Nasir@work vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:34

het rijden ziet er niet fijn uit met je onrustige handen als je handen stil houd is je pony ook stil met ze hoofd af toe loopt die wel erg over zijn schouder weg probeer je handen niet zo vast te zetten is niet egt fijn voor je pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:41

Ach, ik vond 4 minuutjes m'n hoofd scheef houden wel te overleven. Ik heb niet gelezen wat de reacties waren in je vorige topic, wel heb ik beide filmpjes bekeken. Ik vond dit er beter uitzien dan vorige keer, in ieder geval beter en rustiger dan het eerste filmpje van je vorige topic. :) Daar zag je pony er meer uit als een racebeest dan hier, hihi. Op het eerste filmpje vorige keer vroeg je je pony naar mijn idee ook te veel met je handen om aan de teugel te gaan, nu had ik het idee dat je pony jou meer opzocht. Ook vond ik het lijken alsof je nu meer op twee teugels aan het rijden was, vorige keer hield je in mijn ogen aan één kant (links geloof ik) te veel vast. Dat vond ik er nu beter uitzien :j .
Het zal voor jou en je pony inderdaad fijner zijn als jullie allebei wat meer zouden ontspannen, maar daar werk je zo te lezen al hard aan. Veel succes en plezier met je leukerd! :)

Boktlid

Re: Nasir@work vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:44

Super bedankt voor jullie reacties!
Voor mijn gevoel zat er vooruitgang in en ik ben erg blij dat jullie dat ook zien...Al is het maar iets!
We gaan er echt hard mee aan het werk, ooit zullen jullie zeggen dat ie prachtig loopt :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:04

Hey meis,

Probeer goed ook je buitenteugel er bij te houden heh :) Dat mis ik nu een beetje, pak je teugels iets meer op, en rij er iets achteraan, vooral lekker veel schakelen en dan ook echt grove schakelingen, niet erg als je hem een keertje kwijt raakt, maar daar wordt hij mooi vlug en sterk van :) Komt goed, want je wil het graag ;)

Ook hier vind ik dat er weer een aantal mensen onwijs bot reageren... Jammer van bokt toch altijd

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:19

Ook ik vind er al wat verbertering te zien. natuurlijk ben je er nog lang niet, maar dat zeg je zelf ook, kan ook haast niet in zo'n korte tijd. maar er zit duidelijk een stijgende lijn in. Inderdaad een groot "struikelblok" zijn je handen/armen om te zien. Meer ontspannen en niet zo gestrekt. Teugels een stuk korter is inderdaad wel beter, maar voor NU niet gelijk het beste. Zolang jij je armen nog zo gespannen houdt, en je maakt nu de teugels een stuk korter, wordt het nog onrustiger voor je pony. En dat komt je aanleuning niet ten goede. Ik hoop dat als je je armen wat meer onder controle krijgt, je dan vanzelf de teugels er wat meer bij gaat houden.
En wat betreft de vele voltes die je in het filmpje rijdt. Vindt ik wel een beetje logisch. Het is ten slotte een eerste lesje bij een nieuwe instructrische, en die tast je nog een beetje af. Ik ben het met haar eens om te werken aan stelling en buiging. In je eerste filmpjes had je echt veels te veel stelling naar buiten in de wendingen. Dat is nu stukken beter.(let wel op het ontspannen van je binnenhand)
Natuurlijk als je voor jezelf rijdt, wissel je alles wat meer af en niet alleen maar voltes.
Mijn tips, heel veel schakelen, overgangen en schijnovergangen. (echt heel veel, bv op een lange zijde: overgang stap/draf-schijnovergang terug-paar pasjes wegrijden.)
En ondanks dat je je goed moet concentreren op je handen, niet vergeten ook goed je zit te gebruiken hierbij.
En vooral lekker blijven gaan hoor.....
Leuk om te zien hoe gemotiveerd dat je bent.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:31

ik vind het ook wat beter uitzien wat minder gezaag en iets rustiger
ik denk dat je zelf te veel doet met je binnenhand je rijd je paard op de buitenteugels dus die zou ik korter nemen (beide teugels trouwens) en met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden en hem daarop begrenzen (niet ovder de schouder laten weglopen) ook begrenzen met je buitenbeen
als je dat al lukt zul je zien dat het een stuk beter gaat
ontspan ook regelmatig en doe dan ook eens je binnenhand naar voren om te kijken of die volgen wil en zo ook om je eigen er bewust van te maken dat jij niet gaat vasthouden

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:42

pauline, phoebe en onley bedankt voor jullie meningen en goede tips!
Ik ben blij dat ook jullie in dit korte weekje al verandering zien!
Ik had idd aangegeven bij de instructrice dat ik liever niet alleen op voltes rijdt maar ze vond dat het de eerste les wel even moest.
Ze liet me wel de hele bak door rijden en dan veel voltes 8 meter bij elke letter, Of halve grote volte links, halve grote volte rechts. En met regelmaat van hand veranderen.
Volte sluiten en weer openen...
Was er voor de eerste les wel tevreden over!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:35

Op dit topic komt een slotje, en wel om meerdere redenen.
De openingspost voldoet niet aan de regels van RT-HAW. Naast het missende nivo is ook het filmpje van te slechte kwaliteit, omdat het gekanteld is. In moviemaker kan het filmpje gedraaid worden en daarna zou je het opnieuw kunnen uploaden.
Tenslotte mag er maar 1 topic per week geopend worden. Je vorige topic is 3 september geopend, dit betekend dat je morgen pas een nieuw topic mag openen, die wel aan de voorwaardes van RT-HAW voldoet.