Schopt te hard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:33

Sinds wanneer verzorgt ze die pony? Als je net een nieuwe verzorgpony hebt is het natuurlijk helemaal niet leuk als de vorige verzorgster je wel even helemaal zal vertellen hoe je dingen moet doen. Zou jij denk ik zelf ook niet leuk vinden ;)

Hangplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:33

ik weet hoe haar vader en zus over me denken en ook over mijn pony en als zij thuis iets over mij zegt zal ze wel gelijk te horen krijgen dat alles wat ik zeg niet goed is enzo. ze rijden allebei net een jaartje en hebben nu alebij al een eigenpony. (zus een draver zei een veulen dat ze zelf in gaat rijden).
Ze zal dus nooit naar me toe komen praten heeft geen zin. Heb het toen met dat sturen ook een paar keer hard gezegt zo van: Doe jy ene stokje in je mond en vraag of je broer daar aan gaat trekken dat heeft wel een beetje geholpen.
Maar ik zal het nog eens een keer proberen goed te zeggen en dan een tijdje niks meer daar over te zeggen

Hangplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:35

hestejente schreef:
Sinds wanneer verzorgt ze die pony? Als je net een nieuwe verzorgpony hebt is het natuurlijk helemaal niet leuk als de vorige verzorgster je wel even helemaal zal vertellen hoe je dingen moet doen. Zou jij denk ik zelf ook niet leuk vinden ;)

Ik er zelf niet echt problemen mee hebben als zij er al langer zou zijn zij kent die pony beter dan mij. ik snap ook wel dat het niet leuk is als je haar helemaal gaat comdanderen. maar dit is het engie wat ik probeer duidelijk te maken voor de rest zijn er wel meer dingen maar daar zeg ik dan maar niks over. (bv het bit even goed schoonmaken dat vind ik dan niet erg om soms even te doen of zijn hoofdstel invetten of helpen met het zadel invetten vind ik allemaal niet erg)

edit: ze komt nu iets van 1,5 jaar

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:39

Hangplant schreef:
ik weet hoe haar vader en zus over me denken en ook over mijn pony en als zij thuis iets over mij zegt zal ze wel gelijk te horen krijgen dat alles wat ik zeg niet goed is enzo. ze rijden allebei net een jaartje en hebben nu alebij al een eigenpony. (zus een draver zei een veulen dat ze zelf in gaat rijden).
Ze zal dus nooit naar me toe komen praten heeft geen zin. Heb het toen met dat sturen ook een paar keer hard gezegt zo van: Doe jy ene stokje in je mond en vraag of je broer daar aan gaat trekken dat heeft wel een beetje geholpen.
Maar ik zal het nog eens een keer proberen goed te zeggen en dan een tijdje niks meer daar over te zeggen

Ik ga er voor het gemak vanuit dat jij, net zoals ik en net zoals dat meisje, ook geen heilige bent. Als ik het zo lees lijkt het me een steeds beter idee om je zo min mogelijk van haar aan te trekken en te wachten totdat ze dat veulen gaat inrijden :+ Wie weet schopt ze die pony wel omdat ze weet dat jij het naar vindt, weet je veel :+

Hangplant

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:44

Ik snap haar soms gewoon niet helemaal.
Het duurt nog 2 jaar voor ze op dat veulen gaat rijden in die tijd is die pony helemala verpest.
Ik snap het niet ze wil graag leren maar ze wil niet van mij aanemen. Ze luistert wel naar de eigenaar die sinds 2 jaar weer rijd ( 20 of 30 jaar geleden ). ik rijd nu zoon 7 á 8 jaar en heb zoon 6 jaar die shetlander als verzorg pony. Maar ze wil gewoon niks van me geloven of doen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:31

Misschien klinkt dit je stom in de oren maar zeg eens iets postiefs tegen haar.
Bijv: je ziet dat ze eens minder hard of niet schopt en gewoon aanspoort zeg dan tegen haar jeetje dat was goed van je.
Een compliment werkt meestal beter dan als je de verkeerde dingen zegt.
Dus zodra je ziet dat ze iets goed doet, ook al is het maar met poetsen geef je haar een compliment misschien dat ze dan zoiets krijgt van he zo erg is ze niet en laat ik het zo doen.
Misschien gaat de pony dan wat beter reageren op haar en houd ze er mee op.

Apple

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:33

Ik zet hier een slotje :-) Er bestaan twijfels over de echtheid van dit account :-)