerlijk gereden maar voel de spiertjes wel een beetje...Dus als een soort bejaarde langzaam opbouwen. :-) Ben benieuwd hoe het je vergaat!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:31

Mijn merrie heeft ivm met blessure bijna half jaar stil gestaan. Die mocht ik op den duur gaan longeren en later met 10 min rijden opbouwen. Ik ben er gewoon opgestapt na het longeren, wel even iemand aan de kant erbij(zodat mocht ik vallen, niet alleen ben). Alleen gestapt toen, paard was super braaf(wat ik echt niet verwacht had, aangezien ze aan de longe zoooo maf kon doen). Na paar keer ook drafje erbij en steeds super braaf. Maar toen we gingen galoperen veranderde ze wel in draakje ^^.

Maar misschien voor je eigen gevoel even iemand vast laten houden eerst rondje?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:51

Ha hier nog 1 met een 3 maanden blessure (schouder uit de kom na eraf gevallen te zijn. Had paard 5 dagen, ging erop, zadel niet goed nagesingeld en hop lag er dus na een halve ronde af |( ) Paard heeft de hele zomer op de wei gestaan. Nu zijn we samen aan het opbouwen. Longeren, grondwerk, los werken, ga ook lange lijnen proberen. En lekker stappen met de kids! Hij heeft geen conditie en ik ook niet. Oja hij is 6 en al flink beleerd en bereden. Dus dat is geen probleem verder. Heb er inmiddels al weer 1 keer op gereden (eerst longeren en heel goed aansingelen hahaha). En die volgorde blijf ik doen: eerst longeren en dan rijden. Het is een Fries met een sterke wil tot werken.

Had vandaag willen rijden maar dochter is ziek.

Sandravm

Re: Paard 3 maanden niet gebruikt, probleem?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:59

Mijn paardje heeft bijna 2 jaar stilgestaan, door zwangerschap van mij, dracht van haar, zwangerschap en dracht van haar. Het veulen is nu 5 maand en wij zijn sinds een paar weken terug begonnen. Longeren en rustig rijden, gezien onze conditie een beetje weg is. Dat gaat goed momenteel.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:51

cathyvans schreef:
Hee Laurae, eerst even goed moe longeren en dan ook maar kalm aan beginnen denk ik? Heb gisteren ook weer heerlijk gereden maar voel de spiertjes wel een beetje...Dus als een soort bejaarde langzaam opbouwen. :-) Ben benieuwd hoe het je vergaat!

Alles is hier ook goed gegaan ;). Ik heb hem 5 minuutjes gelongeerd, maar hij reageerde zo ontzettend goed en braaf op commando's dat ik er maar direct opgestapt ben. Hij heeft geen pas verkeerd gezet, ondanks dat ik echt alleen maar rustig wilde stappen de eerste keer. Heb er ondertussen al weer een keer of 4 opgezeten, en dat gaat super.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 13:59

Laurae, wat fijn te 'horen' dat het goed ging! Hier al weer helemaal in het ritme :-)
Komt bij jou vast ook snel weer terug en dan kun je weer heerlijk rijden! Ben wel blij dat het niet altijd zo hard waait als vandaag,paard is reuzelief maar ik vind het zo'n "kabaal". Geniet van je paard!