5 jarige palomino merrie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandyrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:03

ik vind dat je niet echt netjes zit je moet idd aan je zit werken en je paard loopt erg op de voorhand en niet nageeflijk. ;)

felicity

Re: 5 jarige palomino merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:14

Heey Fluterby
Ik moet ook nog steeds bij jou knappe zwarte komen kijken.
Vandaag weer gereden maar dan op Ikona. Zolang ik er heel erg op let dat ik midden in het zadel blijf zitten gaat het goed. Ging dus vrij aardig. Maar toch heb ik het idee dat het vrij krap is. Volgende week komt de zadelmaker kijken. Laat ik ook gelijk even kijken. Ik let er wel altijd op dat ik het zadel achter de schouder leg. Zadel ligt ook perfect op beide.

@mandyrakker Paard loopt niet nageeflijl omdat we daar helemaal niet mee bezig zijn. Ze moet eerst lekker ontspannen lopen en op eigen benen en dan gaan we eens denken aan nageeflijk rijden. Dat ik nit netjes zit komt waarschijnlijk door een te klein zadel. En dat ze op de voorhand loopt dat weet ik. Dat komt ook omdat ze niet bij elkaar gereden word en ik met redelijke lange teugel rij. Waardoor ze makkelijk voorover kukelt.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:10

felicity schreef:
Ja klopt ze loopt erg op de voorhand. Het is wel minder dan het geweest is.
Ik ben in de les voornamelijk bezig met lang en laag rijden naar de ontspanning toe. En vanuit daar willen we kleine stukjes oppakken. Maar altijd eindigen in lang en laag omdat ze daar wel fijn ontspannen loopt.

je zegt dat jullie veel bezig zijn met lang en laag lopen.
daar zie ik hier helemaal niks van, het enige wat ik zie is een paard dat zijn neus maar een beetje naar voren steekt uit elkaar loopt en op de voorhand.
lang en laag klopt dus niet bij dit plaatje ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 18:41

Maar dat heb je ook niet voor elkaar in 2 lessen. Dat heeft wat tijd nodig.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:04

foto's zijn ook maar een moment opname! mijn pony loopt met voorwaarts/neerwaarts ook er wel eens uit met zijn neus. ik les zelf ook bij Lisette en vind het super gaan....Ik heb bij haar al meer geleerd als in al die jaren bij elkaar! Gaat vast goedkomen met jullie... Zag je van de week trouwens buiten rijden vlakbij chebelle? Kan dat kloppen?

groetjes mireille

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:06

Zooo!! Leuke beestje!

kimooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:57

hee! wat een leuk paardje
Het viel mij op dat je nogal met je schouders naar voren gaat zitten. Probeer wat meer met je schouders naar achteren en borsten naar voren te zitten. hierdoor wordt je houding gelijk wat mooier, al zeg ik het zelf;)!
Succes ermee, en ook met het sparen voor een nieuw/tweedehands zadel!
en ga zo door!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 20:51

tylando schreef:
foto's zijn ook maar een moment opname! mijn pony loopt met voorwaarts/neerwaarts ook er wel eens uit met zijn neus. ik les zelf ook bij Lisette en vind het super gaan....Ik heb bij haar al meer geleerd als in al die jaren bij elkaar! Gaat vast goedkomen met jullie... Zag je van de week trouwens buiten rijden vlakbij chebelle? Kan dat kloppen?

groetjes mireille

Dat kan heel goed kloppen. Ik sta met mijn paardjes naast Chebelle. Ik denk dat het donderdag was geweest kan dat?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:03

Vind dit erg fijn om te zien. Laat dat dier eerst maar lekker op zijn eigen benen lopen, heb je zometeen zoveel profijt van!
Maar om haar echt op eigen benen te laten lopen, is het net wat beter als ze wat meer met haar neus over de grond loopt. Voor een jong dier is dit makkelijk als jij iets ''lichter'' gaat zitten in het zadel, zodat er minder druk komt op de rug. (snap je wat ik bedoel)

Mooi paard trouwens

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:58

Ziet er goed uit! Ik kijk hier toch echt veel liever naar dan al die opgekropte nekkies! Laat inderdaad het paard eerst maar eens lekker zelf op eigen benen laten lopen en dan komt de nageeflijkheid vanzelf! Aan jou houding moet echter wel veel gebeuren, je kukelt voorover waardoor het zwaartepunt te ver naar voren ligt en je paard jou voorbeeld volgt en ook op de voorhand gaat lopen. Probeer je schouders rechtop te houden en je rug in een rechte lijn met je benen te houden! Je hakken moet je uitdrukken, OOK bij het drijven! Drijven doe je namelijk niet met je hak maar met je kuit (foto 5 vooral). Heel veel succes jullie 2, volgens mij komt het helemaal goed!

xLeviRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:05

kleinvosje schreef:
Je moet mijns inziens goed erop letten dat je niet te ver achter in je zadel gaat zitten. Vlak achter het zadel is het vaak erg gevoelig, en als je dan achterin landt met lichtrijden, komt daar meer druk op, en gaat ze vanzelf de rug wegdrukken om aan de pijn te ontsnappen.

dit viel mij ook al op .
veel plezier verder :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:36

felicity schreef:
tylando schreef:

groetjes mireille

Dat kan heel goed kloppen. Ik sta met mijn paardjes naast Chebelle. Ik denk dat het donderdag was geweest kan dat?

dat kan best een donderdag zijn geweest...mijn pony staat in de dulderstraat bij lisette op stal( de straat erachter) en ik rij af en toe eens langs jullie stal!
ik reed toen net toevallig met mijn auto toen ik je zag staan ( midden op het kruispunt :P )..
leuk paardje in ieder geval!