Denk nog even doortrainen en jullie kunnen eens een leuk ondeling wedstrijdje meedoen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xPenny schreef:Ziet er goed uit,
Denk nog even doortrainen en jullie kunnen eens een leuk ondeling wedstrijdje meedoen.
commentaar ga ik beetje in herhaling vallen, inderdaad niet te ver achterover, iets meer lichtrijden, iets ronder rijden.. maar vind dat jullie klaar zijn voor de B.. verder heb ik echt na zitten denken erover maar juni 2006 is toch echt 3 (juni 2006- 0 jaar, juni 2007- 1 jaar, juni 2008- 2 jaar, juni 2009- 3 jaar, augustus 2009- 3 jaar en 2 maanden) of ben ik nou zo achterlijk..
:p Ubana schreef:xPenny schreef:Ziet er goed uit,
waarom een onderlinge wedstrijd.. ze start toch al officieel..? ....
maar vind het er leuk uitzien..commentaar ga ik beetje in herhaling vallen, inderdaad niet te ver achterover, iets meer lichtrijden, iets ronder rijden.. maar vind dat jullie klaar zijn voor de B.. verder heb ik echt na zitten denken erover maar juni 2006 is toch echt 3 (juni 2006- 0 jaar, juni 2007- 1 jaar, juni 2008- 2 jaar, juni 2009- 3 jaar, augustus 2009- 3 jaar en 2 maanden) of ben ik nou zo achterlijk..
:p
Ubana schreef:xPenny schreef:Ziet er goed uit,
waarom een onderlinge wedstrijd.. ze start toch al officieel..? ....
maar vind het er leuk uitzien..commentaar ga ik beetje in herhaling vallen, inderdaad niet te ver achterover, iets meer lichtrijden, iets ronder rijden.. maar vind dat jullie klaar zijn voor de B.. verder heb ik echt na zitten denken erover maar juni 2006 is toch echt 3 (juni 2006- 0 jaar, juni 2007- 1 jaar, juni 2008- 2 jaar, juni 2009- 3 jaar, augustus 2009- 3 jaar en 2 maanden) of ben ik nou zo achterlijk..
:p
...happiebe schreef:Bolzak23 schreef:O goh wat jammer. Volgende keer beter
Zou gewoon lekker officieel starten, heb je ook officiele juryleden
Haha,
dat is hét probleem in België,dit was officieel ö
Daar worden voor de klasses B en L altijd gewoon ouders gekozen van de ruitertjes,vorige keer mocht zelfs mijn vader jureren,
omdat ze geen andere keus hadden en die weet niets van dressuur af ;D
Ik zit vaak teveel naar voren maar jij zit naar mijn mening dan weer net iets tever naar achteren! En ja die grootte... Je bent niet dik dus voor de pony is het niet zo erg.
Goed bezig!!Bolzak23 schreef:Misschien een beetje verkeerd verwoord als ik het nu zo teruglees.
Toch is de pony er niet beter door. Door zo ver achterover te zitten kantel je alles mee en druk je meer gewicht in de lendenen waardoor de pony de bovenlijn niet mooi op kan rekken.
Stilzitten is alleen maar goed als je in je hele lijf los bent en dat ziet er hier niet zo uit.
. Probeer ook de spanning die je naar mijn idee opbouwt met je binnenhand ook weer af te laten vloeien. T is nog een jong ding, dus je mag nog lekker rustig aan met haar doen. Zie ze op deze leeftijd liever gewoon op eigen benen lopen, ipv meteen in de krul (wat ook wel even een wat overdreven uitspraak is gezien je filmpje, maar ik hoop dat je het punt snapt).Citaat:Dat is toch niet waar hoor.. Ik rijdt VOR (Antwerpen) in België en daar worden allesbehalve ouders gevraagd om te jureren. Het gaat er net hetzelfde aan toe als in Nederland, enkel zijn onze categorieën anders. Kan zijn dat het in jouw provincie wel zo ,is maar gelieve dan niet te veralgemenen naar heel België. We zijn al de zuiderburen van dé dressuurkampioenen, maar schilder ons nu niet af als complete apen
_Liiene schreef:Bolzak23 schreef:Misschien een beetje verkeerd verwoord als ik het nu zo teruglees.
Toch is de pony er niet beter door. Door zo ver achterover te zitten kantel je alles mee en druk je meer gewicht in de lendenen waardoor de pony de bovenlijn niet mooi op kan rekken.
Stilzitten is alleen maar goed als je in je hele lijf los bent en dat ziet er hier niet zo uit.
Hier ben ik het mee eens, je ziet ook meer ontspanning wanneer je aan het lichtrijden bent. Ook is het voor je eigen rug niet fijn als je zo achterover hangt. Je lijkt de beweging op te vangen met je rug, dit moet juist met je buikspieren. Dus hup trainen met die buikspieren. Probeer ook de spanning die je naar mijn idee opbouwt met je binnenhand ook weer af te laten vloeien. T is nog een jong ding, dus je mag nog lekker rustig aan met haar doen. Zie ze op deze leeftijd liever gewoon op eigen benen lopen, ipv meteen in de krul (wat ook wel even een wat overdreven uitspraak is gezien je filmpje, maar ik hoop dat je het punt snapt).
Ook je benen wat stiller houden met het doorzitten, zolang jij niet zegt dat ze langzamer mag gaan (wat je indirect trouwens wel wat doet met je houding) hoort zij niet terug te vallen in tempo. Al kan ik best snappen dat dat lastig is met van die lange stelten op zo'n ukkie.
Nog even een dik compliment, Voor de rest ben je echt super met je beestje bezig. Gewoon relaxed zo verder gaan.
Ik hoop dat je wat hebt aan het bovenstaande!