Oké
allereerst begin ik bij jou houding.
Buiten dat jij in dit zadel nauwelijks rechtop kan zitten

, kijk maar, de lepel van het zadel duwt jou naarvooren, en als gevolg daarvan duw je je paard op de voorhand.
Je mag je bekken meer ontspannen,(iets kantelen) je bovenbenen verder rechter/langer.
Gevolg van hoe je paard loopt , is gevolg ook van jou houding, maar ook zijn slapheid nog achter.
Dit kan je NOOOOIT oplossen met hand, ook niet met binnenhand omhoog. (uit den boze!)
Daarmee haal je nl je paard uit balans en blokkeer je zijn schouder.
per foto...foto 1
enige is jou houding, teveel naar voren. Als je hierbij meer naar achteren (recht) zou zitten, komt je paard ook meer naar achter.
Ik zou juist teugels helemaal losgooien en je paard op beendruk laag tempo laten stappen.
je zit ook iets met je schouders gedraaid (niet recht boven je paard)
onderbenen langer maken , hakken recht, bovenbenen langer.
op zich is dit plaatje goed als je naar de afdruk van de benen kijkt, maar ik zou hem in een langzamer tempo laten gaan, is nog teveel vanuit de voorhand.
foto 2. ook teveel vanuit de voorhand.., je ziet het, dat zijn ene voorbeen als laatste van de grond komt
verder....zittttteeeeennn.
foto 3 loopt ie meer op 4 benen, in balans....jij zit ook meer rechtop, maar spant nog teveel in je bekken (vermoedelijk toch door t zadel) leuke foto...ook omdat je lacht...dit ontspant dan ook meer
foto4
mhfff niet fijn...je paard kukkelt zowat naar voren, je hoeft hem niet vast te houden of in de krul te rijden...dat komt vanzelf. (en ehh, binnenhand los, je trekt hem achter uit balans, en hierdoor blokkeerd hij in lendenen.
foto 5 , op de voorhand
foto 6, niks binnenhand omhoog (is weer een hype aant worden) gewoon de buiten (ondersteunende teugel is voldoende, de rest met zit doen.)
foto 7, te diep
foto 8 beter op 4 benen, maar iets te hoog tempo, jij zit ook weer rechterop, maar mag meer je navel naar voren doen (bekken kantelen)
foto 9, rechter voorbeen als enige a/d grond, is op de voorhand
niet dus YES....NOOOOOOOOOOOO
niet teveel kijken naar het rond, aan de teugel....veel te veel met de voorkant bezig.
een paard krijg je rond vanachteruit...., hij hangt hier op je handen en mag juist op zijn eigen benen lopen.
foto 10vind ik persoonlijk beter, maar mag lager tempo. (en niet zijn hoofd vasthouden, die mag hij zelf dragen
foto 12 binnenhand.....op de voorhand...te hoog tempo
13 beter dan 12. maar nog langzamer tempo...en hoofd rechtop
14 voorhand, lager tempo en losser voor laten...
15 1 voorbeen aan de grond, de rest van de grond...is dus op de voorhand. (voor mij geen fijn moment hmf)
Dit is puur op wat ik zie op de foto....
je kan wel enorm veel leren van dit paard

een liefie