JoviBan schreef:Pion schreef:Ik longeer haar nu met bit zodat ze zelf kan zoeken en eraan wennen. Ik krijg het idee dat ze met het bit 'speelt'. Ze kliert ook met haar tong wanneer er totaal geen druk op de teugels staat, en soms met druk erop houdt ze haar mond gewoon dicht.
'Wennen' of zich er uiteindelijk maar bij neerleggen dat er toch geen uitweg is?
En dat 'spelen' is geen spelen van plezier, maar omdat ze er last van heeft.
Ik heb de indruk dat je de pagina niet gelezen hebt die ik eerder gaf, dus bij deze nog maar een keer: http://www.bitloospaardrijden.info/tong.htm
Ik snoer haar niet vast ofzo, ze kan haar tong er dus gewoon overheen leggen wanneer ze 'daar zin in heeft' om het even zo uit te drukken. Ik noem het inderdaad dus wennen, wennen aan het feit dat er iets in haar mond zit.
Het ene moment ligt haar tong gewoon stil in de mond, het andere moment flippert ze hem er steeds overheen, en niet voor lange tijd, na enkele seconde legt ze hem weer terug.
Ik heb de pagina gelezen, zadel is nét aangemeten, tandarts komt nogmaals voor een controle, ik ga proberen of een ander bit haar misschien beter in de mond ligt en mocht dit allemaal niet helpen dan laat ik de osteo ook komen.