Je kunt merken dat deze hengst erg vriendelijk is. Ik als instructrice had jou nooit toestemming gegeven om sporen te gebruiken. Zelfs met sporen geef je hele zware beenhulpen, ik sta verbaasd dat het paard het over zich heen laat komen. Je zit is uit balans, waardoor je van de ene naar de andere kant zakt, en waardoor je ook problemen hebt met je benen lang laten, voeten zo stil mogelijk houden etc. (Het is vrij wel onmogelijk om je benen helemaal stil te houden en al dat commentaar over tenen naar binnen draaien vind ik ook onzinnig). Verder natuurlijk het zelfde geneuzel over je handen rechtop houden, niet te veel naar je toe trekken, ga 's niet in die stoel zitten, je kent het liedje wel. Wat wel goed was, was de vele overgangen rijden en de algehele indruk was niet verkeerd, maar sporen aan jouw benen was me wel een doorn in 't oog!
Het paard loopt actief en is voorwaarts.Ken deze hengst en weet dat hij echt gereden moet worden. Helaas zijn er veel mensen die denken dat alleen het "zitten" op een paard " rijden is "met beentjes stil houden en vaak nog het liefs bitloos rijden. Helaas praktijk is anders, sommige paarden zijn voorwaarts en zetten hun achterbenen van nature onder de massa zetten en andere ( bijvoorbeeld luie of moeilijk gebouwde ) paarden moeten geactiveerd worden. Instructrice zou ik me geen zorgen over maken, met haar niveau zou ze nog veel mensen iets kunnen leren...
xannemijn
Geplaatst: 11-10-09 17:58
Waauw wat heb je eeen super mooi beestje onder je kont . Probeer meer je handen recht op voor je te houden vooor het zadel. En je tenen naar binnen te doen.
Opnieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.
tiizjekiim
Geplaatst: 12-10-09 18:42
ziet er inderdaad heel leuk uit ik kan er niet veel commentaar op geven ! alleen je mag inderdaad je tenen wat meer naar binnen toe doen ! maar ik vind het trouwens ook een super mooi paard