Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. casperrr schreef:Ik lees nu een paar keer longeren hier staan, maar daar los je bij mijn weten het probleem niet mee op. Je moet de oorzaak zoeken en die op zien te lossen. Ook al longeer je, een paard heeft toch altijd nog energie om een paar rotknallen te geven. Je kan het proberen, maar ik zou het doen zoals pharagirlke zegt, en daarna op de rem trekken, en even zeggen hoe je erover denkt...
Maargoed, ik weet zelf ook dat voorlopig nog even geen optie is en je moet roeien met de riemen die je hebt 

Ik denk namelijk ook dat als ik dr een paar keer op ben blijven zitten, ze er uiteindelijk wel mee zal stoppen. Nu weet ze gewoon dat ze me er zo af krijgt en dat is toch steeds weer een 'overwinning' van haar.

Die zadels zijn al stokoud en volgens mij nooit opgevuld in de tussen tijd 

Dat zou ik ook zeker eerst uitsluiten, maar als ze in de bak wel braaf is, vraag ik me af of het iets medisch is. Ntlie_ schreef:Ze staat 24/7 buiten, dus dat kan het probleem niet zijn.
Iemand anders er op laten heb ik ook aan gedacht, maar ik ben bang dat ik dan het zelfde probleem krijg als de vorige eigenares; dat ze het bij die ander niet doet en bij mij net zo hard wel blijft doen.... Ze is best slim en ze weet dondersgoed wie er op zit. Eerst bokte ze alleen bij de eigenares en probeerde ze bij mij wel, maar ik was haar altijd voor.. Alleen nu is het haar 1 keer gelukt en dat mag ik weten ook, nu probeert ze het dus steeds en met resultaat..
Maar bedankt voor de tips allebei, ik ga er eens wat mee proberen...
Ik heb er nu 3 keer opgereden (en blijven zitten) maar het is echt eentje die doorgaat tot ze dood neervalt, niks laten uitrazen dus 

) en op de zadelmaker zit ik te wachten.