6-jarige Diablo (Disconto) back on track!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 6-jarige Diablo (Disconto) back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:55

Ik heb ook gemerkt dat mijn zadel scheef ligt dus ik ga er iemand naar laten kijken.

Ik vind ons ook nog niet M1 waardig, vandaar dat ik nog langer L2 blijf rijden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:15

Ik vind het beeld nog niet voldoende moet ik eerlijk zeggen..
Paard mag nog veel meer over de rug blijven, zo op de foto's vind ik hem vrij strak ogen, nu is dat moeilijk te beoordelen op foto's, maar toch.
Ik denk dat het verstandig is als je veel vw-nw werk met dit paard gaat doen, in stap en draf mooi wat schoudervoor, schouderbuiten en travers achtige dingen doen in lage lijnen, puur om je paard wat simpeler te maken en de stelling en buiging. Travers is voorlopig nog niet wat het zijn moet, en ook al zeg je zelf al : "richting travers". Ik ben van mening dat je met de beginselen van de travers allereerst veel aandacht moet schenken aan de buiging, die achterhand naar binnen zetten zal hij echt wel doen, ik zie liever wat meer stelling en buiging in het begin als alleen die achterhand recht naar binnen zetten, op dit moment heeft hij niets aan lengtebuiging in het lijf.

Let verder zelf goed op je houding, niet te ver achterover gaan hangen, en toch inderdaad ook die beugels wat langer. Is er een reden voor de kneveltrens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:15

Vandaag heb ik met 194 punten mijn 10e winstpunt binnen gehaald! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:16

Goed bezig :D Vond je het zelf ook fijn gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:33

Ja de eerste proef liep hij super. Was heel los van voren en fijn nagevelijk. Met inrijden liep hij met zn neus over de grond, zo ontspannen was hij, van daaruit rustig aan opgepakt.
De tweede proef was hij moe. Zo had ik een mooi galopje waar hij ineens uit viel. Verder werd hij wat sterk op links en was de aanleuning onregelmatig.
Toen had ik dus 175 punten. Het was trouwens een hele goede jury en het niveau lag ook heel hoog.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:38

Wat voor bit heeft je paard in als ik vragen mag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:44

Dit is een knevelbitje dubbelgebroken met een rollertje eraan. Dit heeft geen hefboomwerkingen en is een vriendelijk bit. Ik mag hiermee ook starten.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:46

Oh :) Wat doet hij , als voordelen enzo? Omdat je dit bitje hebt.

Niet nieuwsgierig hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:49

Haha geeft niet. Hij wilt nog wel eens sterk zijn en met dit bit laat hij beter los, terwijl het niet scherper is oid.