Bijna wedstrijd, hebben jullie nog tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Re: Bijna wedstrijd, hebben jullie nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:36

Wat een prachtig paard!
Mooi zeg, zo groot :j

Af en toe lijkt het alsof het paard iets uit elkaar valt maar dat komt vanzelf wel goed als ik zie hoe jullie nu aan het werk zijn!
De rest van het commentaar is al gegeven. Mooi dat je wedstrijd goed ging ook!

Vind jullie een leuk stel samen! :j

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:41

Kon ik maar zeggen dat mijn wedstrijd goed ging, we moeten helaas nog!

Klopt, paard valt snel uitelkaar maar na een beetje knutselen weer mooi bij elkaar..
We hebben nu 2 keer in de week les en we gaan er helemaal voor!

Dankje voor je reactie!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:00

het ziet er goed uit, lekker ontspannen!
Van mij hoeft hij echt niet ronder, deze hoofd/halshouding past bij deze graad van africhting.
Als een paard net in de B start, vind ik het persoonlijk niet erg als hij wat lang is, zolang de achterhand maar actief is. Verzameling komt nog wel!
Heel fijn om eens een paard te zien dat niet continu achter de loodlijn loopt, echt een verademing. Ik wens je heel veel succes!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:16

Ik kán haar geen eens diep in de krul rijden, dat red ze niet met die lange nek.. daardoor ben ik haar snel klaar en ziet het er vaak uit alsof ze uit elkaar loopt.. Naarmate ik langer bezig ben en dan met het naar voren rijden komt ze zelf zakken omdat ze ontspannen is. en dáár wil ik naar toe werken!

Dankjewel! Ik hoop dat het ons gaat lukken.. heb net op de startlijst gekeken en zie dat ik maar 1 concurent heb.. of 1e of 2e haha!:D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:34

Zo, die is wel heul lang :D Of lijkt dat alleen maar omdat sommige foto's langs opzij/achter zijn gemaakt?

Ik vind 't een erg leuk dier :j Ziet er ook mooi ontspannen uit, hoofdhouding is voor mij perfect zo. Als er wat meer mensen zo zouden rijden ipv zo opgekropt en achter de teugel...
Aan de achterhand is zo te zien nog wat werk, die mag ze wel wat meer gebruiken. Maar ik heb ook zo'n groot en lang paard gereden, dus ik weet heel goed dat dat bij zo'n paarden knap lastig kan zijn. Ik zou zeggen: veel overgangen en schijnovergangen rijden. Ook overgangen van en naar galop zijn bevorderend voor de achterhand en rug.

Over de sporen: die zijn eigenlijk alleen maar bedoeld ter verfijning van de hulpen. Kan je ze niet aan het been maken door veel overgangen en schijnovergangen te rijden? Dat werkt bij mij heel erg goed. Bv. van stap naar draf, je geeft gewoon been. Komt er meteen reactie: belonen. Geen reactie: tik met de zweep achter je onderbeen. En meteen als je reactie krijgt, belonen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:18

Dankjewel..
Klopt de achterhand hing er maar een beetje bij op de foto's. Ik heb daarna weer 2x les gehad en daar hebben we getraind met overgangen zoals je net al zei en het doordraven en gewoon die achterhand eronder zetten..

Nee, als ik zonder sporen rijd krijg ik op niks reactie.. Ze is zo ingereden en ik doe t wel eens hoor, zonder sporen rijden.. Maar ze gaat dan struikelen over haar benen omdat ze zo langzaam gaat.. Ze reageert wel op mijn beenhulpen, maar met een spoortje..
Ik kan het wel een beetje afbouwen, ik gebruik de spoor ook als t nodig is..
Aan mijn paard moet nog heel veel gebeuren, ben eigenlijk nu bezig om haar helemaal opnieuw op te pakken.
Ze is bagger ingereden dus we zijn nu bezig met de basis.
Tuurlijk doen we L oefeningen en dit kan ze ook zeker, maar dat aan de been.. pffffff! Haha

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:01

het lijkt op sommige foto's dat je wat scheef zit (naar rechts), let daar even op

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:05

Wat een leuk paardje, probeer om je been lang te maken en je tenen naar binnen te houden.
Soms mag haar acherhand wat actiever.
Verder vind ik het er goed uit zien!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:26

Dankjullie voor de tips.. Heb vandaag met mijn nieuwe sjabrak gereden die ik op Horse event heb gekocht..
Een mooie blauwe met Lynn erop, blijkbaar vond ze m ook mooi want ze liep heeeeerlijk!

De zenuwen beginnen nu echt wel een beetje te komen.. Naja, ik word of 1e of 2e..(we rijden maar met ze 2e in de B) Ik ga gewoon lekker genieten en we zien het wel!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:29

heel veel succes, laat horen hoe het ging!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:31

Ik heb op de pc boven een filmpje die gemaakt is op de zelfde dag als de foto's..
Ik reed mijn proef en zag duidelijk verbeterpunten.. Als ik zo boven ben zet ik hem wel op bokt.. Dan kunnen jullie mijn filmpje ook even zien!

Ik laat het jullie meteen weten hoe het ging.. Lynn heeft ook een mooi burberry deken gekregen dus we zijn helemaal klaar voor de wedstrijd haha!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:58

Ik heb een HEERLIJKE avond achter de rug..

Ik zat op een onwijs mooi paard en voelde me als een échte wedstrijdruiter..
Met inrijden was ze heerlijk, lekker ontspannen (wel wat schrikkerig) maar super nagevelijk..

Voordat ik de baan op mocht vroeg ik aan Nunique of ze me hielp en dat heeft ze vast gedaan!!!
1e proef was erg lekker, af en toe een klein foutje maar was super gespannen!

2e proef best kl*te, niet voorwaarts maargoed, toch goed..

Prijsuitreiking : tot mijn grootste verbazing werd ik 1E MET 185 PUNTEN!
Whoeeeee een winstpunt!
2e proef eigenlijk 179 punten maar ik reed een oefening nog een keer (ja weet ik veel) en dus 2 strafpunten.
Moet ik er wel bij zeggen dat we maar met ze 2e in klasse B reden maargoed, als je alleen gaat voor ervaring en toch een winstpunt meepakt?

Foto's volgen!
Ga nu straks blij slapen.. Wat een top paard!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:58

Proficiat! Dat is toch een leuke start! Hoop dat je goed hebt geslapen. Op naar de volgende keer.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:33

Gefeliciteerd! Goed gedaan joh
Nu goed lezen wat er voor kritiek staat op de coupon en daar aan gaan werken.