Vandaag weer gereden, hij had weer ouderwets de turbo aan en liep ook al weer veel rechter. Moest me echt beheersen om na 20 min. af te stappen, willen morgen allebei natuurlijk niet krom lopen van de spierpijn, maar het ging weer heerlijk! Ben erg blij.

) Paard heeft de hele zomer op de wei gestaan. Nu zijn we samen aan het opbouwen. Longeren, grondwerk, los werken, ga ook lange lijnen proberen. En lekker stappen met de kids! Hij heeft geen conditie en ik ook niet. Oja hij is 6 en al flink beleerd en bereden. Dus dat is geen probleem verder. Heb er inmiddels al weer 1 keer op gereden (eerst longeren en heel goed aansingelen hahaha). En die volgorde blijf ik doen: eerst longeren en dan rijden. Het is een Fries met een sterke wil tot werken.
. Ik heb hem 5 minuutjes gelongeerd, maar hij reageerde zo ontzettend goed en braaf op commando's dat ik er maar direct opgestapt ben. Hij heeft geen pas verkeerd gezet, ondanks dat ik echt alleen maar rustig wilde stappen de eerste keer. Heb er ondertussen al weer een keer of 4 opgezeten, en dat gaat super.