Karinka (Zeoliet x Saros) @ M1 proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Re: Karinka (Zeoliet x Saros) @ M1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:55

Ik weet dat ze sloom was, maar ik denk dat je haar net iets actiever mag rijden (bij je normale trainingen) Ze danst mooi met haar benen, wat haar weer een beetje X factor geeft. nu nog die "swung"

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:49

Jeetje, wat een irritante voorleesstem :=

Leuk paard, ik ga mee met het wat actiever maken!

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:05

Haha; En die in haar blauwe broek met het mooie zwarte pulleke , ahum;

Grappig dat iedereen dan weet dat ik het ben :P
Dank je voor het compliment trouwens,Ik vind haar trouwens ook best mooi =$ en we hebben tijd en plezier !

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:17

wat waren je punten eigenlijk? heb je nog commentaar gekregen bij je middendraf dat je ging lichtrijden en wat waren daar je punten dan? verder, ik weet niet hoelang je los gereden hebt? maar meestal voel je dan wel of je paard al aan het inkakken is, dan kan je beter gewoon even gaan stappen ipv doorrijden want het is wel zonde dat het nu zo terughoudend is. je instructrice mag toch trouwens tussendoor niet klikken en zeggen dat je wat meer moet doorrijden ed?

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:38

Ach, wat maakt dat klikken nou uit ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:40

CCindy schreef:
Ach, wat maakt dat klikken nou uit ;)

Dat je uitgesloten kan worden bv.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:58

Ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker loopt? Bij het halthouden wilt ze niet meer voorwaarts. Verder in de middendraf loopt ze onregelmatig. Je gaf zelf al aan dat ze in het Z in staking ging. Dit doet een paard niet voor niks! Alleen als het ergens last heeft. Misschien dat ze daarom zo traag is? Ze is totaal niet voor je been! Ik weet dat het een onderlinge wedstrijd is en dat het voor de fun is, maar wat ik dan niet begrijp is dat je in je trainen Z oefeningen mee neemt. Ze is totaal niet voor je been. Buitenom dit heb ik het idee dat het niet alleen komt doordat je bijvoorbeeld te lang heb losgereden. Dit is geen jong paard meer dus ik mag aannemen dat ze wel een beetje in conditie is!
Misschien is ze stomp voor je been geworden omdat je benen zo wiebelen. Als je hier aan zou gaan werken, denk ik dat dat wel goed gaat komen!

Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld.

Ik heb ge-edit omdat ik het voorgaande na nog eens doorgelezen te hebben te hard kwam over komen en dat was absoluut niet mijn bedoeling!

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:06

@ DebbieY: Ze is echt wel goed voor men been hoor, en loopt altijd lekker voorwaarts alleen nu toevallig niet. Maar die reden had ik al opgegeven ;). Ze luistert normaal echt wel goed naar mijn been hoor. En ze heeft ook nergens last van, ze wordt om de 2 weken gemasseerd en is nog nooit zo'n elastiekje geweest als nu ;). Ik vind haar eerlijk gezegd niet onregelmatig lopen.

Equiforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:18

Ik vind je paard te sloom in de draf, ookal was ze moe. Ook vind ik je benen, om eerlijk te zijn, heel vervelend om naar de kijken, dat constante gewiebel en gestuiter. Oefen daaraan :)
Maak haar ook gehoorzamer aan het been: bij het achterwaarts-stap gedeelte lijkt ze tegen te werken (hoofd omhoog gooien, niet meer vooruit willen..). Hoort allemaal bij de basis van gehoorzaamheid. Oefen daar dus ook aan :)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:06

love_FlAmE schreef:
@ DebbieY: Ze is echt wel goed voor men been hoor, en loopt altijd lekker voorwaarts alleen nu toevallig niet. Maar die reden had ik al opgegeven ;). Ze luistert normaal echt wel goed naar mijn been hoor. En ze heeft ook nergens last van, ze wordt om de 2 weken gemasseerd en is nog nooit zo'n elastiekje geweest als nu ;). Ik vind haar eerlijk gezegd niet onregelmatig lopen.

Er komen heel veel reacties over dit 'niet voor het been zijn', en jij zegt de hele tijd dat dat normaal niet is. Kun je geen filmpje laten zien van normaal dan? :)

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:49

nee ik heb helaas geen filmpje van normaal, enkel foto's maar daar zie je het niet echt op natuurlijk ;)

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:58

Een erg leuk paard om te zien! Alleen ik mis het voorwaartse en de ontspanning. Als je goed kijkt, zie je dat je uit het ritme van je paard zit. Probeer hier eerst aan te werken. Dan gaat het zitten vanzelf een stuk beter.

Succes met dit leuke paardje!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:55

Jeetje, waarom start jij M1?
Als ik heel eerlijk ben vind ik dit veel meer een B-proef waardig. Probeer hem eerst is lekker voorwaarts en ontspannen te krijgen, en je bezig te houden met overgangen. Alleen al bij het halthouden gaat hij er al tegenin.

Nee, ik vind dit geen M1 proef waardig. :n

Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:27

Carmenn_ schreef:
Jeetje, waarom start jij M1?
Als ik heel eerlijk ben vind ik dit veel meer een B-proef waardig. Probeer hem eerst is lekker voorwaarts en ontspannen te krijgen, en je bezig te houden met overgangen. Alleen al bij het halthouden gaat hij er al tegenin.

Nee, ik vind dit geen M1 proef waardig. :n

+:)+

Hier ga ik in mee.

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:33

idd veel meer impuls,
als je je benen goed lang maakt kan je de middendraf wel uitzitten,
had ik eerst ook last van (mijn moeder had eerst een paard die ik wel vaker mocht rijden, die gooide heel hoog op, maar als je je benen goed lang maakt dan is het al wat makkelijker ;) )

maarja,
ik ben het trouwens helemaal met Carmenn_ eens.. ;)

veel succes verder!