Echt super, zo springen met een trekpaard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bij het springen hou ik hem erbij, hij word ontzettend heet en als ik hem niet met handen en benen bij me houd rent ie er dwars doorheen.
Ik heb begeleiding met hem, maar de laatste les is al wel een tijdje geleden nu je het zegt
. En idd, bespiering en ontspanning komen nog wel, meneer is pas net 4 en ik ben trots dat het al zo gaat.
KoudbloedKim schreef:Duhelo: Ik vind het eigenlijk wel logisch dat hij weinig bespiering heeft.
Het is geen wedstrijdpaard of pony die dagelijks intensief bereden wordt.
Je hebt zelf ook een trekpaard, dus je weet ws. zelf ook hoe moeilijk het is om een trekpaard netjes nagevelijk te laten lopen en de achterhand er goed onder te krijgen.
Ik denk dat Tobias vooral voor de lol gereden wordt en dan maakt i.m.o een tactfout niet zo heel veel uit.
Het is heel makkelijk om te zeggen:"Loop het risico dat hij er vandoor gaat." Want je wilt echt niet op een trekpaard zitten dat niet meer onder controle te houden is.

)

Citaat:als je trouwens weet wat je doet hoef je geen tips te vragen op bokt

En dan ga jij het op jezelf betrekken?Citaat:geef mee in je handen, loop het risico dat hij er eens vandoor gaat
.
Misschien dat jij dat normaal vind maar ik niet. Je schiet meteen in de verdediging met "ik weet wat ik doe". Als je het weet, zet het dan op RIJ-ITP. Dan kunnen mensen gewoon "oh wat lief/mooi/schattig" zeggen.