BrittLandman schreef:leuke foto;s
ik zou wat meer lente in de teugels doen mis kan die dan zelf gaan inbeugen ?
dat heb ik teminste wel bij jonge paarden
Dankje..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sjakie schreef:Wat ontzettend leuk. Heb zelf ook een 4 jarige united![]()
![]()
Erg leuke dieren zijn het.
Wat betreft het neusje er uit rijden is mijn ervaring dat het in stap het makkelijkste te bereiken is. Mits je paard ook echt jouw hand op zoekt. Door met je hand de beweging van het paard te volgen creëer je de ruimte om meer lengte in de hals te krijgen. Jonkies zakken in het begin dan vaak te diep. Als jouw zit de beweging goed volgt kan je met je zit stimuleren (zonder duwerig te worden) om het neusje uit te gaan leggen.
Eenmaal in de stap bevestigd wordt dit in de draf ook makkelijker. Ze weten dan wat beter waar ze naar toe moeten.
Plus dat de spieren dan inmiddels wat meer gesterkt zijn daarvoor.
Wellicht kun je hier iets mee![]()
Verder heel veel plezier met je united
rbakker schreef:sjakie schreef:Wat ontzettend leuk. Heb zelf ook een 4 jarige united![]()
![]()
Erg leuke dieren zijn het.
Wat betreft het neusje er uit rijden is mijn ervaring dat het in stap het makkelijkste te bereiken is. Mits je paard ook echt jouw hand op zoekt. Door met je hand de beweging van het paard te volgen creëer je de ruimte om meer lengte in de hals te krijgen. Jonkies zakken in het begin dan vaak te diep. Als jouw zit de beweging goed volgt kan je met je zit stimuleren (zonder duwerig te worden) om het neusje uit te gaan leggen.
Eenmaal in de stap bevestigd wordt dit in de draf ook makkelijker. Ze weten dan wat beter waar ze naar toe moeten.
Plus dat de spieren dan inmiddels wat meer gesterkt zijn daarvoor.
Wellicht kun je hier iets mee![]()
Verder heel veel plezier met je united
Ik ben t volledig met Sjakie eens..
Wat een ontzettend leuk dier heb je !!
Ik heb ook een United van 4 jaar en is ook zo'n laatbloeiertje!(iel)
Maar t is een geweldig dier en we komen er wel!!
! Ik zal eens even kijken of ik ook foto's van jouw United kan vinden! Er is overigens een topic gericht op nakomelingen van United, ik weet niet of je die al tegen gekomen bent..anders altijd leuk om het even op te zoeken!
!
Hier het tegendeel!
Wat loopt je paard fijn zeg, ik vind dat je fijn bezig bent, de rest komt vanzelf! Succes ermee! klomp schreef:Ah, hier nog iemand die met springzadel inrijd, had net discussie met iemand die zei dat je dan geen balans in het paard kan brengenHier het tegendeel!
Wat loopt je paard fijn zeg, ik vind dat je fijn bezig bent, de rest komt vanzelf! Succes ermee!

klomp schreef:Hoe rijden springruiters dan hun jonge paarden los???
Inderdaad leuke discussie vermoed ik

Evy schreef:Fijn om te zien dat je het commentaar ook echt meepikt en er wat mee gaat doen![]()
Ik zie op de laatste foto al echte verbetering. Je heb ook meteen je dressuurzadel uit de kast gepakt zie ik?
Het is een leuk paard om te zien, volgens mij rijd je hem ook eerlijk. Succes verder!