[AC]Xara @ "work"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:49

Tessa, wat ziet ze er goed uit joh. :P
Kleine meisjes worden groot.
Ik vind het er best goed uit zien, zeker voor losrijden. (enne houding is moeilijk, maar als je je paardje lekker aan het lopen hebt wordt je houding ook beter)
Wel balen dat ze ging kreupelen, is dit aan haar been waar ze de peesblessure heeft gehad??

Tessebes

Re: [AC]Xara @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 10:00

Hey Debby, nou groot, groot, niet zo groot als die van jou natuurlijk. :D
Als ik haar goed aan het lopen heb, dan zit ik als een koningin om een troon, maar ja, dat zat er die dag even niet in.
Nee, het is niet het been van de peesblessure (rechtsachter), maar juist linksvoor.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:30

Tessebes schreef:
mimeslosydy schreef:
is er dan een nadere uitleg hoe het in godsnaam komt dat je paard gaat kreupelen als je hem doorvraagt?
dat is geen normale reactie dan zal er toch echt iets mis zijn ;)

Nou, ik hoop dat de DA dat aanstaande donderdag kan vertellen, als je mijn topic had gelezen, dan had je dat al kunnen weten ipv met je vooroordelen klaar te staan. ;)

oh sorry daar had ik dan overheen gelezen :P

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:17

Ik vind je een hele vriendelijke ruiter en vind het een mooi dier, mooie hals! Ik snap je idee van de verlichte zit om zo de rug optimaal te kunnen laten bollen, echter raad ik je aan toch midden op je paard te blijven, dat het paard meer onder je is zeg maar. Zo komt het paard nog meer op de voorhand, terwijl het voor dit paard beter is om meer het gewicht op de achterhand te hebben. Daarnaast, doordat het achterbeen meer ondertreed,krijg je veel meer controle door informatie uit de achterhand. Maar zoals ik al zei, vind ik het aangename plaatjes en zie een ruiter die met gevoel rijd. Succes opde kliniek, hopelijk valt het mee!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:41

Hoe gaat het nu met Xara??

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 16:31

Niet zo best. Ze heeft haar been waarschijnlijk verdraaid, waarbij het kootgewricht beschadigd is geraakt. Te weten de collateraalbanden, de draagpees van de kogel en het bot zelf. Het gewricht is ingespoten en ze hebben shockwave toegepast op de pezen. Ik moet nu 2 weken 2x 20 min adh stappen, daarna 1x 30 min ohz en 1x 20 min adh stappen en dan terug naar de kliniek. De prognose is wel gunstig "mits pony zich kan houden aan het bewegingsadvies". Dat wordt een uitdaging. :o

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:37

Jeetje joh, het zit jullie niet mee zeg.
Sterkte en een knuff voor Xara.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:51

Jeetje wat een pech Tessa... En arme Saartje natuurlijk :(:)

Sterkte, hopelijk verloopt het allemaal goed en is ze snel weer in orde.