van de hoefslag af.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:53

Yessy schreef:
Zoals ik hierboven al schreef vond ik het errug prettig om tijdens het uitstappen niet constant m'n paard te hoeven uitleggen waar ze heen moest, die ging namelijk gerust in de bocht rechtdoor *boem* tegen het schot omdat ik de bocht niet om stuurde

Serieus????? Laat je je paard tegen het schot aanlopen omdat je tijdens het uitstappen geen zin hebt om te sturen??? :\

TS; Ik denk dat je er inderdaad veel aan hebt om je paard recht te richten. Dit is alleen iets wat niet zo gemakkelijk via internet uit te leggen is. Voorlopig raad ik je aan om vierkanten te rijden, zodat je paard ook op je leert wachten tot je een wending aangeeft. Dus geen voltes, maar vierkanten. Gewoon afwenden, rechtstellen, afwenden, rechtstellen, afwenden, rechtstellen. Dan leert hij op jouw wachten en neemt hij geen eigen initiatief. Plus dat je hiermee het afwenden bevestigd; afwenden binnenteugel, rechtuit buitenteugel. Als dit beter op elkaar is afgestemd, kun je hem ook een klein beetje corrigeren als hij stiekem zelf de bocht om gaat.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 10:58

Kris schreef:
Door juist niet op de hoefslag te rijden. Loopt je paard op zijn eigen benen? Hoever ben jij met rijden?

Hoe weet je of een paard op 'eigen benen' loopt? Nou sinds de aanschaf van dit paard is er een wereld voor me opengegaan kun je wel zeggen.
Opeens leer je dan dat je eigenlijk weinig tot niks weet :)

huppelz

Re: van de hoefslag af.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 10:59

klinkt als een goede tip Sjonniej! Die ga ik zeker snel proberen ook want als ze gaat dan gaat ze ook echt.

Juangi

Re: van de hoefslag af.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:02

Ik heb het die van mij alleen geleerd met uitstappen. Ze heeft namelijk de neiging om steeds naar de uitgang te gaan :) Zou het zeker niet onder het werken doen, anders heb je een plakker.

Ik leerde het om haar gewoon op de hoefslag te zetten met lange teugel, ging ze er vanaf? Dan rijden we een kleine volte en zet haar er weer op, gaat nu steeds beter.