Celiien schreef:soms ben ik bang dat hij er vandoor schiet, aangeziend at hij dit al vaker heeft gedaan. maar dat is niet altijd.
verder had ik natuurlijk ook wel de zenuwen van dat steigeren, áls hij achterover klapt
Misschien eerst het rijden in de bak goed donder de knie krijgen, als je een paard goed onder controle hebt in de bak , moet dat buiten ook lukken,
Heb geen zenuwen voor het steigeren, leer er anders gewoon mee omgaan , laat hem steigeren en probeer het eens te negeren, hoe angstiger jij word hoe erger het kan worden, een paard slaat niet zomaar achter over , tenzij hij zo veel angst heeft of door de ruiter achterover getrokken word, maar hij is niet dom, het blijft een vluchtdier en als je op de grond ligt kan het te laat zijn, dus achterover slaan komt niet echt in zijn boekje voor.
Maar zou als ik jou was eens een tijdje aan los en grondwerk gaan werken en de techniek in de bak leren en dan eens naar buiten gaan, gewoon in stap en steeds een stukje verder, jij moet het vertrouwen terug krijgen , als je angst heb moet vooral niet naar buiten gaan, want juist gaat het dan vaak mis.