@skyez, Deze pakt het bit niet vast en loopt ook niet weg. Dit paard is 3 jaar. Is absoluut niet "sterk" in de mond maar juist heel sensibel. Ik "trek" er helemaal niet aan,probeer haar juist voorwaarts te houden en rustig wat voltes probere te sturen.
Je houding hoeft juist helemaal niet "goed" te zijn als je op zo'n jong paard zit. Je moet ze juist ontlasten,en niet met je eigen lichaam te zwaar gaan "zitten" En het heeft er nergens mee te maken dat je zegt dat ik eerst zit lessen moet nemen voordat ik het paard de schuld ga geven omdat ze slecht "stuurt".
Al zeg ik het zelf,ik heb echt geen zit lessen nodig. Rij zelf netjes genoeg.
Wat denk je zelf, dat er op een 3 jarige paard wat net onder het zadel is al een "goede" stuur op zit?!? Als je die tegen komt is het uniek! Er bestaat namelijk geen jong paard waar je op stapt en gelijk al goed door de bak kunt sturen!!
Nou ziet er toch netjes uit voor de 3e keer! Als ik op mijn 4 jarige zit die ook nog bijna niks kent zit ik volgens mij niks netter! Gewoon lekker gaan rijden en als ze ook lekker gaat lopen komt de houding vanzelf. Succes!
Ziet er netjes uit hoor. Ik ben ook van mening dat die houding later wel komt, ik weet hoe het is om jonge paarden te rijden en dan is het gewoon nog moeilijk om de perfecte houding te hebben bij het inrijden, ze zijn dan nog zo uit balans enzo. Al ze stabieler zijn laten ze jou ook veel fijner zitten. Gewoon steeds alles even kort meepakken dan komt het wel goed hoor meid! En vind het overigens een prachtig paard, gaat ze ook de sport in?
@Pinacolada, soms 2 x in de week soms 4x in de week. heb er nu nog maar 3x op gezeten. Maar ze loopt overdag in het land,en voordat ik op stap,longeer ik haar links en rechts om,en dan stap ik op. Rij misschien 10 min hooguit 15 min. Als ze braaf is,goed aan het been is en wat wil turen beloon ik haar en hou ik op.
@Amaretto27,dank je wel! Ja ze gaat denk ik deze winter gewoon B dressuur lopen,en dan verwacht ze in april haAr veulen. Daarna gaat ze ook wat parcoursen lopen
Bolzak23
Geplaatst: 29-08-09 18:13
Typhoon schreef:
of anders in november of december in Tolbert.
Ow leuk ik ga ws ook deze winter in Tolbert. Maar dan dressuur richting.
Typhoon
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 07:21
oh leuk! met wat voor paard rijd jij dan op de IBOP?
Karlijnlover
Geplaatst: 31-08-09 09:03
Leuk paardje hoor =) Denk aan die knik in je ellebogen! Verder erg netjes voor 5 weken onder het zadel!
Heb je al geprobeerd om iemand in het midden te zetten met een longeerzweep. Zo hoef jij niet heel de tijd te drijven, wat weer ten goede komt aan actie reactie van het been.
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Je hebt in je beginpost namelijk niet vermeld waar je mee bezig bent in de taining en tegen welke problemen je aanloopt.