Succes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Probeer vanuit je schouders wat meer te ontspannen, een knik in je ellebogen te houden en je handen "dragend" te krijgen. Nu houd je veeeeel te star in je bovenlijn vast, waardoor je ook en heel starre en strenge inwerking krijgt met je handen. Door je teugels een stuk korter te nemen en je handen als een vuist, met de duimen naar boven - losjes OP de teugels gelegd - zo'n 10 cm boven de manenkam te houden, bereik je dit. Op deze manier houd je de ideale, soepele en verende verbinding met de mond.
)

Hebben jullie hier nog tips voor?
Bonita_Bon schreef:perfect uitgelegd kan niet beter,paard spant tijdens de middendraf teveel en het verruimen komt vooral uit het voorbeen doordat hij zijn rug wegdrukt, hij KAN zo niet netjes op het achterbeen terugkomen. Daardoor word hij ook 'sterk', hij kan niet anders! Denk dat schijnovergangen beter zouden werken dan dit...
Stoelzitje... benen vanuit je heup meer ontspannen en onder je lichaam brengen (gebogen armen en je hand dragen is ook belangrijk)
goed dat je hem veel van hand laat veranderen, zo word jij ook handig op beide handen. Ik vind dat je dankzij je gestrekte armen erg 'rukkerig' overkomt, terwijl dat niet je bedoeling is, daarom beweegt zijn hoofd ook zo grof mee. Veren in je armen, draag je handen alsof je een dienblad vasthoud met dure kristallen glazen...
"buitenhand eraan" ben ik het niet helemaal mee eens in galop, hij zou wat meer stelling en buiging aan moeten nemen en dus moet je wat meer meeveren in je buitenhand ipv terugwerken. Maar dan zul je je binnenhand wel meer moeten ontspannen. Na de galop loopt hij overigens beter, waarom neem je dat niet eerder mee? Voooor de middendraf? Hij word duidelijk leniger van de galop...
Goed van je instructrice dat ze op je buikspieren let! Jij houd je rug heel strak, terwijl je buikspieren sterker moeten zodat je je rug meer kan ontspannen.
Met halsstrekken opletten dat hij zijn neus niet onder zijn boeg brengt, dan knalt hij nog meer op de voorhand.
Knap dat je met zo'n paardje op leeftijd zo serieus aan het werk bent, leuk paardje, succes nog met hem. Je hebt zelf een vriendelijke instelling, houden zo!
Boktlid schreef:Aha, leuk!
Heeft iemant nog tips voor wat ik vanmorgen beschreef?
Dit schreef ik :
Heb zojuist gereden en ben erg tevreden. Hij voelde ontspannen en ik merkte idd aan mezelf dat ik te paard zat alsof ik een hark in mijn shirt had. Hier de hele les op gelet net als mijn arm/hand houding.
Nasir liep netjes ontspannen, maar moet er wel bij zeggen dat dat veeeel beter gaat als ik de teugels niet te kort heb. Zodra ik hem teveel oppak begint hij in verzet te komen en dan merk ik dat mijn lichaam spant en mijn armen ook weer hun eigen leven gaan leiden om hem krampachtig weer netjes te krijgen.
Maar zodra ik hem IETS meer teugel geef komt die ontspanning direct weer terug.
Ik probeerde trouwens ook op de tweede hoeflag te rijden maar dan is het net een dweil Hebben jullie hier nog tips voor?
Nogmaals bedankt voor iedereen die mij oprecht proberen te helpen! Ik heb er echt veel aan gehad!!!

En je handen mogen ook wel wat dichter bij elkaar.