crossmonster schreef:Dagelijks rijden betekend niet per definitie dagelijks echt trainen.
Je kunt het afwisselen met een keer longeren (zonder bijzet etc)
En wekelijks een bosritje.
En veel weidegang. En sober houden in het eten.
Volledige mee eens.
Ik zou het advies ook opvolgen voorlopig, die mensen hebben beter beeld bij hoe jouw paard reageert dan dat jij nu nog zelf hebt. Het is beter om nu een goede verstandhouding van gewoonte en routine op te bouwen met je paard, dat hij weet waar hij aan toe is. Dat doe je beter door er elke dag even een kwartiertje op te zitten dan 3 keer per week een half uur, want dat is te lang. Als je denkt dat hij het goed snapt allemaal kun je altijd nog besluiten om minder vaak op te stappen, maar het is echt belangrijk dat je een basis legt met dat paard. Doe je dat niet, dan komt er een dag dat hij wat te jolig is en dan zit je met de gebakken peren, gaat er van alles mis en kan hij weer terug naar de africhtingsstal. Het is wel slim dat je hem terug gezet hebt in voer, dat scheelt al een stuk misschien.

! Ik was helemaal trots.
Maar het zal idd per paard verschillend zijn, die van mij is niet ril onder het zadel en pakt het allemaal heel simpel op waardoor ik denk dat het voor haar juist wel goed is om het maar 3x in de week te doen..Als ik TS was zou ik er iig eerst zelf een keer op gaan en aan voelen..