Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:21

__PSM__ schreef:
Amondi, misscihen moet je het begin stuk wat beter lezen...

:)

Dat kan er wel staan maar op dit zadel moet TS gewoon niet willen rijden! ze rijdt nu al 4 maanden met dit zadel en zou er bij de handelaar op aan moeten dringen om haar zadel uit te laten leveren en tot die tijd de tips van de mensen hier ter harte te nemen. Daarom melde ik nog dat deze combi echt niet kan en waarom niet.

eva_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:44

Heee, ik ken deze pony. Kan het zijn dat je die in België hebt gekocht en dat de vroige ruiter Elout heette?
Ik vind ook dat je zadel niet zo goed ligt en ik zou pepper ook liever wat losser door het lijf zien lopen.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:06

Ik vind jullie samen een erg leuke combinatie..
Je rijdt je pony netjes!
Wel zou ik iets meer lengte in de hals willen zien.
Daarnaast vind ik niet dat dit zadel bij je past.
Veel succes met de wedstrijden!

Omarlover85

Re: Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:12

Idd ze mag echt meer voorwaarts neerwaarts en foto's zijn moment opnames natuurlijk maar ik neem de tips zeker ten harte!Wat ik erg jammer vind is dat sommige echt over het zadel blijven doordrammen dat dit te klein is!Ik weet dit echt wel!Ik kan er jammer genoeg niet aan doen dat mijn zadel uit argentinie moet komen en dat dit 4 maanden duurt net zo min als de zadelmaker waar ik t bij gekocht heb die man kan moeilijk naar daar vliegen en het gaan halen ja toch??? Wat wel waar is dat het te ver naar voren ligt en dit ga ik zeker aanpassen maar nu buiten op foto zie ik dit zelf niet als ik er op zit bij het opzadelen lijkt het gewoon goed te zitten maar ik ga het zeker aanpassen!Ik weet gewoon echt zelf wel dat dit te klein is voor mijn poep anders had ik geen nieuw besteld.Dat ik te groot vind ben ik niet mee akkoord te groot voor mijn zadel dus wel.In ieder geval bedankt aan de mensen die me rij en technische tips hebben gegeven daar ben ik dus wel iets mee dat mijn kont veel te dik is weet ik al lang :)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:14

Idd pepper komt van elout en het dieper rijden oefenen we zo en zo op maar het oprichten had ze bij elout ook al hij geeft me tips en houden contact hij oefende er ook al op.Ik reed ze nu iets meer opgerichter voor komende wedstrijd.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:23

Ik snap wel dat je baalt van het commentaar over je zadel, maar ik ben het met een aantal anderen eens dat het eerlijker zou zijn tegenover je pony om niet (zelf) te rijden totdat je nieuwe zadel er is. Als ik jou was zou ik wat meer druk op de leverancier zetten want 4 maanden is erg lang, zelfs als het zadel uit Argentinië moet komen. Wist je van tevoren dat je zo lang moest wachten? Als de leverancier eerst iets anders gezegd heeft kun je er misschien bij hem op aandringen om een leenzadel te krijgen totdat je eigen zadel er is.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:28

6-8 weken hadden ze me verteld en 19 inch is niet echt in leenzadel te verkrijgen.Ik begrijp niet goed ik ben struis maar er zijn toch echt wel struizere mensen met een bredere bips als ik die rijden wat voor zadel hebben die dan vraag ik me af??? Ik rijd niet elke dag maar 3 x in de week 20-30 min en 2x longeer ik en 2x rijd mijn verzorgster!Ja argentinie wacht blijkbaar tot ze enkele bestellingen hebben om te versturen dat is goedkoper!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:37

Jij kunt er inderdaad niks aan doen dat het zo lang duurt voordat je zadel er is.
Maar jij kunt wel vanuit jezelf eerlijker zijn naar je pony toe en gewoon beslissen niet meer op dit zadel te stappen.
Nu 4 maanden niet rijden is niet leuk, maar straks torenhoge rekeningen omdat je met een pony met rugproblemen zit is denk ik nog minder leuk. Denk dat dit plaatje zo ook niet bepaald gewaardeerd zal worden op je wedstrijd hoor.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:41

ik snap niet goed de link als het zadel te klein is voor mijn bips wat er dan niet zo goed is voor haar rug? tenslotte past het zadel wel gewoon op haar rug zonder mij (beter als ik het meer naar achter leg wrsch) ik rijd dus ook niet dagelijks of zwaar en heb van de 4 maand 2 niet gereden omdat vakantie en manken.Ik snap huis wel dat dit geen mooi zicht is maar snap niet wat de link zadel en rug dan nog is?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:47

Als jij te groot bent voor je zadel, zoals hier het geval is, komt er teveel druk op de achterkant te staan. Dus echt het achterste stuk van de kussens. hier kan je pony erg veel last van krijgen en zelfs zware blessures van krijgen.

Je kan beter wachten met rijden tot je een goed passend zadel hebt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:48

Omdat de lepel het punt is waar de druk eindigd.
Doordat jij daar nu op, of zelfs overheen zit, produceer jij nog eens een lading extra druk.
Dat gedeelte van het zadel ligt ook op een zwakker deel van de rug, waardoor deze druk niet bevorderlijk is.
Zeker niet als jouw gewicht er ook nog bovenop komt. Het is niet voorniks een gebruik dat er nog een vlakke hand achter je billen moet passen. Dan laat je het risicogebied vrijer van druk.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:52

vraag me echt af wat mensen doen die nog zwaarder gebouwd zijn als ik? Bedankt voor de uitleg!Wedstrijd afgelast en nog maar is tot de conclusie gekomen dat blijkbaar dikkere mensen niet echt voor paarden geschikt zijn ...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:53

Het maakt niet uit dat je miss iets gezetter bent dan anderen, maar je zadel past niet bij jou én je pony. Dát is het probleem

Het zadel hoort niet alleen goed op je pony te passen maar ook goed bij jou, anders ligt het namelijk alsnog niet goed op de pony.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:57

Dat is onzin.
Ik ben ook niet bepaalde de dunste, maar ben wel 2,5 jaar op zoek geweest naar een zadel wat paste op zowel mijn pony als bij mijn achterwerk. En ook ik heb uiteindelijk een zadel gevonden waar nog prima een vlakke hand achter mijn billen kan. Dus ruimte genoeg voor mij en past ook op de rug van mijn pony.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:00

Omarlover85 schreef:
vraag me echt af wat mensen doen die nog zwaarder gebouwd zijn als ik? Bedankt voor de uitleg!Wedstrijd afgelast en nog maar is tot de conclusie gekomen dat blijkbaar dikkere mensen niet echt voor paarden geschikt zijn ...

Nou nou, niet zo snel joh. Volgens mij heb ik nog maar 1 reactie gezien waarin werd gezegd dat jij te groot zou zijn. De rest benadrukt alleen maar het belang van een goed passend zadel! Als ik jou was zou ik nog eens met die zadelverkoper bellen en eventueel afzeggen en ergens anders een zadel kopen. Als je het mij vraagt pas je prima op je pony, mits je een goed passend zadel hebt. Ik heb zelf ook het probleem van een vrij kleine pony, een te dikke kont en te weinig geld voor een goed zadel. Voor mij is het heel gemakkelijk, dan is ze voorlopig maar weideversiering. Jammer voor mij maar de pony vindt die vakantie helemaal niet erg. Er zijn ergere dingen dan een poosje niet kunnen rijden. ;)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:19

gaaf beesje zeg! over het zadel is al genog gezegd. als je andere zadel er is, zal je beestje nog lekkerder lopen! veel plezier nog saampjes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:47

Als je maar zo'n korte tijd rijdt met dit zadel en dan ook nog eens amper 20/30 minuutjes zou ik me vooral niet druk maken over de reacties (en ook de enkele dat je te groot zou zijn), gewoon lekker rijden en de reacties van je pown in de gaten houden. Wedstrijd zou ik idd nog wel even uitstellen (al is het maar om gezeur te vermijden). Verder vindt ik het er al erg goed uitzien!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:01

Bedankt nog voor de positieve dingetjes @ silence ik vermoed dat jouw pony dan 2,5 jaar op de wei heeft gestaan tot je het zadle gevonden hebt? En welk is het dan uiteindelijk geworden?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:10

ik zet ook mn vraag tekens bij het zadel... het past in ieder geval voor jou niet... je zit te veel op de lepel waardoor je gewicht niet goed verdeeld kan worden en daar is het zadel nou juist voor.... een goed passend zadel is het begin als het neit goed ligt of past ga je dat echt wel merken in de prestaties van je pony.... misschien hebben we geen gelijk maar laat er even naar kijken..... gewoon voor de zekerheid...

verder ziet het er netjes uit! ik heb ook pas besloten om toch wedstrijden te gaan rijden met mn pony dus ik weet hoe het voelt als het eindelijk een beetje begint te lukken en je het vertrouwen begint te krijgen dat het wel moet gaan lukken die proef!

oh en dames die voor mannen is een Toque :P

persoonlijk draag ik wel altijd een cap, ik heb een pony die lekker kan bokken en soms flink kan struikelen...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:14

meid niet te zwaar tillen aan de opmerkingen over je zadel, mensen proberen je enkel wat duidelijk te maken en je te helpen.

Lekker voorwaarts neerwaarts rijden en goed van achter naar voor.
Als je blijft rijden tot je nieuwe zadel er is houd heel goed de rug van je pony in de gaten, ga met je vingers langs de ruggegraat waar de spieren lopen voer uiteraard wel druk uit, geeft je pony geen reactie hoef je je nog geen zorgen te maken geeft je pony reactie direct stoppen met rijden.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:17

@mjay en aan iedereen die mijn topic nog leest please... dit zadel is niet het zadel dat besteld is voor mijn pony en ik ben echt absoluut mega bewust dat het niet past voor mij maar wel voor haar zonder mij dus ook al weet ik nu zeker dat het niet zo is en dat ik dan maar niet moet rijden dacht ik dat het beter was om toch al iets beter te zijn als het zadel op haar schoft enz niet drukte maar aub mijn ander zadel is veel groter van zit is aangepast aan haar rug en dergelijke maar ik heb het gewoon na 4 maand nog niet! Ik heb het echt wel duidelijk vermeld in het hoofdtopic maar word er echt een beetje moedeloos van om altij hetzelfde te horen dat mijn zadel niet past, lieve mensen bedankt maar ik wist het al voor ik dit topic starte dat mijn bips veel te dik was voor dit zadel.Waar ik wel veel aan had was tips als hakken laag, hoofdje dieper laten zakken en je zadel ligt te ver naar voor dat zijn dingen die ik nu kan verhelpen!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:20

@pashon dank je maar snap je dat ik moedeloos wordt want ik wist al van in het begin dat het te klein was heb ik ook vermeld en na 20 x hetzelfde weet ik het echt nog meer maar wist het echt wel hoor!Daarom dat ik ze maar 3x in week 20-30m rijd en veel ga wandelen en longeren maar ben net een maand van stal verwisseld en de weides zijn nog niet af dus ik vind op stal laten ook geen optie en ik probeer zo weinig mogelijk effectief door te zitten :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:21

Je hebt hem leuk aan het lopen hoor!
Over het zadel is al genoeg gezegd, ik wil alleen graag even commentaar geven over het nut van sporen.
Sporen zijn absoluut NIET om een paard goed voorwaarts te laten lopen, dus doe ze aub af..

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:23

Bij ons in belgië verplicht vanaf het niveau dat ik rijd dus A proeven dus kan ze beter in training ook aanhouden :) Bedankt voor het compliment!!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:27

Vind dat je netjes rechtop zit op je paard. Zal wel proberen om je hakken naar beneden te drukken.
Nou hopen dat je zadel snel binnen is.