9 jarige zwarte FerroXFarmer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:25

vandaag en gisteren wedstrijd gehad deed het super :D
gisteren de eerste proef 3de met 189 (dit was onze alles eerste wedstrijd) enj 2de proef 12de met 174van de 21 was allebij erg terecht want de eerste was liep hij super en de 2de was hij moe had namelijk te lang ingereden dus hij was nie meer voorwaarts
vandaag was naar een hoop getop (hij wilde niet de vrachtwagen op en stond hij op de trailer brak hij alles af weer een ander paard erbij gezet) toch super gegaan lekker ontspannen alles ik wat 5de en 8ste van de 19 :D met 191 en 184. dus 3 winstpunten binnengehaalt :D en nog geld opgehaalt ook 28.50 :+

nickynicole

Re: 9 jarige zwarte FerroXFarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:34

Gefeliciteerd met je winstpunten!

Ik vind je foto's erg aansprekend. Let er op dat je je handen voor je houdt. Ik kan iig niet mee met het commentaar dat hij ter aarde stort, te diep loppt achter de loodlijn, etc... Heb je die achterbenen al gezien............ De achterbenen treden ver onder het lichaam wat in mijn ogen actief genoeg is om lang en laag te rijden. Verder komt de hals mooi vanuit de schoft, breekt hij niet af achter het zadel en is dit in mijn ogen goed gebruik van de rug! Dus dikke pluim. Die 2 teugels heb je niet nodig. Je moet er voor zorgen dat hij hier zelf wilt lopen, actief blijft en niet op je handen gaat hangen. Dit krijg je door veel te schakelen maar in kleine stapjes en bij ieder stapje je handen voor ipv terug werken. Stel je voor dat je 12 versnellingen hebt in de draf en je iedere versnelling wilt rijden en af en toe een overslaat.

Dat dit niet de juiste houding voor een wedstrijd is kan ik voor een deel in mee. Gezien je winstpunten doe je toch iets goeds op wedstrijd. En ik zie liever een relax en ontspannen paard dat zijn rug gebruikt dan een opgeprikt paard dat wel zijn neus er uit heeft. Zeker in de B.

Veel succes

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:00

nickynicole schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunten!

Ik vind je foto's erg aansprekend. Let er op dat je je handen voor je houdt. Ik kan iig niet mee met het commentaar dat hij ter aarde stort, te diep loppt achter de loodlijn, etc... Heb je die achterbenen al gezien............ De achterbenen treden ver onder het lichaam wat in mijn ogen actief genoeg is om lang en laag te rijden. Verder komt de hals mooi vanuit de schoft, breekt hij niet af achter het zadel en is dit in mijn ogen goed gebruik van de rug! Dus dikke pluim. Die 2 teugels heb je niet nodig. Je moet er voor zorgen dat hij hier zelf wilt lopen, actief blijft en niet op je handen gaat hangen. Dit krijg je door veel te schakelen maar in kleine stapjes en bij ieder stapje je handen voor ipv terug werken. Stel je voor dat je 12 versnellingen hebt in de draf en je iedere versnelling wilt rijden en af en toe een overslaat.

Dat dit niet de juiste houding voor een wedstrijd is kan ik voor een deel in mee. Gezien je winstpunten doe je toch iets goeds op wedstrijd. En ik zie liever een relax en ontspannen paard dat zijn rug gebruikt dan een opgeprikt paard dat wel zijn neus er uit heeft. Zeker in de B.

Veel succes

heel erg bedankt ;) ik zal er zeker aan gaan werken. hij is de laatste tijd veel verandert en is ook lekker voorwaarts en gevoelig op het been. de 2 teugels gaan er vanaf nu ook af want heb op wedstrijd laten zien dat ik ook prima zonder kan ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:47

wat een leuk paard :j

ik zou alleen je schouders meer naar achteren doen.. ;)

kimmert

Re: 9 jarige zwarte FerroXFarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:42

hangt hij niet enorm in je armen?

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:37

Hee, waar gaan je tenen heen? :+
En probeer wat trotser te zitten, schouders naar achter. Je zit nu een beetje in elkaar.
Mooi paardje!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:18

Ik vind het een fijn plaatje :) je mag je handen iets minder dragen, je hebt nu geen mooie lijn van jouw elleboog naar het bit en dat komt omdat je je handen te veel bij je houd, iets meer megeven dus :) Verder goed op je beenhouding letten.. je hebt op bijna alle foto's je benen van 't paard af en je tenen naar buiten. Dat ziet er niet zo netjes uit ;) benen lang maken, hakken naar buiten en aansluiten om je paard heen. Verder wel een gááf paard :9

brendastral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:07

je zit er netjes op.
Probeer iets rechter te zitten en je eigen te ontspannen. je zit er een beetje gestrest op lijkt het
Trouwens mooi paardje =)

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:18

bedankt allemaal :) nee hij hangt niet op mijn hand is juist heel los en fijn in de mond ;) mijn zit is echt al veel bebetert maar mijn schouders moeten idd nog verder naar achteren en mijn benen zitten nu al stukken beter zal effe link neerzetten met foto's van de wedstrijd kunnen jullie het zien ;)
http://www.ingevaneekelen.nl/evenementen/hrd2009/joyce/

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:23

heee,
mischien handen gedraagender houden en recht op . :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:23

Wat een kwijldier zeg, jemig, heerlijk!
Ik krijg af en toe de indruk dat je paard wat scheef is. Dit kan later voor problemen gaan zorgen door de ongelijke belasting die je dan hebt. Misschien kan je eens kijken op http://paardenrecht.org/ of je er iets van herkent en mee kunt :)

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:59

dankje wel ga er aan werken

chareleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 17:22

nog meer mensen :D