Triumph, mijn Grib hengst, mee naar les:

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 12:24

Jaaaahhh,
mooi outfitje hè?
Ik heb de zijne afgestemd op de mijne

Over de bandages,
die heeft hij eigenlijk alleen om voor foto's of bezoek. En al zou hij ze de hele dag omhebben, ik geloof niet dat wat lapjes een pees zo enorm ondersteunen dat die er uiteindelijk door verzwakt.

Gribaldifan:
Jullie moeten snel eens langskomen, je oom wilde hem toch nog een keer zien?

Zoals het er nu uitziet blijft hij nog een jaartje hengst, hij is eind volgende maand echt drie en meet nu rond de 1.72.
Hij is wel aardig aan de maat maar is nog heel smal, nu hij een beetje in het werk gaat komen vult hij echter wel snel op.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:27

Kwijl wow, wat een mooi paard, hij loopt erg mooi en netjes *LOL*

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:34

*kwijl* Supergaaf paardje, hoe lang issie nu onder het zadel?

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:04

Wat een supermooi paard zeg!! Ziet er heel goed uit!!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:08

Ik kan niet veel origineels meer zeggen, want alles is al gezegd.
Supermooi paard, echt waar.
Hou je hem of heb je plannen om hem ooit te verkopen???

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 13:16

In tijdsbestek is hij nu misschien 2 maanden onder het zadel?
Alleen heb ik er in de 1e maand 2 keer opgezeten Haha!
Afgelopen maand heb ik hem gelukkig nu iets meer kunnen rijden.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik wil hem eigenlijk starten en ik wil ook ooit nog eens Pavo cup rijden en daar lijkt dit me wel een geschikt dier voor...
Maar ik moet toch ook wel een keer wat verkopen en ben er nog niet uit welke ik in de verkoop zet. Ik hoop eigenlijk dat er iemand met veel geld naar me toekomt en op 1 van de 2 goed geld biedt zodat ik zelf de beslissing niet hoef te nemen Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:49

wat een supermooi dier zeg!! als ik geld overheb dan hoor je het wel Knipoog

maar wat loopt hij supergoed zeg voor 2 mnd onder het zadel, zeker als je nagaat dat je hem niet echt veel hebt gereden!

volgens mij leert hij snel en werkt hij goed mee!!
als ik jou was, zou ik deze een tijdje blijven rijden, kijken hoe hij verder ontwikkeld en alles oppakt, en dan goed nadenken of je hem wel moet verkopen!want het is echt een toppertje volgens mij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:51

Oh Sjuimpje, wat een luxe probleem zeg!!! Haha!
Als ik er twee kon houden had ik die Simba van je allang gekocht.....maar helaas Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:03

Wat eeen prachtige foto's.
Die foto van de galop-draf overgang is echt wel uniek, 4 voetjes in de lucht *LOL* Knappe fototgraaf die dat kan timen.
Jullie out-fit ziet er ook super uit!

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:28

Owwwwww, hier ga ik wel van kwijlen hoor! Kwijl

Wat een gaaf beestje!!!! Ziet er echt super uit ! Heb je natuurlijk al heel veel gehoord, maar toch...

Trouwens... dat soort dingen kan je volgens mij niet vaak genoeg horen Cool

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:38

Hij gaat er steeds mooier uitzien Sjuim! Echt knap! Hij is ook wel super braaf volgens mij Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:29

Jeetje wat gaat dat hard bij jou. De mijne staat zich alleen maar in de wei vol te vreten Haha!. Jouw paardje en mijn paardje hebben bijna dezelfde kleur, ruilen? Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:52

Nou Sus dat heb je toch heel netjes gedaan *LOL* .
Hij ziet er ook goed ontspannen uit. Fijn dat de begeleiding zo goede uitwerking heeft. Nu voorzichtig verder he.
Succes, ik ben heel benieuwd. Maar je blijft ons vast op de hoogte houden Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:10

Leuke combi.
Mischien een raar vraagje?: waarom bij zo een jong ding al sporen? Of zie ik dat helemaal fout?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:41

je ziet nog echt dat het een jongeling is. een rank beessie op hoge benen. succes ermee sjuim.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 20:17

Die overgangsfoto is inderdaad heel apart,
maar vond hem er zo mooi gebalanceerd opstaan, dus daarom heb ik hem maar geplaatst.

Sporen heb ik om omdat hij na anderhalve week dreigde om aan het been te plakken, het is een echte hengst en dan kom je dat wel vaker tegen.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:03

ziet er heel gaaf uit sjuimpje.
hij heeft veel in zich dat zie je zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:17

Het ziet er goed uit!! Dat strafkamp heeft hem zeker veel goeds gedaan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:22

irish_lady schreef:
Leuke combi.
Mischien een raar vraagje?: waarom bij zo een jong ding al sporen? Of zie ik dat helemaal fout?

is heel normaal hoor, zeker bij een jonge hengst om al vrij snel met sporen te gaan rijden, doe ik op mn werk ook, wat moet je met een jonge hengst die geen reactie op je been geeft? juist: spoortje om en probleem opgelost!(als je beetje goed met de sporen omgaat en dus niet iedere pas sporen erin prikt, niet dat sjuim dat doet, maar die mensen zie ik ook weleens)

maar heb je ook een foto van hem als ie gewoon los in de paddock ofzo staat?omdat ik ergens las dat hij dan bijna niet te herkennen is met hoe hij er onder t zadel uitziet! ben wel benieuwd!
vind hem echt gaaf!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 23:32

Ik heb geen recente foto's van hoe hij los is, alleen redelijk knappe foto's want de lelijke gooi ik gelijk weg Haha!
Maar kwam wel deze tegen:
Zijn eerste weekend bij mij thuis, eind januari 2002:
Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:33

Ha ha ha die sus wat een lelijkerd he. zegt toch wel wat over jouw kennis!!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:38

Sjuimpje schreef:
Zoals het er nu uitziet blijft hij nog een jaartje hengst, hij is eind volgende maand echt drie en meet nu rond de 1.72.
Hij is wel aardig aan de maat maar is nog heel smal, nu hij een beetje in het werk gaat komen vult hij echter wel snel op.

Ik vind het een mooi paard

Ik vraag me alleen wel af waarom er altijd ontzettende ophef word gemaakt als iemand anders een nog niet 3 jarige onder het zadel heeft en jij zonder commentaar van anderen een nog geen 3 jarige wel hier op bokt kan neerzetten, onder het zadel Verward Beetje apart dat niemand dit opmerkt........

Enneh even een vraagje: "wat voor strafkamp word er bedoeld door Pipo?"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:42

IK geloof dat we het over werken en competitie hadden. Sjuim heeft heel duidelijk aangegeven dat ze zeer gedoseerd met de arbeid omgaat, daar begeleiding bij heeft en ze wisselt dat ook af met stukken op een rechte weg.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 23:44

Dit paard is over anderhalve maand drie,
ik maak ophef wanneer mensen op een in hun ogen 2,5 jarige gaan zitten die als je het narekent 2 jaar en 3 maanden blijkt te zijn.
Verder doelt Pipo op een topic van mij waarin ik ons uitstapje naar een trainingstal omschreef als 'strafkamp', ik heb hem daar onder begeleiding zadelmak gemaakt aangezien ik volledig afhankelijk ben van mijn vader zijn tijd en dat was dus 2 keer in de maand. Gekscherend heb ik dat toen strafkamp genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:49

Ik bedoelde het ook gekscherend. En de reden dat er anders veel ophef gemaakt word over dat soort topics, is omdat vaak wat jongere mensen met wat minder ervaring op echt 2,5 jarige gaan zitten. En de Grib is volgens mij net als de rest officieel 3! Daarbij neem ik aan dat het allemaal gedoseerd werk is.

Een driejarige onder het zadel doen is geen probleem, vooral niet als je er een keertje of 3 per week een kwartiertje a 20 minuten op zit.

En topics als..........mag ik mijn tweejarige al longeren, zadel op doen..........ga zo maar door. Daar merk je al aan dat de kennis ver te zoeken is.