angst met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:20

De angsten komen inderdaad meest ergens vandaan.

Het enigste oplossing is proberen het te negeren.
Ik rij op eige paard nu al 2 jaar en in beging was ik zelf bang om op het paard te gaan rijden, waardoor het kwam heb ik geen idee.

Nu rij ik grotendeels zonder angst de bak door, maar angsten blijven terugkomen en die probeer ik altijd te negeren omdat het je tegenhoud.

Onthou;
Je enige vijand is de angst, angst wek zenuwen op. Door zenuwen presenteer je slechter en slechter.
Helaas komt deze emotie overeen met andere emotie in je lichaam.

wendyloepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:45

Ik denk dat je op zoek moet naar iemand die je vertrouwd en de juiste kennis heeft. Een op fris cursus om rijtechnisch wat handiger te worden zal helpen. Wat ik zo lees heb je genoeg ervaring om dit probleem op te lossen. Je zelfvertrouwen heeft alleen een deukje opgelopen. Succes

idylle

Re: angst met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 08:18

Gisteren heb ik weer les gehad.
Ze is er nu aan toe om haar naar beneden en nageefelijk te vragen.
Gisteren (met die harde wind :S) ging het hartstikke goed en was ze met haar aandacht bij mij, niet meer lopen schudden en zelfs niet geschrokken van de wind:D
Heb gisteren ook echt weer zonder angst gereden:D
Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan.
Bedankt voor alle reactie's.
Weet niet meer wie, maar er was er 1 die op jaarlingen rijd?! die ook gereageerd had.. opblz 1 ergens onderaan.. als ik jou was zou ik nooooit maar dan ook noooooit op een jaarling gaan zitten!! dat is hetzelfde als dat je op een mensen baby de rug gaat zitten!! paarden kun je pas beleren als ze min. 3 jr zijn liever nog wat ouder!!