Fijn dat er weer vooruitgang in zit, na je dipje. Zoals een van mijn voorgangers al zei: let er goed op dat je niet inknikt in je heup. Op de foto's lijkt het vooral je rechterheup te zijn. Probeer aan die kant je schouder lang te maken, dan ga je vanzelf rechter zitten.
dormy
Geplaatst: 24-08-09 08:28
Wauw jullie zijn echt lekker bezig zo
Het lijkt op sommige foto's alsof je scheef op je pony zit, probeer goed recht boven je pony te blijven.
Mooie fotos!! Ik vind jullie een hele leuke combinatie, en heb niet zo heel veel verbeterpuntjes. Let op je handhouding, dat je niet af en toe te streng wordt. En je moet lachen als je op zon knap dier zit Das verplicht!!
Nimber
Geplaatst: 24-08-09 17:16
Wat zijn jullie weer vooruit gegaan! hou een klein beetje je lente buiging in de gaten bij de SB al is het wat lastig te zien zo op de foto.
Ik zou gaan starten als ik jou was!
Anoniem
Geplaatst: 24-08-09 17:22
Hehe, lang geleden dat ik een combinatie zo lekker heb zien rijden Netjes hoor! Zoals het hoort, er valt eigenlijk bijna niets op aan te merken. Tijdens de sb zou je nog net wat meer buiging mogen hebben en het ziet er alleen wel naar uit dat je hem rijdt met je binnen been en binnen hand.. Want hij lijkt echt alleen met zijn buitenhand naar buiten te gaan, in plaats van zijn binnen hand naar binnen. Je zei ook dat je eerder in de hoek moest beginnen met sb omdat hij bijna tegen het hek aan loopt, maar dit hoort eigenlijk niet. Je moet je paard op de hoefslag zetten, en vervolgens sb inzetten. Dus niet in de hoek een sb inzetten.. Probeer tijdens een sb meer je buitenteugel te begrenzen zodat hij het dus doet op je buitenteugel. Daarvoor moet je paard alleen wel super los zijn en alles loslaten. Ook is het niet verkeerd om in de richting te kijken waar je hem heen stelt (in dit geval, de overkant van de bak dus) zodat je zeker weet dat jij je gewicht op je binnenbeen hebt ipv je buitenbeen. Dat is namelijk een fout die nogal veel ruiters maken..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.. Het kan zijn dat ik het fout hebt maar ik zie dit op de foto's.. Kan natuurlijk ook wel anders zijn in het echt..
Ik volg jullie al tijden en elke keer vind ik jullie zo'n heerlijke combinatie om naar te kijken Ik ben echt jaloers op jullie aanleuning en zoals jullie laag en rond presenteren is voor ons het schoolvoorbeeld om naar toe te werken Ik dacht gelezen te hebben dat je geen wedstrijdambities hebt, ik kan me daar in vinden, maar ik weet zeker dat jullie menig dressuurruiter met gemak het nakijken zouden geven Als commentaar inderdaad iets letten op je handen die af en toe een beetje streng door lijken te komen en de houding van je bekken en rug. Verder...ik blijf jullie een pracht combinatie vinden! Proficiat!
Ziet er goed uit hoor Kim!! Ik vind zeker ook dat het plaatje steeds ontspannender er uit gaat zien. Lekker bezig!!!
MissEss
Geplaatst: 27-08-09 14:56
Wat een super mooie pony! Ben er echt verliefd op maar verder, blijf goed recht op zitten, rug lang maken, en in bochten niet je hoofd mee naar binnen houden!
suc6 er mee;D
Cemlys
Geplaatst: 29-08-09 21:50
Ziet er echt heel goed uit moet ik zeggen! Ik vond haar vroeger vaak wat heel lang lopen in de rug, beetje teveel op de voorhand, mede ook wel door haar leeftijd waarschijnlijk, maar ze loopt nu al een pak geslotener. Het geeft nog altijd een heel ontspannen beeld. Lijkt alsof ze veel plezier heeft in het rijden. laag en rond gaat ook netjes zo te zien, ideaal voor het trainen van hun rugspieren.
_Liiene
Geplaatst: 01-09-09 22:02
Dat lijkt met de keer dat ik foto's van jullie zie beter te gaan! Probeer tijdens de galop niet op je kruis te gaan zitten, maar echt op je zitbeenknobbels. (ik maak die fout ook erg graag, waarom weet ik niet het zit niet eens lekker haha). Met het wijken zeg je dat je je binnenhand niet sterk moet maken, probeer haar daar meer met je buitenteugel op te vangen. Al zal je zelf ook heel goed weten dat dat juist de oplossing is. In ieder geval, keep up the good work! Het gaat echt goed
Balou_k
Geplaatst: 01-09-09 22:07
Amai, wat kun jij je pony mooi laag en rond laten lopen, heerlijk ontspannen beeld. Prachtige pony ook !
Wat ik wel zag was dat je je handen wat ongelijk houdt
Aller eerst Pride is nog steeds een super mooie pony. Het probleem met niet op de voorhand te laten lopen zal echter niet gemakkelijk zijn, je pony is nu eenmaal zo gebouwd,natuurlijk kan het op de foto erg lijken maar in werkelijkheid zou je best eens niets in de hand kunnen hebben... Veel overgangen rijden dat is mijn enige tip! Ene ik zou ook zeggen STARTEN de rest komt vanzelf! Sucses jullie tweetjes.
Ik ben helemaal fan van de laatste paar foto's, fijn, ontspannen en jullie hebben er duidelijk allebei veel plezier in.
De rest is eigenlijk al gezegd
HAPPY22
Geplaatst: 03-09-09 14:56
Ten eerste; wat een leuk setje & wat een supermooie pony. Verder, ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Jullie zijn allebei ontspannen & hebben er plezier in, dat noem ik pas echt paardrijden!
Christeltjuh
Geplaatst: 03-09-09 14:56
Hey Kim Het gaat met rijden steeds beter erg knap! Het blijft ook leuk om bij jou te kijken als je aan het rijden bent. Probeer wel wat meer je schouders naar achteren te houden je drukt ze nu naar beneden en naar voren Ik weet het het is geen makkelijke klus:P
kristianneb
Geplaatst: 05-09-09 21:30
Wat een leuke pony Het ziet er heel fijn en ontspannen uit, het wijken vind ik er ook goed uit zien maar let er wel op dat je niet scheef gaat zitten