Winston @ les Nico Verwer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:04

Wow Karin, wat ziet Winston er goed uit. Volgens mij is de bespiering van zijn hals forser en mooier geworden.
Hm, hij is nog steeds een van mijn favo schimmels, Nadita haar knappe neef ;)

Fijn dat het rijden wel weer goed gaat. Pas wel op dat je niet teveel in elkaar duikt, op sommige foto's laat je je schouders wat hangen.
Rechtop, laat zien dat je een vrouw bent :D

Succes straks in de MII

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:40

Winnie :+:

Kritisch zijn op jezef is goed, dat houdt je scherp en zorgt ervoor dat je bezig blijft om jezelf en Winnie te verbeteren. Maar toch Ka, het mag gezegd worden, ik vind het beeld prettig :) Lijkt me ook best fijn om eens aanwijzigen van een andere instructeur te krijgen, die jullie voor het eerst ziet. En ik heb jouw les niet gezien, maar in Lydia's les vond ik dat Nico Verwer erg prettige en duidelijke aanwijzingen gaf.

Dus ga zo door, denk om het duwen. En als je 50.000 handelingen verder bent, ben ik erg benieuwd hoe het dan gaat :D

Hopelijk voldoe ik nu aan de eisen van HAW. Ik had namelijk willen volstaan met knappe Winnie, ziet er fijn uit, ga lekker door met werken aan het sneller maken van Win en aan het te veel willen doen :P :')

Rhea

Re: Winston @ les Nico Verwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:26

Hij wordt steeds mooier. Het is inmiddels echt een compleet paard geworden zeg!

Heb je eens geprobeerd je sporen te vervangen door de zweep?Eerst weer even gewoon snel aan je been maken en corrigeren met het zweepje daar waar hij niet reageert....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:30

Sporen helemaal af? Ja ,dat kan best, dat heb ik vorig winter ook een tijdje gedaan. :j

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:36

KarinvdM schreef:
Sporen helemaal af? Ja ,dat kan best, dat heb ik vorig winter ook een tijdje gedaan. :j

jep, helemaal af ;)

kun jij ze ook half af doen dan :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:36

:D Nee. :))

Bedankt voor alle leuke reacties trouwens! :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:38

Dat helpt meteen in een stukje bewustwording, dan voel je nl. nog duidelijker hoe vaak en sterk je drijft en wat het (te weinige) effect daarvan is...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:39

Ja, dat is ook zo. Ik ben daar nu weer wat bewuster mee bezig, maar ik kon er rustig 5x een spoor in duwen zonder dat er ook maar iets gebeurde... :o

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:09

KarinvdM schreef:
Ja, dat is ook zo. Ik ben daar nu weer wat bewuster mee bezig, maar ik kon er rustig 5x een spoor in duwen zonder dat er ook maar iets gebeurde... :o

Dan hoop ik dat je zweepjes op voorraad hebt!

of zeg ik nu iets heel verkeerds }>

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:54

Prachtige combinatie! (en een mooie staart)

Je zit een beetje ineengezakt in je bovenlichaam en wat naar achter. Het is fijn dat je je daarvan bewust bent en dat je er hard aan werkt.

Jullie zijn in ieder geval een mooi plaatje om naar te kijken!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:57

Moderatoropmerking:
Ik heb opnieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:09

Zo simpel is het niet Brenda. :D

Rhea, ik heb de sporen vanmorgen af gedaan en weet je, ik heb ze eigenlijk niet eens gemist! Alleen met de keertwendingen, dan zijn ze wel makkelijk om hem beter om m'n binnenbeen te laten buigen en om hem actief te houden. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik verder geen oefeningen gedaan heb.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:28

Ja het kan inderdaad schelen om keer sporen eraf te halen, ik merk het bji mezelf nu ik eerst met zweep reed en nu zonder, ik deed ook veelste veel. Ziet er goed uit. Je herkent je eigen fouten, zoals dat duwen en dat je wat naar achteren komt te zitten. Ik vind wel op diverse stukken dat je paard wel mooi over de rug komt, ondanks dat ie wat lager in hoofd/hals houding komt. Daar beweegt je paard mooi, ook op de eerste foto's zit je mooi. Bovenbeen klemmen doen veel mensen en dat duwen en veel drijven ook (ik ga mezelf ook maar even na) het is zo moeilijk om iets af te leren en weer wat nieuws aan te leren. Mooie locatie overigens. Succes met je houding!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:52

Heel herkenbaar Karin, ik heb er ook 1. Ik merk dat het bij ons vooral goed gaat wanneer in gelijk eraan denk om hem klein te rijden. Alles klein, kleine hulpen en kleine passen. Hij wordt dan heel licht op de been en dan zit ik ook gelijk een stuk beter. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dat nog mee uitzondering dan regel is. Vanmorgen was hij ook best fijn, maar dan weer groot en traag in beweging, wel goed aan het been, maar door het grote trage ga ik dan toch weer zitten duwen en doen. Helemaal niet goed, maar ja we blijven oefenen.

Zeg er wel bij dat spoor of geen spoor bij mij niet uit maakt, omdat het zo'n luie is ben ik er gelijk gebrand op geweest, kuit is vooruit ipv hak schop en duw duw is vooruit, dus daar trek ik nu wel veel voordeel uit. Zonder spoor is hij nu dan ook netzo fijn te rijden als met. Maar als hij 1 keer niet goed genoeg reageerd op kuit, dan corrigeer ik dat ook onmiddelijk. Gevolg is dat ik een erg loop en werklustig paard en dat was in het aller begin alles behalve dan dat. hij begint nu zelfs op alleen het kantelen van de bekken al aan te draven, dus kan dat allemaal toejuichen. Consequent zijn is hierin het toch sleutelwoord.

Moet wel zeggen dat ik hem toch ook echt beter vind. Mooier over de benen en ook mooier in het front.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:05

Wat is het toch een gaaf beest!

Ik moet zeggen dat ik deze foto's er al veel fijner weer uit vind zien dat de laatste topics die ik van jullie heb gezien.

Hij draagt hier mooi zijn eigen hals, lekker op eigen benen (en eerlijk gezegd miste ik dat een beetje de laatste tijd OP FOTOS dan he! ).

En tsja die houding! Pfff ik denk dat de meeste daar wel mee zitten hihi.
Ohh het is zooo verleidelijk om te blijven pushen en duwen en been geven !!
Maar fantastisch dat je wat van de les(sen) hebt opgestoken!
Komt helemaal goed!
Mooie combinatie zijn jullie, en ga maar lekker trainen voor het M2

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:30

Je ziet inderdaad jouw probleem goed. Het grappige daarbij vind ik alleen, dat ik het paard vooral in de galop wat log en traag over vind komen, in de draf ziet het er toch heel erg ok uit?

En voor de rest heb je natuurlijk echt een moordbeest onder je kont :o Wat een dier!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:02

Ja, z'n galop is ook groot en ook daarin moet hij sneller worden. :j

Gaaf is hij zeker, ik ben ook erg wijs met hem. :)