Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Betteke schreef:Citaat:En wat zien we overal om ons heen gebeuren het paard moet aan de teugel, want dan kan het de rug ontspannen," nou dat is nog eens lariekoek'!
Want???
Betteke schreef:Krijg toch net op die manier les nu en dat gaat een stuk beter.Eerst aanspanning, dan ontspanning.
Betteke schreef:Mijn juf heeft het niet over horizontale of verticale balans, maar leert het paard zijn lichaam goed te gebruiken. Een geheel eigen methode die optimaal werkt bij ieder paard, maar niet zo commercieel is.
mariska32 schreef:als mensen thuis nou eens goede instructie zouden zoeken/vinden heb je geen AdeB nodig........
paar jaar geleden werd er bij mijn paard HKO gevonden.
ik ben op zoek gegaan naar de mogelijkheden en kwam zo ook de site van deze meneer tegen.
de tekst dat HKO ALTIJD een ruiterfout is maakte mij zeer misselijk zeker omdat ik hier het levende bewijs had staan die regelrecht tegen zijn vehaal in ging.
tuurlijk,rechtrichten is belangerijk.
maar niet het antwoord op alles.....
Betteke schreef:Krijg toch net op die manier les nu en dat gaat een stuk beter.Eerst aanspanning, dan ontspanning.

nynke1995 schreef:Ik weet het niet, ik ben het wel met die man eens en heel veel dingen zijn ook heel logish wat hij zegt en hij zal ook wel heel goed zijn maar zoals jullie zeggen het hoeft niet perse een ruiter fout te zijn. Die vrouw gaat nu waarschijnlijk ook naar Belgie om daar stage bij hem te doen en op zijn paarden te rijden geloof ik.. Om te leren hoe je het paard moet rechtrichten.
Alleen er zijn zooveeel dingen waarvan het gewoon de schuld van de ruiter is dus ik hem wel een beetje zoiets van: je kunt hem dan ook wel aan de teugel vragen.. Anders blijf je bezig want voor je je paard helemaal recht hebt en krijgt.. ieder paard is namelijk wel scheef denk ik

Betteke schreef:Paardrijden is net fietsen? Mijn fiets heeft geen lengtebuiging en ondertredend achterbeen, is dat de overeenkomst met methode De Bodt?
Ik mag toch hopen dat je toch echt wel snapt wat er bedoeld wordt? 

Betteke schreef:Mijn juf heeft het niet over horizontale of verticale balans, maar leert het paard zijn lichaam goed te gebruiken. Een geheel eigen methode die optimaal werkt bij ieder paard, maar niet zo commercieel is.

nynke1995 schreef:Ik weet het niet, ik ben het wel met die man eens en heel veel dingen zijn ook heel logish wat hij zegt en hij zal ook wel heel goed zijn maar zoals jullie zeggen het hoeft niet perse een ruiter fout te zijn. Die vrouw gaat nu waarschijnlijk ook naar Belgie om daar stage bij hem te doen en op zijn paarden te rijden geloof ik.. Om te leren hoe je het paard moet rechtrichten.
Alleen er zijn zooveeel dingen waarvan het gewoon de schuld van de ruiter is dus ik hem wel een beetje zoiets van: je kunt hem dan ook wel aan de teugel vragen.. Anders blijf je bezig want voor je je paard helemaal recht hebt en krijgt.. ieder paard is namelijk wel scheef denk ik
Alabaster schreef:@ Aerdenhout1 het is duidelijk dat je het echt nog steeds niet begrijpt wat rechtrichten inhoud
aerdenhout1 schreef:Alabaster schreef:@ Aerdenhout1 het is duidelijk dat je het echt nog steeds niet begrijpt wat rechtrichten inhoud
Nee weet ik ook niet, in elk geval niet op de adb manier, daar begrijp ik nog steeds niets van. De klassieke manier begrijp ik een stuk beter!
Heb hier dan ook div. mensen staan die het een jaar hebben geprobeerd en er niet veel wijzer van zijn geworden.
Als je klassiek snapt, snap je dit ook!