Resultaten wetensch. onderzoek AdB methode?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:07

ik denk dat het nog wel een tijdje kan duren, want zo lang ze stoppen met onderzoeken zodra de uitkomst ze niet past....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:12

oneiros schreef:
Ik heb dat onderzoek (waar in de EOs naar geefereerd wordt) gedaan samen met een jaargenoot van mij. Dit is een afstudeeronderzoek geweest en geen promotieonderzoek. Door de geringe ondersteuning vanuit de WUR is er nooit duidelijk iets naar voren gekomen, wat heel jammer is, want ik geloof zeker dat we duidelijke effecten hadden kunnen meten en aantonen. Daarom is er nooit iets over gepubliceerd en zijn er nooit resultaten naar buiten gebracht.

Dit suggereert een iets andere reden van het afbreken van het onderzoek dan AdB zelf aandraagt. Bovendien geloof ik niet dat de WUR moedwillig een onderzoek afbreekt, omdat het anders de VA's te veel geld kost.

mariska75

Re: Resultaten wetensch. onderzoek AdB methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:30

er verdwijnen zoveel goede onderzoeken/uitvindingen op allerlei gebied in een verdomhoekje, dat is geen heel vreemd gegeven...

Dat heeft verder niets met alleen paarden te maken. Kijk eens wat er in de menselijke geneeskunde gebeurd, mensen die worden afgekeurd of opgegeven en die met een zgn 'alternatieve' behandeling er weer boven op komen. Ja, dat bestaat (in de ogen van de meesten artsen) ook niet, maar het gebeurd wel!

Ik hoop dat er werkelijk ooit eens wat mee gedaan gaat worden, want ik heb er zelf al zo veel goede voorbeelden van gezien en gevoeld. Voor mij is al lang bewezen dat het werkt. Je moet je alleen de vaardigheid eigen maken en dat kost tijd, veel inzet, geduld en is niet iedereen gegeven.

elibeest

Re: Resultaten wetensch. onderzoek AdB methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:10

@ mariska75: Amen;-)